Hemming & Wills Reviews

4.6 Rating 143 Reviews
90 %
of reviewers recommend Hemming & Wills
Read Hemming & Wills Reviews

About Hemming & Wills:

We’re an independent, stand-out, contemporary home brand with a conscience and our mission is to help create Happiness at Home.

Proudly British, we offer a unique combination of affordable, design-led, contemporary & mid-century home furnishings including sustainable options and a great collection of ethically made plastic free & reusable homewares. All backed by an exceptional customer experience, we genuinely recognise our customers are the heart beat of H&W and we’re here to help you in any way we can.

Visit Website

Phone:

0330-133-1233

Email:

care@hemmingandwills.co.uk

Write Your review

Tell us how Hemming & Wills made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Hemming & Wills 5 star review on 26th May 2022
Laura H
Hemming & Wills 5 star review on 24th May 2022
Tom
Hemming & Wills 5 star review on 10th December 2021
Annette F
Hemming & Wills 5 star review on 28th October 2021
Kevin T
Hemming & Wills 5 star review on 14th October 2021
Francesca L
Hemming & Wills 5 star review on 14th October 2021
Francesca L
Hemming & Wills 5 star review on 27th August 2021
Gemma F
18
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Terrible company - after several months, table arrived damaged and at 11.30pm at night. Took weeks to collect. Confirmed colour was correct to them. Replacement finally arrived and it had no finish applied to the wood whatsoever, and was a completely different colour - called customer services and sent photos, was accused of lying and treated with a general attitude of disdain and smugness throughout. They denied that no finish was applied, even though the bottom looked exactly like the top. Only when I threatened them with court did they arrange refund and collection. Collection driver told us they are an awful company and they have to take so much flak for their mistakes. I posted on my personal Facebook page about the damage and quality of the product and they asked me to take it down as they are a small company and it would hurt their reputation - being a small business is not license for poor products. Several other customers messaged me to share they’d had similar experiences. Avoid, they are an amateur hour company that treats their customers appallingly. They also banned me from their page because they didn’t like that I bit back after treating me like scum.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hello Joe, I'm very sorry to see this review and the issues you're mentioning, which I understood were resolved back in Sept 2021 with a full refund and complimentary goodwill voucher/product. I am very sorry for your frustrations and disappointment. I tried to call you earlier to apologise for your experience then where we obviously fell short. Also to share that we have since significantly improved our manufacture, delivery and customer care operations as we have grown as a new business, together with overcoming pandemic related challenges which caused some delays. We don't always get it right and as is a nature of a new, small business there can be challenges but we do always try our best to resolve these and as mentioned, we've adapted and improved in the past year and continue to do so. As a small team, we genuinely do care about our customers, products and service which can be seen from the vast majority of positive reviews and happy customers. When we learn of a negative experience, it's disappointing to see as a lot of hard work is put in by the whole team so we genuinely look to resolve the issue and address it moving forwards to prevent it happening again. I'd like to speak with you to see if there is anything further we can do to allay your disappointment and will try and contact you again shortly. Alternatively, please feel free to call in to speak with me. Best wishes, Chris @ H&W Managing Director
Posted 1 month ago
I can't review the product itself as I've still not received it - almost 2 months after the originally quoted timeline for delivery. I've emailed multiple times to attempt to understand the issue and get a more accurate estimate for delivery and all I get is a canned email using non-committal words like "estimate" and "approximate". I've received the same email 3-4 times and still no contact from the delivery company. I was offered £69 off of the price I paid, but honestly - I just want my dining table. I don't care about the discount. I will not be ordering from this company again which is disappointing as I'd much prefer to support smaller, local businesses - but if they can't sort customer service and logistics, I'll spend my money elsewhere.
Helpful Report
Posted 9 months ago
Hello Kimberley, we're so sorry for the issues with your order and your experience hasn't been as smooth as it should have been. We understand a delivery attempt was made mid-October and I am glad to see it is now scheduled in again for early next week. When things go wrong, we offer goodwill gestures by way of apology together with resolving the issue as quickly as possible. We hope the goodwill gesture is taken in the spirit intended. Once again, our sincere apologies for the issues experienced and we look forward to completing delivery shortly. Best wishes, Chris @ H&W
Posted 9 months ago
If I could leave 0 stars I would. Ordered a table and bench set in JUNE and am still waiting for delivery. Received a call from the delivery company last week telling me they were outside my house, unfortunately I was at work because I had received NO information regarding this from either the delivery company or Hemming and Wills. I was then emailed saying they are sure the delivery company would have informed me, extremely rude email to receive given how patient I have been over the last months. I have received not even one telephone call to get this sorted, I am driving all communication and I am still no further in having a confirmed delivery date for my items. Over £1000 I have spent on a table which I am yet to see. I don’t understand how difficult it can be to reschedule the delivery? I will be contacting trading standards as this is completely unacceptable. I am also keen to highlight I am a Nurse working on the front line during the pandemic, so my time is precious , on top of this I am also pregnant and do not need this stress. Completely unacceptable from start to finish. Also extremely frustrating to read other people’s tables are being created and delivered yet mine is apparently sat in a warehouse somewhere and I am being ignored?!
Helpful Report
Posted 9 months ago
Hello, we're very sorry to hear about the issues with your order. We've added to the delivery team to help ensure more support is available for arranging deliveries and we're glad delivery is now re-arranged for you on Friday. It was also good to speak with you today to discuss your concerns further and provide you a goodwill gesture in light of the issues. We look forward to completing delivery of your order shortly. Best wishes, Chris @ H&W
Posted 9 months ago
I'm really disappointed with the service we've received from H and W. We had our table and bench delivered on the 12th May which was damaged. We reported it straight away and were advised it would be 4-6 weeks for a new one. We are still waiting over 4 MONTHS later. We've sent various emails and I was even told it was being delivered over two weeks ago so I waited in all day on my very valuable day off and no table and no contact made by anyone. I appreciate times are a little difficult but this is just completely unacceptable.
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hi Amanda, I am so sorry for your poor experience and have been investigating this today. The team have been in touch by email to help get this resolved, and assure you every measure is being taken to ensure this gets sorted. Best wishes, Becky @ H&W
Posted 10 months ago
I’m genuinely so upset that my table came through looking nothing like what I ordered and nothing like the standard of finish I can see in any of the other reviews. Hemming and Wills have said this finish is within their accepted tolerance and have been, in my opinion, very patronising about my appreciation of reclaimed wood. Natural imperfections are one thing but big gashes in the wood is another. The Steelwork was full of oil when it arrived and H&W also felt it was acceptable to write my name in marker pen on the underneath of the table. But apparently this is all acceptable to them! My mind has been blown! This is not acceptable for me or anyone else I tell about it! However, I’ve been told there’s nothing that I can do about it so instead of the beautiful contemporary style table I thought I had bought, I’ve now been landed with a battered old table that wouldn’t look out of place in my local pub! Thanks for the shoddy service and false advertising on this occasion!
Helpful Report
Posted 11 months ago
Hi Suzi, I am so sorry to learn you are so upset with your order. I assure you we have at no point tried to patronise you or invalidate your opinion. Whilst I can understand your point of view, we do aim to be as transparent as possible on our website about the imperfections that can be expected with Reclaimed wood, and the features of your table are of a similar standard. The reason we provide this information is to manage expectations fully, as no two pieces of Reclaimed furniture will ever look the same, and it is the wood's past life that gives it the character and charm that makes the pieces so unique. I can see the team have been in communication with you throughout your order process and I am truly sorry you have felt the need to leave this review, but I hope you can understand our position. Best wishes, Becky @ H&W
Posted 11 months ago
Sadly, I'm extremely unhappy with the customer service I have received. I had a table and bench delivered on Sunday, and whilst generally the items are great, I have a couple of problems with the table. I have phoned 4 times and emailed once to speak to someone about it - and I have not received a response. You get through to switchboard who are lovely, and will tell you they will mark it as urgent - but then, nothing! Knowing there is a problem and a potentially unhappy customer should be enough to respond. I've never written a review before, but am really frustrated and sadly it has removed any enjoyment out of my long awaited purchase.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello Leanne, we're very sorry about this. We've had some team shortages this week and as a small team we have been running behind. We've now implementing a new process to make sure urgent calls such as this are not missed and are prioritised. It's been good to speak with you this week to discuss your concerns and I will be in touch with you again shortly to discuss further. Best wishes, Becky @ H&W
Posted 1 year ago
They refuse to speak to you on the phone to rectify problems. Today was the second time that our order has not been delivered after being promised that it would. The company don't seem to value customers. They don't answer email or phone and when they do answer the phone you get to speak to some external receptionist that can't help at all and tells you to email the address that nobody ever checks. Abysmal service
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi there, We are really sorry to learn that your experience with us has not been positive. At Hemming & Wills we value and care about every one of our customers, but at times our phone lines do get busy. We do however endeavour to return all calls and all emails within 48 hours. We are also currently growing our customer care team to improve response times, as well as to minimise the need for our reception service. I do believe this issue has now been resolved within our care team. Thank you for the valuable feedback though, and if there is anything further we can do to help please do let us know! Take care, Becky @ H&W
Posted 1 year ago
Items missing in delivery and company have not sent out after 2 weeks of chasing.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Rebekah, We were really sorry to hear that your delivery was missing items and are very for the delay in getting those sent back out to you. I understand this issue has now been resolved - please accept our apologies for the inconvenience caused but we hope you enjoy your table! Take care, Becky @ H&W
Posted 1 year ago
Hemming and Wills are by far the worst company I've ever dealt with. I have had ongoing issues with them since I ordered a table and bench in June 2020. To begin with the table delivery was 6 weeks late. They did not keep me updated and I had to constantly chase them. On arrival the table was damaged, with holes that went right through the wood and paint drip marks all down the sides. Hemming and Wills offered a replacement which I was told would take a few weeks. Again, I waited and waited (over 2 months) without any contact. I had to chase them up and eventually a new table arrived. Within a few weeks the table started to separate and split where it had not been joined together properly, leaving a big gap down the length of the table. I was offered another replacement which I was promised would arrive before Christmas. It didn't. Again I had to chase this up and got a reply saying the table was with the courier. The table top was delivered today (Jan 13th) and is a complete shambles. There is a piece of wood cut out of the table where the legs should attach... but only on one side. There are not enough holes to attach the legs to the table and what holes there are are in completely the wrong place. The legs will not attach at all. On the table top itself there are red marks where it has not been painted. I called and emailed multiple times before anyone got back to me and the issue is yet to be rectified. Awful experience that I wouldn't want anyone else to go through.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello, firstly we're very sorry for the issues experienced. We're a small business and pride ourselves on our service and quality. We've obviously let you down and your order hasn't gone as smoothly as they normally do, again very sorry, and we'll be looking into how this has happened. It was good to speak with you earlier today and agree a resolution with you to fully replace all your furniture free of charge and I will be personally seeing this through to a satisfactory completion for you. The experience you've had isn't how we normally do things as our other customer reviews show. We'll get this right for you and I will be in touch again shortly with an update. Best wishes, James @ H&W (Director)
Posted 1 year ago
Order placed in mid April. Order placed and no initial concerns raised. After deadline of 10 weeks (quoted by the company) approached, called for an update to be told it would be delayed by 2 weeks. This deadline then passed. After further chasing on the phone due to no email updates being provided. Was then informed there would be delivery problems due to my order. Why allow online orders if you cannot deliver all items at the same time? It's supposed to be a complete set. New order date arranged, but this was then moved. Have still not received my delivery.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hello, We're very sorry there were delays to your order and for the issues with communication. We now ensure any customers we've spoken with frequently on the phone also receive email updates to close any gaps. We've been working around the clock to resolve a backlog issue, due to challenges presented as result of the pandemic situation. All of our reclaimed furniture is handmade to order so there is a lead time, which for your order was unfortunately impacted by supplies delays and due to the quantity and type of furniture in your order, it presented challenges to alternative delivery options which we were trying to arrange to deliver as soon as possible. This may have meant delivering items in your order separately. However, we're now pleased to have delivered your complete order on 15th August and trust this is all to your satisfaction. We have also strengthened our customer service team to improve communication and we're actively working through and making progress to resolve the backlog affecting some orders. Once again, we're very sorry for the issues experienced and hope the goodwill gesture we provided you goes some way towards the inconvenience experienced. All the best, Chris Founder Hemming & Wills
Posted 1 year ago
Hemming & Wills is rated 4.6 based on 143 reviews