Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Trade Vehicle Parts Reviews

4.7 Rating 2,486 Reviews
93 %
of reviewers recommend Trade Vehicle Parts
4.7
Based on 2,486 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
97%
Accurate And Undamaged Orders
97%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.9 out of 5
Read Trade Vehicle Parts Reviews
Visit Website

Phone:

0116 319 6543

Location:

21 Main St, Thorpe Satchville, Melton Mowbray,
21 Main St, Thorpe Satchville, Melton Mowbray
LE14 2DQ

Write Your review

Trade Vehicle Parts 5 star review on 27th December 2023
Alex Manifold
Trade Vehicle Parts 5 star review on 24th September 2023
Ciprian Costescu
Trade Vehicle Parts 5 star review on 23rd August 2023
Huw Davies
Trade Vehicle Parts 5 star review on 23rd August 2023
Huw Davies
Trade Vehicle Parts 5 star review on 23rd August 2023
Huw Davies
Trade Vehicle Parts 5 star review on 23rd August 2023
Huw Davies
Trade Vehicle Parts 5 star review on 23rd August 2023
Huw Davies
15
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“Great company very professional service thank you”
Helpful Report
Posted 10 months ago
“Ordered a new wing for van which was delivered but had dents all over it. The packaging it came in was rubbish so not surprised really. Was just half wrapped in a bit of cardboard. Advised they would send a new one, which they did, but it was the wrong part. Absolutely useless. Then went on to tell me that the wholesaler had packaged them wrong but i can’t understand why no one checked it before sending, and that the part i ordered was now no longer available. They’ve made sure they’ve collected their part but i’m still waiting for my refund! Definitely wouldn’t use these again, waste of time”
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hi there, We’re genuinely sorry to hear about your experience and fully appreciate how frustrating this must have been. As our panel parts arrive sealed directly from the supplier, we do not open every parcel before dispatch. Very occasionally a supplier may mis-label or package an item incorrectly, and unfortunately this appears to be what happened in your case — for which we sincerely apologise. A replacement was arranged straight away to resolve the initial damage, and it was only then discovered that the supplier-packaged item was incorrect. Once this was reported to us, we immediately booked the collection and processed your refund in full, which has now been issued back to your account. We are always working closely with our suppliers to reduce these rare errors and improve the experience for our customers. If there’s anything further you need, please don’t hesitate to contact our team — we’re here to help. Thank you.
Posted 10 months ago
“Really helpful guy on phone ,courier (EVRI)lied about delivery of radiator and a replacement was sent out within 24hrs would recommend trade vehicle parts to anyone very competitive price 👍”
Helpful Report
Posted 10 months ago
“Excellent service and prompt response to a query thank you !”
Helpful Report
Posted 10 months ago
“Very good service thanks”
Helpful Report
Posted 10 months ago
“Pleased. Many thanks”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“I’ve got absolutely amazing experience with Trade vehicle parts of my order of TEXTAR brake pads for BMWX6 Next day speedy delivery and very good price make me happy. All hustle free experience, definitely will come back.”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“Following EVRI email I expected today to receive my parcel but not happening. Very bad service from EVRI delivery company.”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“Excellent first-class service. I ordered an exhaust for my Fiat van which was very reasonably priced and quick delivery. The package arrived on time, was well wrapped and included all the fixing bolts and brackets. I recommend Trade Vehicle Parts”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“Very helpful in ensuring I purchased the correct part for my vehicle. Swift delivery and the part was equal in quality to the OEM I replaced.”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“The Grille for our BMW has arrived and we are delighted with the product and service,it arrived next day delivery and would highly recommend your Company to Family and Friends”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“Fast delivery feet 100%”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“The replacement left side Fog Light Cover was send rapidly and speedily and great care was taken to fully ensure I had ordered the correct part for my Vauxhall Corsa SXI. The service was above and beyond what I'd expected and so I will certainly be using Trade Vehicle Parts in future!”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“Fantastic service. Part ordered, delivered & installed within 2 days. Will definitely use again.”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“Great service. Part arrived before time! Really helped.”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“Great product, arrived really quickly. Will buy from again”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“Brilliant price & service, ordered Thursday & they were delivered the following day, well packed. Will definitely use again, 5* service, Many Thanks”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“A combination of clear advertising, great deal and advice, followed by good courier service. Thankyou !”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“Part ordered with no problem arrived in 2 days as predicted would definitely use this trade parts again if needed.”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“I ordered a Ford Fiesta front bumper, however this was damaged in transit. After contacting Trade Vehicle Parts regarding a replacement bumper, they sent the replacement immediately which I received the very next day, I thought this was fantastic service and much appreciated. I would certainly recommend and order again from this company. Thanks again for your speedy resolution.”
Helpful Report
Posted 11 months ago
Trade Vehicle Parts is rated 4.7 based on 2,486 reviews