Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Toolstation UK Reviews

3.6 Rating 721 Reviews
65 %
of reviewers recommend Toolstation UK
3.6
Based on 721 reviews
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone
Visit Website

Write Your review

Toolstation UK 1 star review on 18th December 2024
Anonymous
Toolstation UK 1 star review on 28th February 2024
TAKA
Toolstation UK 1 star review on 28th February 2024
TAKA
Toolstation UK 1 star review on 28th February 2024
TAKA
Toolstation UK 1 star review on 23rd February 2024
Charlie
Toolstation UK 1 star review on 1st January 2024
J RONCHETTI
Toolstation UK 1 star review on 27th July 2023
LEJ
14
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“Toolstation has become an agent for a scamming company!! I have been a satisfied customer for several years and running up cashflows of thousands of £ with Toolstation!! In August I completed an online transaction on their app when a banner appeared inducing me to subscribe to a cashback scheme. Being logged into my account I thought this was a legitimate Toolstation offer. Well hey-ho whilst I was abroad on holiday my card was blocked by Nationwide and I had to secure some other means of payment. On my return I opened a letter from my building society indicating that there was suspicion of fraudulent transactions for £18 that had been attempted on multiple occasions. Nationwide indicated the company trying to raid my cash was ‘Complete Savings’ to whom I had given my card number…. Thinking it was for receiving my Toolstation cash back. Obviously my current card number has been disabled with lots of unnecessary hassles but my cash was secure and none was debited. I called Complete Savings and the lady at the other end of the line in a distant part of the world explained that I had subscribed to this scam when I had transacted with Toolstation. She did explain that I had agreed to be scammed for £18 monthly!!! Made me feel like an idiot…. Well not really so as I trusted the Toolstation app uniti now! I did explain to this lady that she was working for a scamming company based in Nyon Switzerland (convenient tax haven) and was probably not paid Swiss wages for being used unknowingly as an instrument for a cheating company. I phoned the Toolstation helpline and after a 30 minute wait, and finally asking the representative about the link with Complete Savings and Toolstation, I was cut off!! Obviously Complete Save is a scamming company and Toolstation have pushed themselves into the gutter by links with these scammers. Im taking my custom away from Toolstation and move to their competitors across the road!! Below is the email I received from CompletenSave indicating their business links with Toolstation Avoid Toolstation COMPLETE SCAMMERS!!! You have been warned!!! Email from Complete Savings: Dear Mark, We are sorry that you have chosen to leave Complete Savings, please find below details of your cancellation. Your cancel confirmation number i КР1 Our records show that you completed an online transaction with Toolstation. After your transaction, you were offered the opportunity to join our programme with a £20.87 Welcome Reward and a 30-day free trial. Immediately next to the offer, the Offer and Billing Details were displayed. By entering your name, postal code, selecting the relevant postal address from the drop down list, inserting your credit or debit card details and then clicking on the 'yes' button to accept the offer, you authorised us to charge the monthly membership fee of £18.00 to the credit card or debit card that was provided after your trial period ended. Thank you for trying Complete Savings - we hope you will consider using us again in the future. If you still have any queries, please do not hesitate to call us on 0800 389 6960. Yours Sincerely, Complete Savings Team Date of experience: 31 August 2024”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“WEBSITE CUFIT FOR PURPOSE & SMALLER STORES HOLD VERY LITTLE STOCK SO CUSTOMERS ARE FORCED TO ORDER VIA THE USELESS WEBSITE I DECIDED IT WAS EASIER TO USE SCREWFIX”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Bad Customer Service If you order and collect, it's a great service. However, if you opt for delivery and parts are missing, I suggest you just give up and buy from somewhere else. You can waste hours online and on the phone, but nobody answers.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Disgusting service from Toolstation and their delivery company. No communication, no choice of delivery day, no delivery slot. Delivery a few days late without communication. Goods arrived damaged like they were thrown around on the way. When arranged for goods to be returned, Dx delivery booked twice by Toolstation and never showed up to collect. Still waiting to this day for them to be collected for refund. Staff has no clue, can't chase, don't do their job properly on communicating and sorting things. Requested to speak with a manager, but managers not interested in solving problems. Appalling service from Toolstation and their delivery. Would not recommend delivery, and also will make sure to let everyone I know to stay away for such and indifferent and incompetent company!”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“We ordered 2 tins of fence paint on Monday 24 June today is the 29 th not delivered, my husband went to tool station they told him he had to pay for to tins & get refund from you, very disappointed, very”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Forget trying to contact this lot if you have an issue. Screwfix make a fortune fixing this shower of time and money wasters. Day 5 of a next day delivery and counting. I dont need the order now. The leak is fixed. So i now have the joy of trying to get my money returned..”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“I would advise against using Toolstation for purchases. I bought several items, including a grass trimmer, and encountered issues immediately after placing the order on April 23rd. I received the item on April 26th and tried to use the grass trimmer on April 27th, but it didn’t work. When I contacted customer service, the agent agreed to replace or refund the item and scheduled a collection for the upcoming Friday. However, no one came to collect it. I then used the online form to contact customer service again and received an email asking me to re-explain the issue. After exchanging several emails, they refused to replace the item and suggested I get a new wire. I reminded them of Toolstation's 30-day return policy and one-year warranty, but received no positive response. When I called again, the agent asked me to escalate the issue to the supplier and promised to get back to me. After a week, I called to remind them, but they only promised to address the issue urgently without any positive outcome. The customer service was very disrespectful and unhelpful. They are not adhering to their return policy or the warranty described with the product. They wasted three to four weeks of my time without resolving the issue. This website does not provide good service, and their one-year warranty claim is misleading—they do not offer repairs or replacements as advertised.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“palm sander seized up after a month”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Gold basin taps web site states 12 year manufacturers warranty. Manufacturer says its 5 year warranty. One gold tap blemished after 6 months, manufacturer says its due to limescale and therefore not covered by warranty. I live in a very soft water area and why only one tap affected. Its a scam.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Really bad when when things go wrong. Very nice people working in local stores. I've had my rotavator broken and can't get it repaired under warranty. Instead received offer I can get new one for £145 or get this one fixed for £165 or received back my broken machine (in pieces) with courier's bill £39 .Basically I did other choices other than pucharse another sh... quality machine or fixing it. Now I was told There's nothing I can do. I'm left alone without machine and money with anger as disappointment about the way TOOLSTATION brand treat their customers. Avoid them use Screwfix or any other more helpful when things so WRONG🥺”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Website impossible to order from. I have mentioned this to the staff in Chippenham time and time again and nothing ever happens. A total waste of my time.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“I ordered two products online, but one of the items was canceled. I requested to cancel the entire order, but was told it was not possible. Instead, I was informed that if I refuse the delivery when it arrives, a refund would be issued. However, even though I refused the delivery, the delivery fee was still charged. I am dissatisfied with the fact that Toolstation amend my order without asking and the promised full refund upon cancellation was not honored. Due to these issues, I would not use the service again.”
Toolstation UK 1 star review on 28th February 2024 Toolstation UK 1 star review on 28th February 2024 Toolstation UK 1 star review on 28th February 2024
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Beware Toolstation policies on returns - I recently purchased an Einhell Water Pump to help with my home flooding. I plugged it in and it is defective - only feebly working intermittently. Now I see that it is NON-REFUNDABLE once used. My issue is that a customer cannot tell if the product is faulty UNLESS they use it. So I have lost my money, and all faith in Toolstation. VERY POOR. BUYERS BEWARE”
Toolstation UK 1 star review on 23rd February 2024
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Take your money, then don't contact you about giving it back. Stay away”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Terrible service, website showing original correct prices, I got charged higher prices, showing online correct before and after still original prices. Had to wait a week after spending hours comparing all the over charges and they say, sorry~!! Not good enough ToolStation, will go back to Screwfix.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Please DO NOT Purchase any Ximax Radiators from Toolstation. since buying a Ximax radiator it is not heating our room as we thought it should. it’s not fit for the purpose it was intended. we contacted Toolstation and Ximax there just putting it done to the fitting, Which it is NOT. We have done research on line and a lot of people have had the same issues. Aslo not got anywhere with Toolstation or Ximax. Toolstation and Ximax will not refund our money. It’s robbery the money they’re charging for goods that are unsatisfactory. PLEASE BE WARNED DO NOT PURCHASE XIMAX RADIATORS FROM TOOLSTATION YOU WILL BE THROWING MONEY FOWN THE DRAIN. The cost of the radiator purchased was £356.00 Oxford Duo Designer Radiator”
Toolstation UK 1 star review on 1st January 2024
Helpful Report
Posted 2 years ago
“I opened an account I have put in my details 3 times still it keeps asking for my email and password it keeps saying I have to reset my password I can’t change my email it is the company email”
Helpful Report
Posted 3 years ago
“We placed an order for delivery over 1 year ago, total of £170. I forgot about it. Never received it never sent the money back. Tried to contact tool station over the phone (obviously to get my money back) just to hear from them this is not possible????!!!! So no products no money, be aware !!!!!! Plus they never send an email or notification regarding this order…. Thieves.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
“Order number 30/7/23 - XAS419017433 I have made contact three times now asking for my refund. You confirm that is has been processed but it still hasn't appeared in my bank account!!! (4/9/23)”
Helpful Report
Posted 3 years ago
“Great in store, website terrible Once in store these guys are great, super helpful whenever possible. Well priced to be competitive with SF. Parking at Montrose branch in anything bigger than an estate car isn't the easiest but rarely a huge issue. The main problem and reason for 1* however, is the website, it's unusable for me 95% of the time "502 Bad Gateway" I reported this to them a year ago, spent ages going back and forth with their IT and have seen many others experience the same issue. They tried the usual clear cache look at browser settings, change browser and nothing works. Occasionally I can use the site through my phone but as soon as I sign in it locks me out on 502 bad gateway, regardless of browser. So I often find myself ordering elsewhere. I had originally placed a review on Trust Pilot giving them 3* as a "verified review" however, it would appear ToolStation have asked for the review to be removed and if Trust Pilot feel the need to censor verified and accurate reviews because a company asks them to remove it rather than addressing the root cause of the problem in the review the 1 star is more than fair. In addition, recently when trying to place an order on the phone, explaining the issue to them, I was advised they couldn't process the order over the phone and I should go online to place the order...”
Toolstation UK 1 star review on 27th July 2023
Helpful Report
Posted 3 years ago
Toolstation UK is rated 3.6 based on 721 reviews