Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Wright Brothers Reviews

4.8 Rating 3,066 Reviews
94 %
of reviewers recommend Wright Brothers
4.8
Based on 3,066 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
98%
Accurate And Undamaged Orders
100%
Customer Service
Communication Channels
Email, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Read Wright Brothers Reviews

About Wright Brothers:

We have been supplying London’s best chefs for over 20 years. With the launch of ‘Wright Brothers At Home’ in 2020 we now proudly deliver the same quality seafood to thousands of homes up and down the country.

Visit Website

Phone:

020 3855 5300

Email:

athome@thewrightbrothers.co.uk

Write Your review

“First order Key missing items from first order. Remembered the oyster knife but forgot the oysters! I received a voucher which only covered the delivery as compensation. Wasn’t the best Valentine’s Day. Second order The voucher didn’t work so had to call and finally we decided if I placed the order and send over the order number I would be refunded the amount of the voucher (£15), absolutely fine just a bit annoying that it took time. Then got a call saying that they were unable to driver my items on the requested day...so had to settle for the next delivery spot which was two days after my initial confirmed date. I am sorry to give one star but was a terrible experience for both orders.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Dear Fraser, Thank you for your feedback. We sincerely apologise for the inconveniences caused on your orders. We aim to provide the best experience to all of our customers and are extremely disappointed that we did not provide this to you. With regards to your second delivery, we were unable to deliver due to the markets being closed after the bank holiday weekend and our team could not source any fresh products. We have passed your feedback on to our team and we are currently working on improving our services to ensure all our customers have the best experience. In the meantime, we will be in touch directly to discuss this further. Kind regards, Michelle
Posted 5 years ago
“I didnt have a clue when the delivery was coming... they claim to give you a 2 hour window but it was only after my emailing them that I got a response telling me they would arrive by lunchtime.. i wasted the morning by then ! When they arrived I shuck one oyster to find there was very little water in it... the rest went in the bin. This was my second order from them... first one was fine.. second one awful.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hi Ozmen, Thank you for your feedback. We understand that a member of our team has been in touch with you with regards to this matter. We just wanted to sincerely apologise again for the inconvenience caused with your delivery. At times, the 2-hour notification email can end up in the junk mail, we are sorry if this has happened. We can assure you that the oysters are only sourced fresh for each order, and are disappointed to hear that the ones you have received were not up to our usual standards. We have passed your feedback on to our team who will be looking into this. If you have any further enquiries, please do not hesitate to get in touch with us again. Kind regards, Michelle
Posted 5 years ago
“I am afraid we were extremely disappointed, not with the quality, but with the size. To have to pay £54 for a turbot the size of a large/ish plaice was outrageous. We had referred to your own recipe for 4 people for your turbot with potatoes and fennel. However, your website says that the turbot only feeds 2 - 3 people at a pinch. The weight of the one we received was just under 1 kg. Not enough and too late to buy anything else for our celebratory lunch for 4 people. Added to which, the dressed crab was also tiny. I took photos and am quite happy to forward them to you if required. Please get back to me on this.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hi Sarah, Thank you for your feedback. We are very sorry to hear that you didn't have the best experience with your recent order. Rest assure your feedback will be passed on to our team and we will be in touch shortly to discuss this further. Kind regards, Michelle
Posted 5 years ago
“REALLY disappointed - ordered for a birthday meal - it arrived late, part of the platter (prawns) was frozen, so we couldn't enjoy those for the meal. For £95 I expected a WHOLE lot more. The mussels were quite disappointing also, and no different from any you could pick up from the supermarket.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Dear customer, Thank you for your feedback. We are very sorry that we did not meet your expectations and for the inconvenience caused on your delivery. Our driver was having a few issues with traffic on the day and we understand that a member of our team reached out to notify you of the delay. As mentioned on the product page, the prawns are supplied frozen and delivered as such to retain their freshness but we understand that this has caused an inconvenience with the delay on delivery and especially for the special occasion. Rest assure, we have passed your feedback on to our team with regards to the products and we will be in touch shortly to discuss this further. Kind regards, Michelle
Posted 5 years ago
“Order did not arrive”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“We found out at 3pm the day of our delivery that it wasn’t arriving !!! Easter Sunday shops closed following day & my partners 50th birthday meal. Shocking service ! offered £20 voucher ! Why would I want to spend more money min order is £50 ?!!”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Dear Barbara, We would like to sincerely apologise again for the disappointment caused on your delivery. We can assure you that your order was packed and collected by our delivery partners for dispatch on time. We are filled with regret that we could not deliver as promised especially for your Easter celebrations. We were only informed last minute by our delivery partners that they could not deliver your order and our team painstakingly did their very best to resolve the issue with them. This is by no means an excuse for the disappointment caused and we understand that the outcome was of an unsatisfactory experience. A member of our team will be in touch to discuss this further. Kind regards, Michelle
Posted 5 years ago
“My experience of Wright Bros was terrible. The Seafood I ordered did not arrive and our Easter Sunday was ruined. The assurance of. "full refund" and a £20.00 voucher went no where near to making up for our disappointment”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Dear customer, Thank you for your feedback. We are sincerely sorry for the disappointment caused with your delivery. We can assure you that your order was packed and collected by our delivery partners to ensure delivery on your chosen date. We were only informed by our delivery partners at the very last minute that they could not deliver as they had lost the parcel. Our team wholeheartedly tried the very best they could to resolve the issue with them as we did not want to disappoint any of our customers, especially when it was during the Easter celebrations. We fully understand that this was unacceptable and the outcome was of an unsatisfactory experience. A member of our team will be in touch with you shortly to discuss this further. Kind regards, Michelle
Posted 5 years ago
“Our order was never received”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Dear Gary, We would like to sincerely apologise again for the disappointment caused on your delivery. We can assure you that your order was packed by our team and collected by our delivery partners for despatch on time. We were only informed by our delivery partners that they could not complete your delivery at the last minute. Our team painstakingly tried to resolve the issue with them and we are very disappointed to know that we have let you down, especially when it was for your Easter celebrations. We can assure you that this isn't a common occurrence and hope that we will be able to gain your trust back again on a future delivery. If you have any further enquiries, please do not hesitate to email us at athome@thewrightbrothers.co.uk Kind regards, Wright Brothers team
Posted 5 years ago
“Please don't ask !”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Your courier let you down and so we never received our order over Easter. Unfortunately that means I've never tasted your product... and once bitten twice shy, I'm afraid.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Dear customer, We would like to sincerely apologise again for the disappointment caused on your delivery. We can assure you that your order was packed and collected by our delivery partners for despatch on time. Although our team painstakingly tried to resolve the issue with them, we are very disappointed to know that we have let you down. We can assure you that this isn't a common occurrence and hope that we will be able to gain your trust back in us again on a future order. In the meantime, if you have any further enquiries, please do not hesitate to email us at athome@thewrightbrothers.co.uk Kind regards, Wright Brothers team
Posted 5 years ago
“You failed to deliver and informed me 4.30 Easter Saturday afternoon.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Dear Julie, We would like to sincerely apologise again for the disappointment caused on your delivery. We can assure you that your order was packed and collected by our delivery partners for despatch on time. We were only informed by our delivery partners that they could not complete your delivery at the last minute. Our team painstakingly tried to resolve the issue with them and we are very disappointed to know that we have let you down, especially when it was for your Easter celebrations. We can assure you that this isn't a common occurrence and hope that we will be able to gain your trust back again on a future delivery. If you have any further enquiries, please do not hesitate to email us at athome@thewrightbrothers.co.uk Kind regards, Wright Brothers team
Posted 5 years ago
“Ordered paid additional for 2 hour slot delivery and never arrived.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“This was my second order from WB. Product was good, though the carabineros were packaged in a bag and not a box as described in the website. The delivery experience, however, was my worst ever. I was notified that delivery would be made between 8-10am. Just before noon I contacted WB to check on the status as I had not received my order, I was then informed it would arrive between 12:15 and 2:15pm. A little before 3pm when I checked again, I was told it would be with me in 30 minutes, but no later than 5pm. The order finally came at 5:30pm, with my entire day being wasted waiting for the delivery! For my firsts order delivery was on time, but I was given someone else’s package and the driver had to return sometime later to exchange the package. The delivery and logistics seem to very poorly handled and cannot really be relied on.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Dear Arjun, Thank you for your feedback. We understand that you were speaking to a member of our team on the day of delivery who was assisting you throughout the process. We just wanted to sincerely apologise for the inconveniences that occurred with your deliveries. We can assure you that our delivery team make every effort to deliver orders to customers efficiently and effectively. Due to a system error with your second delivery, the information given on both sides was incorrect, our team are looking into this to ensure that it doesn't happen again. We have also passed your feedback on to our delivery team who are taking the necessary measures to avoid these unfortunate events from repeating. We have spoken to our team with regards to the packaging and will be in touch with you shortly to discuss this further. We always aim to provide the best experience to our customer and sincerely apologise that this was not provided. Once again, we would like to sincerely apologise for the unsatisfactory experience and will be following up personally. Kind regards, Michelle
Posted 5 years ago
“I write with reference order #20238 which my Daughter arranged as a Mother's Day surprise for me. We were notified that this was dispatched by Wright Brothers on Friday 12th and that DPD would deliver this on Saturday 13th. I waited all day in anticipation for its arrival, but we had no message and as it did not arrive by late Saturday afternoon, I tried to contact DPD but was unable to speak to anyone. I did eventually establish that the parcel was "delayed" but was scheduled for delivery today 14th. Once again having waited all day for its delivery I have as yet not received my Mother's Day gift! Having recently consulted the DPD tracking site this evening, I now discover that DPD is now supposedly going to deliver the parcel tomorrow Monday 15th. Obviously even if it does finally reach us tomorrow, considering the content, this will no longer be fit for consumption! The incompetence of this delivery has totally ruined Mother's Day for all of us! I am very disappointed, and my Daughter is particularly devasted as she went to a great deal of trouble, not to mention expense, to organise this treat, in the midst of lockdown, in an attempt to make the day special! I trust that Wright Brothers will now totally refund my Daughter for this order and this is the minimal compensation we would expect for totally ruining Mother's Day for us!”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Dear Marie, Thank you for bringing this to our attention. We understand that a member of our team is currently in contact with you to resolve this issue. We would like to sincerely apologise again that this has happened to your delivery, especially when it was for a special occasion like Mother's Day. We are truly disappointed that we couldn't provide you with the best experience. As the delivery was made via DPD, this was unfortunately out of our control and DPD had let us down. We will be looking into this further with them to avoid this from happening again. We will of course issue a refund for the order and our team will discuss this with you further. Once again, our sincere apologies for the disappointment caused and we hope that you will be able to trust in our services again. Kind regards, Michelle
Posted 5 years ago
“The lobsters were delivered to the same named house in another village and were found 3 days later. DPD were the couriers who obviously don't bother to read post codes or village names”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Their seafood box is a complete waste fo money. I got an undersized lemon sole that had to be stretched to make 19cm The rest of their stuff is fair to middling, bordering on small as well Recommend shopping around for a better supplier to be honest”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Dear Roderick, Thank you for your feedback. We are disappointed to hear that your experience with our company has not met your expectations. We aim to provide the best experience to our customers and are sorry that this was not demonstrated on your recent order. We appreciate all feedback from our customers as its the best way to know how we can improve our services. We will be in touch with you shortly for more feedback and to discuss this further. Kind regards, Michelle
Posted 5 years ago
“Used to eat regularly at Borough Market WBs when I worked in the City, and to say that these were very disappointing is an understatement! Oysters so small and shallow we actually received 14, however all but three had so little flesh that they almost weren't worth bothering with. Sad to say but I've bought meatier from a Tesco fish counter! Could not recommend at all I'm afraid.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hi David, Thank you for your feedback. We are sorry that the oysters were not up to our usual standards. We will be speaking to our supplier with regards to this. In the meantime, we will be in touch shortly for more information. Kind regards, Michelle
Posted 5 years ago
“Very disappointed with what I got versus what I ordered online. Would never have spent £100+ in a fishmongers and been this upset. Typical online disappointment. Last time i buy fish online - it clearly is as stupid as it sounds”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Dear James, Thank you for your message. We understand that you have spoken to a member of our team with regards to this. We truly appreciate the feedback you have given and are very sorry that you were disappointed with your order. We will be looking into this matter as a team and endeavour to give you a much better experience in the future. Kind regards, Wright Brothers Team
Posted 5 years ago
“On my first box was sent out of date fish and items very close to use by date. A lady called after I complained but she didn’t know what to do. She was meant to call back but didn’t. Really really disappointed!”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hi Helen, Thank you for your feedback. We are very sorry that you didn't receive a further response, we will be looking into this with the team to ensure that it doesn't happen again. In the meantime, a member of our team will be in touch with you very shortly. Kind regards, Wright Brothers Team
Posted 5 years ago
“I asked to cancel the order, but they sent it and charged us anyway”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Thank you for your review. Glad we could speak to you further about this with regards to our cancellation policy over the festive period and that we were able to resolve the issue. Kind regards, Wright Brothers Team
Posted 5 years ago
Wright Brothers is rated 4.8 based on 3,066 reviews