“I recently tried out American Tall's Faux Leather Slim Pants in the hopes of finding a stylish and well-fitting pair for my 5'10 slender frame. Unfortunately, my experience left much to be desired, as the pants did not live up to their "slim" description and were surprisingly more curvy than expected.
One of the key reasons I turned to American Tall was their promise of providing clothing tailored for taller individuals, and as someone without many curves or hips, I thought the slim pants would be an ideal choice. However, upon trying them on, it became evident that the fit was far from what I had anticipated.
The faux leather fabric itself was of decent quality, giving off a sleek and stylish appearance. The disappointment, however, lay in the fit. Despite the "slim" label, the pants seemed to cater more towards a curvier silhouette, which did not complement my lean and straight proportions. The waist and hip areas were surprisingly roomy, leaving an unflattering gap that was uncharacteristic for a pair of slim pants.
For someone like me, with a tall and slender build and no pronounced hips, the fit was off-putting and detracted from the overall aesthetic appeal of the pants. I found myself constantly readjusting the waistband in an attempt to salvage the look, but unfortunately, the fit remained subpar.
In addition to the fit issues, the length of the pants was not as tailored to taller frames as I had hoped. While I appreciated the extra length, the disproportionate fit in the hip area overshadowed the positive aspects of the extended inseam.
Overall, my experience with American Tall's Faux Leather Slim Pants was underwhelming. The misalignment of the "slim" label with the actual fit left me dissatisfied, and I would caution individuals with a similar body type to reconsider this particular style. It's disappointing when a brand specializing in clothing for taller individuals falls short of expectations, especially when seeking a sleek and slim silhouette. Hopefully, American Tall takes feedback into consideration to improve their sizing and cater to a more diverse range of body shapes within the tall community.”
Sorry to hear that the pants weren't a good fit. We use the feedback we receive to improve and expand our range of styles. Thank you for providing us with your notes, we'll be sure to pass them along to our design team.
“They fit so well and are the perfect length on my. I have very long legs and never expected any kinds of pants like this to fit me, until I found this website.”
“Doesn’t hug the thighs like pictured. Baggy and shapeless. Resembles styles that your mom bought you in the nineties? Worst part is you have to spend nine dollars on a “restocking fee”. Just adding to the inconvenience of being over 6’ 1!”
We're sorry to hear that. It sounds like you may need a smaller size. Please contact our customer support team through our website and we can assist you with sizing. We offer free size exchanges and returns for store credit. If you return for a refund, we only charge the $9 if you return the item using the optional prepaid label that we provide you with. Let us know if you have any questions!