Bioglow Wood Fuels Reviews

4.84 Rating 225 Reviews
97 %
of reviewers recommend Bioglow Wood Fuels
Read Bioglow Wood Fuels Reviews

About Bioglow Wood Fuels:

Our mission is to bring quality wood fuel, via the internet, direct to customers and wholesalers, at the most competitive prices in the market. We are able to fulfil orders from single test boxes to thousands of tonnes of wood pellets, heat logs and kiln-dried logs.

Visit Website

Phone:

020 3002 0359

Email:

info@bioglow.co.uk

Location:

67 Wingate Square, London,

Write Your review

Tell us how Bioglow Wood Fuels made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Very quick and efficient, carrier very helpful.
Helpful Report
I'm a returning customer. I wanted the Birch Ruf logs as I'd had these last year but they seemed to sell out a lot quicker this year. So I settled for a full pallet of fine white Ruf logs. If they have a similar burn, I'll be happy. Better packaged than last years order but the comedians that stack these pallets always seem to put the broken packs (Pre pallet wrapping) at the base and you're lucky if it makes it to your front door in tact. All in all only 6 broken packs which is half what I got last year. Palletways eventually delivered after 2 no shows but the driver was a cheerful and helpful chap. Will leave them a separate review for their service but at the end of the day they are employed by Bioglow to deliver.
Helpful Report
Good afternoon. We apologise for the damaged packs in your order. If you have not been offered a replacement, please get in touch and we will send replacement packs to you!
Pellets fine. Delivery good. Shame your invoice doesn't include the BSL number, which anyone on the RHI scheme will need. I had to make contact to request it.
Helpful Report
Good company which responds promptly. Pricing is competitive. Good range of fuels available.
Helpful Report
Delivery was a day earlier than we expected, but it went well and driver was extremely pleasant and helpful. Logs give really great heat, easy to light, low amount of ash but very dirty to handle. Also some mildew present which suggests they may have been stored in damp conditions prior to delivery.? Might try one of your other products next time to see if they are cleaner to handle.
Helpful Report
Quick delivery, well packaged and good price.
Helpful Report
Good price for the product, excellent delivery, easy to use web site. thoroughly recommended.
Helpful Report
Good website ordering. Arrived within 2 days (north of Scotland). Well packed on pallet; plenty of wrapping. I pack had broken blocks. But usable anyway. Burn well and using less than last supplier. A wee bit dusty; better stored in bag in house to avoid dust. Excellent low ash content.
Helpful Report
Bioglow logs give out a good heat. When burning they expand by about 60% so don't put too many logs on at once, its useful to break them in half before you put them on otherwise expansion may push burning material up against the glass of the stove. There is quite a lot of dust off them. They come wrapped in polythene. They are quite heavy. We order 80 packs of 5. The pallet tipped when the delivery lorry was trying to unload and I ended up having to use a wheel barrow to bring them in. They are more cost effective than hardwood logs.
Helpful Report
I've ordered a few times now - it's easy, and they even deliver out to the Scottish Islands!
Helpful Report
Generally easy to order and fast delivery
Helpful Report
Very prompt delivery. Good value and burn well with good heat output
Helpful Report
Order was fine, delivery was poor. Too large a truck and order placed in farm yard which doesn’t belong to me and not in my driveway, leaving me to move the whole load by myself, which didn’t amuse me. I had specifically requested a smaller truck. This request was ignored.
Helpful Report
Dear Fiona, Thank you for your review. We are sorry to have missed your instruction - we are looking to upgrade our website so that requests for a smaller vehicle are automatically sent to the delivery depot. If you are not happy with any aspect of a delivery that has arrived, please call us on 02030020359 as soon as possible and we will do our best to help by for example redirecting the driver. We can also arrange collection and redelivery of an order is placed in the wrong location - the sooner we know, the sooner we can help. We will be in touch directly to offer a discount on your next order. Kind regards, Bioglow
A fast and efficient service with very good quality heat logs. The only disappointed delivery I have experienced was with one purchase of oak heat logs. These were crumbly and fell apart when handled. However all other deliveries of spruce logs were to the usual high standard and I continue to order these in preference to the oak.
Helpful Report
Thank you for your feedback. Oak heat logs can be crumbly because oak is a very hard species of timber and difficult to compress. We continually review our product lineup and take customer opinions into account when deciding on our product range; we also offer sample packs so that the customers can make their own decision. We have certainly taken note of your review - thanks for taking time to share your opinion.
The RUF bricketts I ordered arrived on time but disappointingly I was not contacted the hour before as promised. This meant that the pallet was left out in the rain for a couple of hours unnecessarily. Fortunately few of the bricketts were damaged but it might not have been the case if the weather was worse.
Helpful Report
Dear Richard, Thank you for you review. We are sorry that you did not receive a call 1 hour before as promised. If you are kind enough to remind us the next time you order, we will especially look out for your order and check the ETA on the day and inform you. Kind regards, Bioglow
Could not order on line so had to phone. Wood arrived later than promised
Helpful Report
Have used these guys a few times now. Fair price for the pellets and delivered reasonably quickly.
Helpful Report
Very happy with the product and hopefully other issues, eg. Delivery, can be resolved ahead of next time.
Helpful Report
Excellent company,excellent product,very neatly packaged.delivered on time.Cant really go wrong with this company.
Helpful Report
Bioglow Wood Fuels is rated 4.84 based on 225 reviews