European Moving Reviews

4.0 Rating 131 Reviews
76 %
of reviewers recommend European Moving
4.0
Based on 131 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Own Driver
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
Greater than 73%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 83%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Live Chat, Email
Queries Resolved In
Under An Hour
Read European Moving Reviews
Visit Website

Phone:

+44 (0) 203 621 9930

Email:

europeanmoving@europeanmoving.org

Location:

Bradley House Park Farm Close Folkestone CT19 5DU
Folkestone
CT19 5DU

Write Your review

Tell us how European Moving made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
European Moving 1 star review on 26th July 2022
Patricia A
European Moving 5 star review on 23rd April 2021
Christine
European Moving 5 star review on 23rd April 2021
Christine
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Scammers, they now go under “app a van”. They took our money and then left us in the s***. Please avoid at all costs!
Helpful Report
Posted 4 months ago
Scam company. Stealing people money and goods. Please avoid them if you don’t want to loose everything! Check Facebook group people scammed by European movers and app a van!
Helpful Report
Posted 4 months ago
They are scammers, and they owe a lot of money to a lot of people. We have a social network for the victims of Europeanmoving
Helpful Report
Posted 4 months ago
Likewise- waiting for over 2K refund, for a service that was never provided. FRAUD
Helpful Report
Posted 4 months ago
SCAMMERS - THIEVES I booked this company at the end of 2020 for a full service and it was a move from hell. Where to start to explain ? They did not have the right material or tools, did not know what they were doing as they had never packed a house in their lives…. Incompetence, false promesses… not at all the service I paid £5000 for. Bottom line, despite winning the case in court, 1.5 year later, I am still waiting for a promised refund but the communication is completely cut… My phone calls and emails are ignored and the only thing I can do is try to prevent someone to live the same awful experience ! PLEASE DO NOT USE THEM
European Moving 1 star review on 26th July 2022
Helpful Report
Posted 4 months ago
Don’t trust this company,is been over 2 years now I am waiting for a refund of a service that they couldn’t deliver.
Helpful Report
Posted 4 months ago
Do not use this company! They're thieves! They owe me almost 2000 euros for a move that has never been done. BURGLARS
Helpful Report
Posted 4 months ago
Update 25/07/2022: Today 1,5 years later, we still have no money (they owe us ~£2,800!), no contact from anyone at European Moving or Daniel Blanche. They took our money, they never arrived, they never paid the money back. Beware of Thieves! Our Facebook group has 81 members. They keep cheating people out of the money, the number of times people find our group and say, "I wish I knew it sooner before I paid them, and now it is too late". I have been speaking to a few moving companies that European Moving (aka App a Van) worked with before. They owe them crazy amounts of money as well. No one wants to work with them anymore! Daniel Blanche has a really bad reputation across european movers. I hope people will open their eyes to the feedback and avoid this company at all costs! ************************************* Update 05/05/2022: Full ignore from Daniel Blanche (the director of all European Moving companies), no refund, no payment based on what the UK Court has ordered. They just stole our money and didn't have a .... By the way, NOTE: European Moving (EM) and App a Van have the same owner, Daniel Blanche, and they operate together, so don't fall victim to both companies. A new name doesn't mean it is different. I had two invoices from EM and App a Van for one service, which they never delivered. ************************************* Update from 04/08/2021: Today, 27/11/2021, almost a year has passed since we paid European Moving for the services they never delivered. No further contact from them or indication when they will refund the money. Our Victims Facebook group is also growing. We have 34 members already, and more and more people are becoming their victims every day. (Brexit and Covid are no excuse anymore)... ************************************* Original review from 26/05/2021: We booked removals with European Moving for January 2021 and paid in full for their services. They cancelled less than 24 hours before the move because they never bothered to prepare for Brexit, even though their sales team assured us for weeks that there would be no issues. We lost the money we paid, and we have to pay double for the new moving company as it was booked at the last minute! I went to court to recover the debt after they never paid after numerous emails. We got a CCJ against them for almost £2,800(!) in April 2021. Though it looks like they don't care. In fact, to avoid paying the debt, they changed their ltd name from EUROPEAN MOVING TECHNOLOGIES LIMITED to DPB STORAGE LIMITED on 13th May 2021. Don't be fooled by positive reviews. Do you really want to risk losing your hard-earned money? You might be lucky, but if not, you will never see it again. In fact, we later discovered that it is not normal to ask for full payment upfront. Usually, only 30% is paid before the move and the rest when the goods arrive.
Helpful Report
Posted 4 months ago
Scam company, do not use, they will steal your money. Search on fb for victims of European moving if in any doubt
Helpful Report
Posted 7 months ago
BE AWARE, THEY ARE FRAUDSTERS THE COMPANY IS WORKING UNDER THE NAME - APP A VAN . SAME OWNER, SAME STAFF, SAME THIEVES
Helpful Report
Posted 9 months ago
You’re appalling reply to a years legal battle with you… you are a disgrace Danial Blanch as are your directors… you change company name all the time with Companies House to avoid customers chasing their claims you change directors all the time for the same reason … you business is now known to the Business Secretary of State to stop this mal practice you will not win by this totally inappropriate business practice … you simply did not turn up nothing to do with Brexit or the Covid pandemic your using that as a pathetic and feeble excuse for your poor fraudulent business practice Our systems show that you paid for services with our company European Moving around 12/1/2020 to France for the sum of 1894.83. This letter details how we are looking to compensate our customers in the best possible way. The business world has suffered hugely over the last few years due to Brexit and The Pandemic. This has hit our industry as much, if not more, than most due to us being a purely cross-border operation. Given these event’s several of our subsidiaries across the EU and the UK are no longer trading. A mix of the ongoing issues already mentioned, along with the UK Government backed Coronavirus Business Interruption Loan Scheme (CBILLS) not being a viable option for us, has caused these closures. We are very keen to reach a resolution with our customers and rebuild our business, which had been trading successfully prior to these events. As a result, we are now offering all our customers vouchers to the value of the original amount paid. Given the above circumstances, we have placed a credit (or voucher) on one of our new companies which can be used anytime from 01/04/2022 with no end date. We will be adding an additional credit of 200E euros/GBP onto the overall value of your credit/voucher. We also understand that you may not be planning on moving anytime soon and therefore we are happy for the value of the voucher below to be transferred to a 3rd party, a friend, colleague, or family member. Additionally, there will be no expiry date to your credit/voucher. We would like to take this opportunity to apologise to you and look forward to welcoming you back as a customer again soon. 1894.83GBP +200 GBP Kind Regards Daniel Blanche
Helpful Report
Posted 10 months ago
Only giving one star as can not give zero stars. Disaster from start to finish. Anything fabric damaged and grease dirty including boot prints over couches and mattresses. About 1.5 months late incurring us storage charges. Claims department about as useless as moving department. DONT USE THIS COMPANY
Helpful Report
Posted 11 months ago
This whole thing is a sham. Please do not believe any of the positive reviews you see below, they are all fake. European moving are a bunch of thieves. Almost 12 months since I paid for a removal which never happened. I have submitted my case with the European Consumer Rights commission in Madrid, and they are in the process of looking into this farcical company and hopefully, in turn, this will finally mean I get my money back. Stay away from this company, you will 100% lose your money if you don’t.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Everyone who suffered a loss at the hands of European Moving or App a van limited join the public facebook group "Victims of European Moving Scam". We have 20 members and growing! We booked removals with European Moving for January 2021, paid in full for their services. They cancelled less than 24 hours before the move, because they never bothered to prepare for Brexit, even though their sales team kept assuring us for weeks that there will be no issues. We lost the money we paid and we have to pay double for new moving company as it was booked at last minute! I went to court to recover the debt, since after numerous emails they never paid, and got a CCJ against them in April. Though, it looks like they don't care, in fact to avoid paying the dept they changed their ltd name from EUROPEAN MOVING TECHNOLOGIES LIMITED to DPB STORAGE LIMITED on 13th May 2021. Don't be fooled by positive reviews, do you really want to risk loosing your money? You might be lucky, but if not, you probably won't see your money. In fact, we later discovered that it is not normal to ask for full payment up front and usually only 30% is paid before the move and the rest when the goods arrive.
Helpful Report
Posted 1 year ago
We hired European Moving to do a removal form Glasgow (UK) to Sabadell (Spain). Our removal was planned for the 22nd of January 2021 and we agreed with them on the date and paid them for the whole service in advance of the removal. On the same day that they were supposed to come, and seeing that they were not showing up, we called them on the phone and theY notified us that they wouldn't be able to do the removal. They gave us two options: cancel the removal serviCe and give us the money back or waiting for them to come on an undetermined date. We asked them to cancel the removal and return us the money and more than 3 months later, we're still fighting and trying to contact them to receive our refund. This has not only created us a very serious problem in the moment of the move, as we were leaving our apartment, we had to hire another much more expensive company in the last minute, etc., but also we're still suffering from stress and anxiety because we don't know when we will have our money back. We are in the process of contacting a lawyer to sue them but, in the meanwhile, PLEASE DO NOT HIRE THE SERVICES OF THESE SCAMMERS.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Everything started well with the organization and confirmations by email (which by the way you will receive many as they have a glitch in the system which send you 2 or 3 same emails) then come the day when they come to pick up the shipment. I was told that the driver can help loading but when when my friends saw him they got pity on him as he was quite old to help moving things so they load everything themselves. Once the truck left and on the afternoon I got a call for the company office informing me that thier accounting closed the French Bank account they sent me to make the payment, that I will receive a refund and that I have to make immediate payment by credit card. I checked my account and didn't see any refund and told them that I am not paying again by CC as I prefer not sharing the details on the phone and will process a new bank transfer on their new bank account in the UK but once I receive the refund. I received the refund on the same night which was a Friday night. The driver arrived on Suturday at 14.30 and told me that he needed a confirmation from the office to unload. The office called me to ask for a proof of payment which I was processing at the time i was on the call and sent the proof during the call a t 14.55. They told me that it's all clear and that they will contact the driver to allow him unload. At the time I am writing this review 16.05 he still waiting to receive the confirmation which is a waste of time for everyone. For the moment I am happy to know that my stuff are arrived but unhappy about this messy process.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Dear Noureddine, Thank you for sharing your feedback. We are sorry your experience did not meet your expectations. It was an unusual instance, and we will work hard to make it better. Please feel free to reach out to us with any further comments, concerns or suggestions. We would love to get things right if you provide us with another chance. Thank you for your patience and understanding! Regards, European Moving
Posted 1 year ago
I faced a number of serious issues throughout the move with European Moving, and would not recommend their services. 1) The arrival of my effects was delayed. As a result, I incurred additional costs while waiting here in an empty property for all my effects to arrive. This was a breach of contract. 2) Much of the furniture and lighting arrived badly damaged. The damage was mainly holes poked in the back of furniture items, as well as deep scratches, damaged corners and surfaces. We saw the container packed, and it appeared that everything was tightly arranged, with packaging material between all items. For example, an expensive table which was triple wrapped with cardboard, bubble wrap, and blankets had still been pierced by a number of sharp points which have left indentations in the top. Similarly, the washing machine had received a sharp blow to the front which damaged the control knob and displaced the soap dispenser, broke the screws and latches holding it in place. It is probably now unserviceable. It is also very odd that about half of the bookcases which were also triple wrapped had holes punched in them by a hard object which suggests probably an improper packing of the container. 3) The Spanish shipping agent here in Las Palmas (MPG) kept on sending me threatening emails for more than a month, asking for all sorts of payments even though these had already been included in the quote I paid for long before the start of the move. There was also a lot of confusion, resulting in contradictory information and advice which meant I had to send countless emails and make countless calls. Everything could have been seamless if the information was passed on through the chain of companies of European Moving, so that all companies knew exactly what I had paid for. Instead of this, I have wasted much time and energy trying to address issues which should not have arisen in the first place. Upon my visit to the office of MPG in Las Palmas - a visit which should not have been necessary - they were also rude and inflexible, and showed no sympathy towards the difficulties I have found myself in. Once again in spite of all the documentation I provided, including the contract. 4) I have been in contact with European Moving about the above, with them simply not responding or claiming they never received my complaint.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello Edward, We are sorry to hear that you have had a negative experience whilst using our service. Providing reliable and affordable removals services is at the core of our business so be assured that we'll do our best to investigate your feedback further. Could you please send us an email with photos of the damage that has occurred during transportation at europeanmoving@europeanmoving.org? Kind regards, Elizabeth @ European Moving
Posted 3 years ago
Dear Edward, Thank you for your valuable feedback. We are sorry to know you had such a frustrating experience. We work hard to provide the best service and plans to our customers that suit their requirement. But due to the nature of the business, delays can sometimes occur due to traffic or mechanical problems, therefore we do not promise specific time for collection or delivery. However, the concern shared by you is very severe so please bear with us while we will investigate the matter. Please feel free to reach out to us with any further comments, concerns or suggestions. We would love to get things right for you as your experience is our utmost priority. Thank you for your patience and understanding. Regards, European Moving
Posted 1 year ago
I never used this company but I made an enquiry over 2 years ago and since then I have been bombarded with sales emails literally days apart. They offer no option to unsubscribe from their spammy and relentless emailing and even after requesting to be removed manually from the list the emails continued. I am so sick of going into my spam folder and finding emails from their shipping manager Galin Zlatev that all pretty much say the same thing with the same subject line. This is spam, when you literally regurgitate the same rubbish. I would never use a company who would have such disrespect for my personal data.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello, Thank you for sharing your feedback. At European Moving we strictly adhere to the CAN-SPAM-Act and all email communications that we send out have an unsubscribe option, which is being tested regularly and is working perfectly. We apologise if our emails have caused you any inconvenience and want to reassure you that we will further investigate the issue to find out what might have gone wrong. Meanwhile, could you please send an email with your full name and email to your move coordinator? We will look into our mailing list and make sure to remove your details. All the best, Elizabeth @ European Moving
Posted 2 years ago
This is an ongoing situation and we hope it will be resolved immediately, but my daughter has been left stranded with in the street with all her stuff, and no sign of a driver now for over 4 hours, and no contact to the company other than the ineffectual chat line. Shocking lack of professionalism.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Adam, We are sorry to hear that your experience didn’t quite match your expectations on this occasion. We would love to know why so please send us an email with your full name and move details and we’ll investigate your feedback further. Kind regards, Elizabeth @ European Moving
Posted 2 years ago
Cannot recommend the company. Delivered everything after paying twice. Insurance is a joke. Nearly every furniture was destroyed. Asked about their insurance which leads to a Solicitor. In the end, they paid nothing and we had to buy everything on our own. Never again!
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Thomas, We’re sorry to hear that you’ve had a negative experience whilst using our services. We take all feedback very seriously, so please send us your full name and details to europeanmoving@europeanmoving.org so that we can look into your case and investigate further. Kind regards, Elizabeth at European Moving
Posted 3 years ago
European Moving is rated 4.0 based on 131 reviews