Affordable Lighting Reviews

2.15 Rating 26 Reviews
0 %
of reviewers recommend Affordable Lighting
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Own Driver
Read Affordable Lighting Reviews

Phone:

01789 766833

Email:

customerservice@affordablelighting.co.uk

Location:

Unit 12 & 13 Arden Business Centre Arden Road

Write Your review

Tell us how Affordable Lighting made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
I was promised to receive the fixture within a month. It never came so I called them. I never got a response, to 4 messages, so I had to drive back there from 30 minutes away to speak to someone. They promised it would come in two months. Again, I left messages with no response. Now it is 4 months later and they are closed for the week. I understand back orders; the systems are still recovering from COVID. I DO NOT understand refusing to respond to your messages; that is unprofessional. I am concerned that I will never see my light fixture or my money back. This is NO WAY to run a business
Helpful Report
Posted 1 month ago
I ordered a lamp, and have been trying to get an estimated delivery time. You can't reach a person and they don't return telephone calls or emails. Of course they charged my credit card the day I placed the order. I'll be reversing the charge on my credit card today.
Helpful Report
Posted 3 months ago
Ordered a black pole and was given a specified lead time. The pole came is the wrong color and I was told I would have had to wait another month to receive the correct order. This was unacceptable.
Helpful Report
Posted 2 years ago
We ordered our lights on line and heard nothing more re a delivery date after a week . I e-mailed you re the order number and asked for a possible delivery date. The lights were delivered 2 days later. I wonder what would have happened if I hadn't sent the e-mail ? Delighted with the lights though.
Helpful Report
Posted 6 years ago
The products available are not easy to understand what width, dimensions and weight and not all products have a standard system of mention the technical details are. The returns policy does not clearly indicate Returns costs are to be paid by the receiver, if refused. Allthough the customer service / contacted people were good this is still not efficient for the person who buys online with the limited information provided. Also not easy to look for relevant information about the product.
Helpful Report
Posted 6 years ago
I'm very sorry that you didn't understand the dimensions on the website, we do have our contact telephone helpline number on every product page. You will find that it is common practice for customers to return unwanted goods at their own cost and again there is a link to the returns policy on the bottom of every page. as you will see from all our previous reviews the majority of our customers find our website very useful and informative but we will take your comments on board.
Posted 6 years ago
The Famous Lamp Company trading as Affordable lighting sent me £185.00 stag light which was bought on the 28th of November via paypal, it took four weeks to arrive and when it did it was broken. Phoned them up and was told I could I glue it rather than send back they would offer me a 20 % discount , I accepted this which was a mistake as they have never returned my money , or any of my emails , I glued the light together but can clearly still see the break absolutely disgusted that they can do this, just warning other people if light arrives broken SEND IT BACK ! Mrs Adele Proctor
Helpful Report
Posted 6 years ago
sorry refund was as oversite and we have now refunded your paypal account as promised
Posted 6 years ago
We bought a floor light for reading and the product is good, however, when it arrived the bulb was broken. I emailed affordable lighting and there was a quick response to the email saying that they would send us a replacement bulb. Unfortunately, that has not arrived so I went to my local electrical shop to buy one so that we could use the lamp. I am a little disappointed that they couldn't have dispatched the replacement first class, unless it is the postal service that is at fault.
Helpful Report
Posted 6 years ago
we have sent a replacement out to you on Monday afternoon as promised. Let me know if it hasn't arrived by tomorrow please
Posted 6 years ago
The item we ordered arrived and was very badly damaged, the item was in 2 boxes. The internal box that held the item was cleat very badly damaged and and responsible retailer who cares about customer service would have checked the time before sending on to a customer. I took photos of the item and damage box to which I was told they were out of rock and would need to order more. It is clear that the item I received was the last they had and they just sent it to me in terrible condition rather than ordering any more in. Poor customer service but selling lovely items - will wait and see if I ever receive a replacement.
Helpful Report
Posted 6 years ago
Can't comment on product fairly as I haven't actually received it yet - think I ordered it about a week or so ago.
Helpful Report
Posted 6 years ago
We sent your parcel on the 28th so you should of had it on the 29th. Let me check tomorrow with our couriers
Posted 6 years ago
Service very good, and reasonably priced, but thought that product lacked refinement with the glass fittings! Regards Steve Ross
Helpful Report
Posted 7 years ago
The service to get the goods to the customer is second to none, however the returns rigmarole of no parcel tape,put box inside box , no labels on box etc. etc when the return is at the customers expense is such that I would not buy here again when so many on line sellers make the returns if needed as easy as the purchase and do not involve the customer in expense.
Helpful Report
Posted 7 years ago
Thank you for leaving a review and i'm pleased you are happy with the delivery service. Unfortunately we have to spell out the returns policy as in the past we have had lights returned not even in a box! Simplified, it is return them as you received them. We do ship all our orders over £36 free of charge but cannot pay for return postage on unwanted orders.
Posted 7 years ago
I ordered 2 lights but, unfortunately, they were not in stock. The company emailed me to give me the option of waiting or cancelling my order. I chose to wait a few weeks and I am so glad I did as my lights are perfect and look great. I received another email telling me when they were dispatched and due to arrive. The arrived exactly when they said. Good overall service and product.
Helpful Report
Posted 7 years ago
Goods arrived on time and well packaged the only problem was the stamped message on the bill warning that there was only 48 hours to return faulty goods etc. this is in contravention of the prevailing law both on sale of goods and distance selling and should not be there!! If my light don't work when they are installed next week they will be returned regardless of this message.
Helpful Report
Posted 7 years ago
Thank you for leaving a review. You will find we ask for damage to be reported within 48 hours, all our products have a minimum 12 warranty so no need to worry next week.
Posted 7 years ago
I was very disappointed in the quality of this product for the price at which it is offered. The light fixture was light-weight and flimsy. I will be returning it to purchase a more solid product at a cheaper price elsewhere.
Helpful Report
Posted 7 years ago
I was not impressed that I had to arrange my own courier to return a light to you at a cost of almost £15!
Helpful Report
Posted 7 years ago
i'm sorry the light was not suitable, we post out free but it is up to the customer to return unwanted goods
Posted 7 years ago
I received my goods promptly but when I informed the company that one of the items was faulty and asked for a replacement, I have not had a response (as yet). I reserve judgment until I get a response. My invoice states that I must inform them within 48hrs if goods are faulty. I have done so.
Helpful Report
Posted 7 years ago
hello it's been well over a month since we exchanged your lights within 48 hours, could you please edit your review now so people can see we keep our promises, thank you
Posted 7 years ago
Wasn't kept up to date with the delivery arrangements and had to phone up to find out what was happening.
Helpful Report
Posted 7 years ago
Thank you for leaving a review, we did e-mail you regarding the 2 day delay with your order, unfortunately you did not leave a contact telephone number, as we would have also phoned you.
Posted 7 years ago
Hello I've not left an eBay review as I felt the lamp was very poor design and too small to fit the wiring into it .each time I attached it to the mount the switch failed to work as the wiring was restricting the pull cord .after many attempts and modifying the pull cord switch I finally got it to work . Poor design not poor quality .
Helpful Report
Posted 7 years ago
Thanks for leaving a review. Unfortunately all small wall lights will have a small back plate which does make it tricky to wire but as you said a little patience and the light should look great, Regards Jon
Posted 7 years ago
Product arrived promptly and packaged well, but overall quality of the light was low and required assembly with very unclear instructions. Think the same quality / style at a highstreet retailer would have been £20-30 less. Wont be rushing back to order again.
Helpful Report
Posted 7 years ago
perhaps you should wait until the goods are actually received before you send out a survey!
Helpful Report
Posted 7 years ago
Affordable Lighting is rated 2.15 based on 26 reviews