Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Factory Direct Flooring Ltd Reviews

4.6 Rating 9,686 Reviews
92 %
of reviewers recommend Factory Direct Flooring Ltd
Read Factory Direct Flooring Ltd Reviews
Visit Website

Phone:

330 100 00 15

Email:

info@factory-direct-flooring.co.uk

Location:

1 Finch Way, Hemdale Industrial Park,
HEMDALE BUSINESS PARK,
1 Finch Way, Hemdale Industrial Park
United Kingdom
CV11 6TQ

Write Your review

Factory Direct Flooring Ltd 5 star review on 13th March 2025
Becky
Factory Direct Flooring Ltd 5 star review on 13th February 2025
Richard
Factory Direct Flooring Ltd 5 star review on 30th January 2025
Barbara
Factory Direct Flooring Ltd 5 star review on 18th September 2024
Elizabeth Oxley
Factory Direct Flooring Ltd 5 star review on 10th June 2024
Sara Lawrence
Factory Direct Flooring Ltd 5 star review on 10th June 2024
Sara Lawrence
Factory Direct Flooring Ltd 5 star review on 10th June 2024
Sara Lawrence
235
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“Excellent product, ordered Aquaplank Grey 1.5 years ago and it is still going strong. Want to now fit in utility room as it's so practical, easy clean, warm underfoot (compared to tiles) and great looking. Really pleased that you still stock the colour”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“The only negative is the cost of delivery as most companies will offer free delivery when you spend a substantial amount of money,other than that a 100% company and great products. Very happy with our purchase. Many thanks Mr Glennon”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“I placed an order and decided to cancel the order, due to wrong size calculation and spouse's willing to order different planks. I've sent them a couple of emails, but no reply at all or callback to confirm cancelation.”
Helpful Report
Posted 8 years ago
Dear Mr Sahin, There is a note on your order from 15/08/18 stating that you may cancel and were calling back - we haven;t received any other communications from you. If you could contact our customer service team they will be happy to assist you.
Posted 8 years ago
“My order was for 3 boxes of click floor tiles. There are 7 tiles in each box. I had to pay £29.50 for delivery which was explained as the minimum charge per order. So your delivery terms meant me paying practically £10 per box to obtain the product of my choice - far more than the true cost. You called me to arrange delivery and said I would receive a call 1 hour beforehand on the appointed day. No call came from the driver who had no idea of this arrangement. That is whyI have rated you 'very poor'. The tiles are fine.”
Helpful Report
Posted 8 years ago
Dear Mr Mellows, As we discussed with you via telephone, we do request that the drivers call up to one hour before but as we use a third party courier we can only request that they call ahead. I am sorry if you miss understood this but we do try to make it as clear as possible that this is a request only.
Posted 8 years ago
“I might update my review but for now it’s a 2 star The flooring we want isn’t in stock and will take over a month to be delivered, annoying but not a huge deal Trying to change the delivery address? (Given that the order won’t be shipped for over a month yet) and I’m told I have to cancel the whole order and start again? Pretty blunt and come accross rude in emails and over the phone. Some worrying 'Security' features.. They won't take card payments over the phone as they can't trust their own staff with customers payment details..”
Helpful Report
Posted 8 years ago
Dear Mr ran, Thanks for your review. Unfortunately due to payment security we are not permitted to deliver to any other address that is not specified on your order. Your payment is approved by your card issuer based on the information you enter into our website. We do not manually amend your information for security reasons and this is mainly for customer security. Please accept our apologies if this causes you a problem but we can only deliver to the address you specify on your order.
Posted 8 years ago
“They took my money but nothing has arrived so...”
Helpful Report
Posted 8 years ago
Dear Mr Stevens, We have been trying to contact you to arrange your delivery but we have not heard back from you as of yet... Please check your emails and voicemails and contact our team to arrange a date for delivery.
Posted 8 years ago
“Was meant to be delivered yesterday (Friday) before 6pm. Waited in all day and still not arrived or had a phone call. Tried phoning office and was constantly engaged. Hopefully this will be resolved ASAP.”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“Excellent service and great prices.”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“Excellent choice at competitive prices. Arrived promptly. Ordered Saturday arrived Tuesday.”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“Excellent choice at very competitive prices. Arrived promptly. Order Saturday arrived Tuesday.”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“Everything went well, good price, friendly staff to arrange delivery. BUT appalling delivery service, took a day off work , no phone call, no delivery. Tried to contact Factory Direct Flooring on a Sat phone constantly busy. No idea when vinyl will be turning up and out of pocket as had to cancel fitting. I cannot believe with all the ways of communicating someone couldn't have contacted me and tell me where the delay was and when my order will be delivered. A real shame as I have always had a good experience but looking at other reviews it seems my experience is not uncommon.”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“No delivery”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“Flooring ordered online and delivered within 24 hours by very friendly and helpful driver. Flooring is being laid and looks great so far; the fitter has remarked on the excellent quality. All in all excellent service and wouldn't hesitate to recommend. (Aqua Plank Professional Soft Summer Oak Click Vinyl Flooring )”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“Great to deal with”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“Good product, delivery and support. The price was competitive. In summary I recommend this company to potential purchasers.”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“Flooring and underlay received today, looks really nice. Would have been a 5 out of 5 experience if we hadn't had to chase having had silence following the initial purchase”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“easy to buy, very well priced and arrived exactly on time. I would recommend them to anyone”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“I don’t understand why a lot of people complain about Factory Direct’s items, customer service and delivery. To be honest, the bad reviews made me think twice in ordering but I thought I’d go for my guts. We ordered Abbey Whitland in coffee oak and my husband and I were so in love with it! The product is exactly how we pictured it. The photos online doesnt do it justice! I needed to order oak beading of the same colour and decided its best to call them first to make sure I am not buying a wrong item. Spoke to Jack who is so helpful and assisted and guided me through to what I needed to purchase. Website is very direct and clearly states kerb side delivery so we knew what to expect. Items arrived 2 days after ordering and arrived at 3pm. The delivery guy is very friendly and very polite. We never really had problems. The flooring looks amazing and we are very happy. We haven’t used the scotia beading as planned and thought of returning it. Spoke again to Jack and as expected, he’s taken my call promptly and sent me the returns details by email straight away! FDF’s courier fees for returns costs more than the total amount of the scotia beading so I guess we’ll just keep them and hopefully we use them in the future. We highly recommend FDF to anyone who’s looking into solid hardwood flooring! Good service, good quality, good price!”
Factory Direct Flooring Ltd 5 star review on 20th August 2018
Helpful Report
Posted 8 years ago
“Product quality was good and as ordered. Customer service exceptional - great to talk to some real people with a desire to get the job done well. Delivery driver helpful and continued great customer experience - we will use this company again as first choice”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“helpful and efficient - very satisfied with service.”
Helpful Report
Posted 8 years ago
Factory Direct Flooring Ltd is rated 4.6 based on 9,686 reviews