online4baby Reviews

1.42 Rating 97 Reviews
10 %
of reviewers recommend online4baby
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service, Courier
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email
Visit Website

Write Your review

Tell us how online4baby made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
We were initially really pleased that our order arrived in good time. Ordered a double buggy and bassinet from the same brand. The only two items stocked online from the brand. On attempting to assemble the pram we realised the buggy was an old version and the bassinet a new version. Two completely incompatible products. Sent a complaint through looking to resolve the matter and followed up despite a rather rude bounce back response to say initial emails shouldn’t be followed up because of the demand. After a week of no response I followed up on FB messenger. Had a response telling us we would receive a call the next day. We received a call from a customer service rep with an attitude who pushed and pushed that we hadn’t reached out and we were past warranty. I had proof of our reaching out as I had taken screengrabs (they had no interest in these). As for the warranty. It’s clear it’s set at 14 days and not 30 as they either do not have capacity nor the intention of responding in a timeframe that facilitates their own policy. If they’re short staffed due to covid and overwhelmed by demand perhaps the policy should be extended as it has been by many other companies. They agreed that we could return the buggy in a gesture of “goodwill” but have not come back to us with confirmation of an address for the return and this is after telling us the product must be returned within a 7 day window. I have little faith this will be resolved without further escalation. Avoid. Avoid. Avoid.
Posted 14 hours ago
Awful customer service, ended up cancelling order. Recommend looking elsewhere!
Posted 3 days ago
Be warned Online4baby asks for additional payment even after you have paid.
I paid (money taken from my account) and received an invoice for a £500+ pushchair, 3 days later I was contacted for an extra £70 when I refused and my order was cancelled.
Apparently this was a director decision however no director would communicate with me in any form to explain their decision.
Fortunately I found the same product at John Lewis cheaper otherwise I would have had to use the small claims court to get a resolution
I feel very sorry for anyone working for this firm and strongly recommend that they be avoided.
Posted 4 days ago
Be warned Online4baby asks for additional payment even after you have paid.
I paid (money taken from my account) and received an invoice for a £500+ pushchair, 3 days later I was contacted for an extra £70 when I refused and my order was cancelled.
Apparently this was a director decision however no director would communicate with me in any form to explain their decision.
Fortunately I found the same product at John Lewis cheaper otherwise I would have had to use the small claims court to get a resolution
I feel very sorry for anyone working for this firm and strongly recommend that they be avoided.
Posted 4 days ago
Be warned Online4baby asks for additional payment even after you have paid.
I paid (money taken from my account) and received an invoice for a £500+ pushchair, 3 days later I was contacted for an extra £70 when I refused and my order was cancelled.
Apparently this was a director decision however no director would communicate with me in any form to explain their decision.
Fortunately I found the same product at John Lewis cheaper otherwise I would have had to use the small claims court to get a resolution
I feel very sorry for anyone working for this firm and strongly recommend that they be avoided.
Posted 4 days ago
If anyone thinks about using Online4Baby don't. Oh my days! Shocking! Their prices say they are reduced but no different than every other website. I couldn't find one site that sold it at the price they 'discount' from. I even found a site that sold it cheaper. This should be fine as they offer a price match, us 10%. However, the email giving this matched price didn't then work... TWICE! When calling they were able to put through at the improved price but not complete as not in the office. This was fine as someone was calling back from the office before the end of the day, as only valid for 24 hours. The following day a call comes in and was missed (1 attempt). Rather than attempting again or asking me to call they cancel the order and tell me to order online (so at higher price). When I call to get the improved price and complain I'm told I can't complain as its because staff have covid so they are not fully staffed. Really?! I did not care that I waited for the next day to get a call back it was the cancelling of the order that I was not happy about and this has nothing to do with how many staff are working. Awful customer service and misleading price reductions.
Posted 1 week ago
Absolutely horrific customer service. Despite the issue being their fault, I still had to pay for a return?! Staff were particularly unhelpful and manage to twist everything so it's not their fault, despite sending faulty items! Would certainly not recommend this company.
Posted 4 weeks ago
Made to pay £20 to return a falsely advertised product

I’m feeling very frustrated that I have to pay £20 to return a pram that was falsely advertised. On the website, it states the pram is tested beyond standard weight. On Joie’s website, it says the pram is suitable for up to 22kg. The pram is no bigger than the original pram I have had since my now 2 year old was born. Since the average child doesn’t reach 22kg until the age of 7, I was expecting a bigger pram. My toddler is small for her age yet would outgrow this pram in not long at all. Online4baby insisted that I would have to pay to return the item.
Posted 1 month ago
Really poor customer service. Purchased a pushchair which turned out to be faulty, got told out of 6 months so can't help you. Initially I was blamed for accidental damage, they don't want to help. Never buying from them again.
Posted 1 month ago
Do not buy from this company they take your money, do not deliver and then blame the couriers!!! Disgusting service.
Posted 1 month ago
Horrendous. Avoid. Just the worst customer service.

They do not respond to emails and you cannot get through on any phone lines. I've been trying to get a response since the 22nd of July - it's now the 15th September.

I've now resorted to completing a small claim through the court service.
Posted 2 months ago
Do not purchase from this company. I’ve given them one star because there’s not an option to give 0 stars. I purchased a Moses basket and stand from online4baby and the quality and appearance of the product is absolutely appalling. The basket looks grubby, dingy and cheaply made. The material and stitching is shocking. The wicker was broken/snapped in places and protruding out which can easily cause injury to a new born. Online4baby advised this was normal and their standard! The inner padding was also protruding out of the poor stitching/material. It’s not fit for a dog to sleep in let along a baby. The basket was clearly made on the cheap. Online4Baby accept no liability for their poor quality products and expect customers to return poor quality goods to them at a cost to the customer, and will not budge on this even when images of the basket were supplied to them. I was simply advised that there was nothing wrong with the basket and that was their standard. I wish I’d looked at reviews before ordering from this company, I deeply regret using them. It took months to receive the basket and now I’ve got to purchase a second basket with little time to spare (with me out of pocket) before my baby is due. Please avoid this company at all costs.
Posted 2 months ago
I would suggest using another company to avoid yourself stress.

The only positive reviews are for those whose items arrived undamaged.

If your items arrives damaged it will take weeks or even months to resolve with no concern from customer service.
Posted 2 months ago
Just want to say a massive thank you for your amazing customer service. I was worried when I seen some peoples comments but I can 100 percent say I would recommend you. Quick service. Items arrived early and items are lovely 😍 xxx
Posted 2 months ago
Avoid, avoid, avoid what an absolute terrible company. I ordered a nursery furniture set which, they sent the incorrect colour dresser. I contacted them the same day it took them 10 days to email back saying I needed to send it back even though it was there fault. After a further 5 days I finally found a number and contacted them they said I need to find a box big enough for the dresser in the pandemic. After another 10 days when I managed to source a box big enough I was then told I had to wait in between 8amand 6pm for them to pick the dresser up and they would not exchange the same time. So I waited they collected then when it was scanned in at there warehouse I was told I had to wait 48 hours for it to be unloaded by there warehouse. Again another 7 days passed and finally they called to say they were awaiting stock of the correct colour. Once it was in stock I again had to wait in all day and finally it was resolved after about 5 weeks. Please bare in mind I am heavily pregnant the customer service and customer service manager were no help at all. The worst company I have ever dealt with no compassion no apology even though it was there fault. Do not put yourself through the stress and avoid. Awful company and awful staff
Posted 2 months ago
When ordering they didn't say there would be a 3 month delivery.
They wouldn't respond to my emails and gave me no avenue to pursue a refund.
Posted 2 months ago
DO NOT USE THIS COMPANY

Ordered Little Acorns 6 piece nursery furniture set; A cot bedding set and Next to me Crib fitted sheets on 19 May, we are still awaiting Delivery on 19 August 3 months later!! Customer services do not exist. The telephone number stated continually rings out then cuts you off. If you email them you receive a generic response saying they are BUSY because of Covid. I have requested a refund to go buy the items elsewhere and I still have not received a response.

I am now in the process of claiming my money back using Paypal But it could take up to 1 month. My baby is due in 2 weeks. Unnecessary stress and worry :( costs totalling almost £700 in products and have received nothing!

Be warned Online 4 baby are still sending out emails advertising the above listed products as ON SALE and AVAILABLE FOR IMMEDIATE DELIVERY.

Total scam!
Posted 3 months ago
No contact number and they don't answer emails.... even after over a week, yet they can send you offers
Posted 3 months ago
Terrible customer service. We bought a cot and a mattress, but we couldn't use them because the mattress is much smaller (4 cm in width and 2 cm in height) that what stated in the certificate, leaving a big gap with the sides of the cot.
We also sent them some pictures to describe the issue but after almost 1 month of email reminders and no telephone number to call, they told me that they only produce 2 types of mattress, so what I received is the correct one and if I wanted to return it anyway, I could do it only if in the original packaging, which was not the case anymore.
As a consequence, I now have to buy a new mattress at my expense.
Posted 3 months ago
Terrible customer service. We bought a cot and a mattress, but we couldn't use them because the mattress is much smaller (4 cm in width and 2 cm in height) that what stated in the certificate, leaving a big gap with the sides of the cot.
We also sent them some pictures to describe the issue but after almost 1 month of email reminders and no telephone number to call, they told me that they only produce 2 types of mattress, so what I received is the correct one and if I wanted to return it anyway, I could do it only if in the original packaging, which was not the case anymore.
As a consequence, I now have to buy a new mattress at my expense.
Posted 3 months ago
online4baby is rated 1.42 based on 97 reviews