Modius Reviews

4.18 Rating 148 Reviews
80 %
of reviewers recommend Modius
Visit Website

Email:

team@neurovalens.com

Location:

7 James Street South,

Write Your review

Tell us how Modius made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
I used this thing as directed for 10 months and didn't shed an ounce. Really disappointing product. I bought it as a backer.
Helpful Report
Hi Tena, thanks for your review and sorry that you didn't lose any weight over that 10 month period. In order to achieve results, we recommend using Modius consistently, ie at least 5 times per week until you reach your goal weight . Modius should help make the weight loss process easier, alongside your own efforts. Please let us know if you would like any help or advice as we'd love you get you using your Modius regularly and on a plan that works for you.
I did not lose even an ounce of weight after 3 months of use. Sorry but this did nothing for me. I have a hard time believing all the positive reviews as well
Helpful Report
Hi, thanks for taking the time to try Modius and we're sorry you didn't notice any benefit in the time you were using the headset. Modius should not be viewed as a standalone tool to weight loss but rather it works alongside your own weight loss efforts. If you're actively trying to lose weight, with consistent use Modius should make the whole process that bit easier to sustain for long-term success.
Hi - I have used Modius consistently for over 6 months but although my sleeping has improved, I have not lost any weight - and I purchased the Modius for weight loss to start with
Helpful Report
Sorry that you haven't noticed any changes to your weight in the time you've been using Modius. Did you take measurements when you started out, as often weight isn't the best indicator of what's happening with your body? The benefit of improved sleep is a great 'side effect' that many people notice when using the headset. Please reach out to our Customer Care team if we can be of any help at all - email: team@modiushealth.com
I had a lot of trouble with modius and the team was always very helpful. Lately I see that they will replace a modius if it is defective but they will not give you full warranty on the replacement. That is total bullcrap. My modius will only go up to 7 without giving me error messages. Once I put it to 8 it starts to tell me to check the pads. Apparently I am dealing with a defective modius. Their original warranty isn't so great either. Once you're past 6 months, they'll fix it but you pay. I'm considering a class-action lawsuit against them because if this isn't an adhesion contract, nothing is. I'm not paying for them to fix something that broke less than a year after getting it, and I sure am not accepting a replacement where I don't get a full warranty on the replacement. Rubbish!
1 Helpful Report
Hi, we're really sorry to hear you're not happy with the Modius warranty. All headset purchases include a 1-year warranty, and as outlined in the Terms & Conditions on our website, if we replace a headset during this time the warranty period does not get extended. We're unsure what you mean when you say 'past 6 months, they'll fix it but you pay', as we are more than happy to arrange collection for warranty repairs anytime within the 1 year warranty period from date of purchase, and there is no charge for repairs covered under warranty.
I paid out all this money and its really as done nothing for me, I wish I had not wasted my money £300
Helpful Report
Didn’t do a thing. But training hard and planning my food better has worked since I stopped using it
Helpful Report
Hi Paul, we're sorry to hear that you didn't see any difference when using Modius. We know that Modius won't be the answer for everyone and there are so many reasons why people will have differing results, as with any method of trying to lose weight. However, if you're already actively trying to lose weight with increased fitness and healthy eating, Modius should help make this process easier and more sustainable. Well done on your training and improved food habits since though. Best wishes, Team Modius.
My devices is Dead on Arrival. And can't get a response from customer service, even though it supposedly comes with 1 year warranty.
Helpful Report
Hi Jae, we're very sorry to hear your headset isn't charging. We've checked our emails and we don't seem to have received a message from you, so apologies that you thought we weren't responding. Our Customer Care team have just sent you an email to advise how your issue can be resolved - we'll get your headset working for you very soon. :-)
A terrible experience. I strongly urge people not to place their hard earned money in the hands of this company. If something goes wrong they don’t even have a contact telephone number which for a wellness device at this price is completely unacceptable. The headset I received didn’t charge properly (I sent videos and they acknowledged the issue) They wanted me to wait in all day to collect it after initially being told in an email it would be a two hour slot. I made do with it and requested a partial refund which they refused so I returned it for a full refund. What kind of company wouldn’t rather keep a customer happy and still make a profit but would rather upset someone and end up getting the device back and having to refund in full? Aside from the questionable customer service the headset DID NOT WORK FOR ME AT ALL in the time I had it. I exercise regularly, am vegan and eat well and only had a few pounds extra to lose due to middle age but it made NO DIFFERENCE WHATSOEVER after using it for nearly 3 months. This review is revised as I was refunded by the company. Probably after they saw the previous bad review. Get a phone number for your customers.
1 Helpful Report
Hi Sally, we’re sorry that you feel our Customer Service has not met your expectations but we endeavour to make every effort to ensure our customers are happy. We are contactable via email and Facebook message, and respond promptly to all messages, 7 days a week.
After the initial charging issue was resolved, your headset was confirmed as working and you were able to run your sessions. We were happy to swap your headset to a different one but unfortunately none of the methods we offered were suitable for you.
Due to the complexities of weight loss, it’s difficult to say why some people notice results quicker than others (hormones, genetics, weight loss history, medications etc can all impact our best efforts) but we’re glad you were able to benefit from the 90 day return period. We refunded you within 1 business day of receiving your headset back, and wish you all the best with any future weight loss efforts.
Most of the time, I can't feel the device working. Sometimes I only feel it on one side, then the sensation quits. I've tried moving the connector slightly but it seems to generally be the same. I'm disappointed with my purchase but still use it because I spent so much on it.
2 Helpful Report
Thanks for trying Modius and sorry to hear you're disappointed with your purchase. The sensations you describe are perfectly normal however, as the pulsing will feel different across each session due to a number of variables, eg pad position, skin oils & temperature. In addition, you'll feel it less as the body gets used to the feeling and it's common that you might feel the sensation differently on each side too. If you're still keen to continue using your headset, we would encourage you to join Modius Life, our Facebook group, for ongoing support and advice from our mentors and other Modius users.
Modius if it works at all, only works for certain people. I have no weight loss that I can attribute to using Modius, only lost weight when I dieted. This is not the claims that were made on the indigogo campaign. This thing cost WAY to much for something that “might” work. I wish I would have returned it in the return window, but I held onto hope that it would work with continued use. I can say for sure now it hasn’t done anything for me.
4 Helpful Report
Hi Ryan, thanks for your review and sorry that you don't think Modius played a part in your weight loss. Modius should help make the process of losing weight easier, but due to the complex nature of weight loss and the many variables involved, we've no way of knowing why it works better for some people than others.
It hasn't made me happy. It was expensive, and did nothing for me.
2 Helpful Report
Hi Tracey, thanks for your feedback and sorry to hear that you didn't notice any benefits from your Modius. We are aware that the level of stimulation provided by the headset may not be sufficient to impact everyone, and there are so many other factors involved with weight loss that make it more complicated for some than others. Please let us know if there's anything else we can do to support you on your weight loss journey.
Did not work after the full 90 days. Changed the no hassle return polity AFTER they were funded. Horror to work with. Stay away.
1 Helpful Report
Hi Connie, we are unable to determine the details of your order but our policy of a 90 day return period is no quibble and we haven't refused anyone a refund as long as they can provide proof of postage within this time frame. We are sorry if Modius didn't work for you but there are so many complex factors involved in weight loss that we recognise that the consumer grade device may not work for everyone. Please contact us (team@modiushealth.com) if we can be of any further assistance.
the company does not stand behind its money back guarantee. when I realized the product did not work as advertised, they refused to reimburse my money.
4 Helpful Report
Hi, thanks for your review. We offer a no-quibble 90 day return period and don't refuse anyone a refund if they return their headset within this time period. Sorry if you missed the return date but 90 days is a very generous time frame and so we need to be strict on this.
Modius Life is a closed group which is available after purchase. The large number of people who state it is not working weightwise and/or whose software does not work is disheartening. I too am having a problem returning for a refund. I don't recommend the product or the support.
1 Helpful Report
Hi, thanks for your review. Members within the Modius Life group have been using their headsets for varying amounts of time, so will be at different stages of their weight loss journeys. So many outside influences will affect the success too such as genetics, stress, hormones etc and these will all make weight loss more difficult for individuals. The known app glitches are being worked out and recent app updates have greatly improved the user experience. With regard to your refund, we have explained the difficulty in being able to refund your order to your original payment method now that our Indiegogo campaign has finished, but we can offer refunds by either PayPal or Transferwise. Please email us again to team@modiushealth.com so we can find a resolution that works for you.
The headset worked for 1.5 cycles. It stopped in the middle of the second cycle and has not connected to my phone since. I reset the headset while plugged in to charge...no luck.
1 Helpful Report
Hi Misty, sorry that you've had this issue. We can help you if you'd like to email us at team@modiushealth.com? Many thanks.
I CANT EVEN USE THE HEADSET! I JUST GOT IT IN THE MAIL TODAY, AND WHEN I WENT LOOKING FOR THE MOBILE APP, BOTH ON MY PHONE AND PC, GOOGLE PLAY STORE TELLS ME MY PHONE IS NOT A SUPPORTED DEVICE. THANK YOU VERY MUCH (INCREDIBLY SARCASTIC TONE) FOR NOT DISPLAYING THIS TYPE OF INFORMATION ON YOUR WEBSITE ABOUT MOBILE PHONE SUPPORT. IM GLAD I WASTED HUNDREDS OF DOLLARS FOR A DEVICE I CANT USE.
2 Helpful Report
Company does get back super quick. However, the app used for the devise S.U.C.K.S. They say they are working on a fix, can't be soon enough for me.
6 Helpful Report
I have used the headset for several weeks and seen no change whatsoever.
5 Helpful Report
I have seen no benefits from day one. I have stopped using the headset. Had high expectations but it fell short by far.
3 Helpful Report
Modius is rated 4.18 based on 148 reviews