Direct unlocks Reviews

1.87 Rating 93 Reviews
22 %
of reviewers recommend Direct unlocks
Merchant Metrics
Customer Service
Communication Channels
Email
Queries Resolved In
Over A Week
Returns & Refunds
Refunds Process
Difficult

Write Your review

Tell us how Direct unlocks made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
While the unlock process was OK that fact that I had to pay twice, first a £17.99 fee then to actually unlock the phone was a further £29.99 which I found rather deceitful! And I was passed onto another company
Helpful Report
Posted 2 years ago
A very efficient service and easy to track the progress of my order.
Helpful Report
Posted 2 years ago
This was a great service, really easy to use and everything was done really quickly, will certainly use again.
Helpful Report
Posted 2 years ago
I paid initially for a check to be done on my handset. Direct Unlocks returned to me with good news the handset can be unlocked, for a further fee. I did go ahead with the second payment. They then returned to me a week later with an update that unfortunately they could not unlock my handset. Instead of a refund, they offer me credit which is useless to me. If I wanted a refund I had to prove the handset was not in contract or blacklisted, which it wasn’t. They conveniently offer a link to a site to perform a free check. What do you know my phone was blacklisted. (It absolutely isn’t) I bought the phone prepay and it was sealed in a box direct from Vodafone. I paid an independent provider to carry out a health check on my handset, what do you know 100% clean. (1) It’s clear they have affiliates with the health check site they gave me a link to, also note this related site has just as terrible a reputation. (2) They were paid a fee to check if the phone was eligible to unlock. Why say it can be unlocked then not fulfill the deal, then not offer a refund. I will tell you why these guys are 100% untrustworthy. Do NOT do business with these guys. I took a chance out of desperation do please learn from my mistakes. You will only lose your money!
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Nicholas, sorry to hear that your device came back as being barred, you should of been refunded with vouchers to use towards another unlock. We advise that the service does not work on barred devices.
Posted 2 years ago
They aren't upfront or trustworthy. In my case they I purchased a pre-order (had no idea there was more to come) after the initial check they ask me for more money 42USD along with an email saying I should also check on a third party website if my phone was blacklisted/lost/stolen (why don't they suggest this check beforehand, and why did my 20USD didn't pay for this check) after I decline via email to work with them they responded they could lower the price (another scam alert)... I should've read all the coments from this and other sites before giving that company 20USD for nothing.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Nelson, sorry to hear that you are not happy with the service, the total cost of the unlock is advised at the time of purchase so I'm shocked at this review, to be honest. Your money is not lost either, you can simply upgrade to the unlock or we can arrange vouchers for you for another website purchase.
Posted 2 years ago
It's been over 15 days and my phone is still not unlocked - there's hidden payments everywhere. Don't come back to your emails - deserve to be liquidated. Absolute Scum of the earth
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi, sorry to hear that your unlock has exceeded your expected time frame, could I please take your IMEI so that I can look into this order for you?
Posted 2 years ago
Frauds they looted me more then 10 months and still they are saying we're trying
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Suleman, can I have your order IMEI please as this does not sound correct.
Posted 2 years ago
These Guys are Crooks there is NO statement on there website that says there are further charges they take your initial payment then say track your order so it then goes to 50% then Please pay a further 19.99 to complete your order.CRIMINAL
Helpful Report
Posted 2 years ago
This company is nothing more than a bait and switch criminal operation. They take your initial payment and then ask for more. When you try to find out how much they go silent and just take your first payment
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Robert, sorry that you did not realize the cost of the service, however your review is simply not correct, the total cost of the service is advised to you at the time of purchase.
Posted 2 years ago
Hi Robert, can I take your order IMEI please so that I can look at a refund for you as you are clearly unhappy with the service that we offer.
Posted 2 years ago
Don’t use their service. They fool you with an initial payment and then ask for a second one twice as expensive and no refund !!!
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Laurent, sorry that you are not happy with the payment policy on the site, please do note that the total cost of the service is shown at the time of the initial purchase.
Posted 2 years ago
Absolute scam do not use this company what do ever. They take your money and don't reply back to at all.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Complete scammer website
Helpful Report
Posted 2 years ago
took my money 100.00 no service will not respond to emails complete rip off
Helpful Report
Posted 2 years ago
Good morning Richard, if you can supply me with your IMEI I can look further into this for you, sorry you are unhappy with the service, I would guess that you tried to unlock a stolen/barred device.
Posted 2 years ago
After paying for this service and waiting over 90 days still the phone is locked and they won't respond to emails. STAY AWAY FROM THIS PLACE!!!! Any good reviews you read is because they have been paid. No matter how many reviews you read here the reply from Direct Unlocks is always the same. I am at 17 emails with no reply or resolution. This is always their reply from Direct Unlocks If you are having any problems with a purchase please email and the team can help
Helpful Report
Posted 2 years ago
Sorry to hear that you are unhappy with the service you have received if you can please let me have your IMEI so I can look into this for you.
Posted 2 years ago
First, the website made me pay $20 without clearly stating that there will be more charges (Order ID 10984268). Seconds after making that payment, I am asked to pay $37 more with the guarantee that the phone will be unlocked and there will be no further charges. This is clearly a deception. Second, even when I paid another $37 for unlocking (Order ID 10984274), the service was not delivered. I was told that a special service is required (premium service) and this time again it was mentioned that phone unlock will be guaranteed and there will be no further charges. I had clearly read the terms and conditions, and refund policy and those never said that the phone must not be in-contract. If my phone contract was already over, why would I bother using services like these? I can contact my service provider, and ask them to unlock my cell phone. Also, at that time, I got a message that I should use swappa.com to check my IMEI before ordering premium service Third, even after paying more $30 (Order ID 10988924) for premium service, the service was still not delivered, giving me the same message that more premium service required. The error message this time was my phone is in a contract and blacklisted, and this time it referenced cleancheck.me website instead of swappa. Why didn't the website mentioned in the first place that people should use cleancheck.me before they start paying the first initial $19? Why didn't the website mention that they will require more and more money at every step and they will never deliver the service? Please explain how is your service not a scam?
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Peeyush, we have already replied to you previously. The amount is shown at the time of purchase so your review is not correct in that regard. We also cannot be held responsible if you tried to unlock a lost/stolen device.
Posted 2 years ago
After paid 140€ and 3weeks of waiting to unlock an iPhone xs mas they disappeared without giving me the service, refund and not even answering the emails. Really disappointed
Helpful Report
Posted 2 years ago
Sorry to read this review, if you can let me have the order IMEI I can look into this for you.
Posted 2 years ago
I told you that on March 12, I contracted with this company the unlocking services and I have more than 120 days waiting for a solution. I write to them and they do not answer my mail for the return of my money. is a gotcha.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Edgar, sorry to hear that this was not resolved, if you can let me have your IMEI I can look deeper into this order for you.
Posted 2 years ago
Scammers. Had the same experience as the other reviewers on this site. Try to reverse the payment by contacting the bank. Avoid at all costs, do not pay the second amount. Wish I had seen the reviews first!
Helpful Report
Posted 2 years ago
I submited a unlock feb 6th and still aint done now noone answeres me i paid 90 dollars i want my momey back
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Belinda, did you ever get this resolved in the end? If not id you let me have your IMEI number I can ensure that its been taken care of for you.
Posted 2 years ago
Fraudulent company. They advertise a price of $19.99 and then demand $38 as a "Final Payment". Plus they likely use the same AT&T automated unlock that is free.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Direct unlocks is rated 1.87 based on 93 reviews