Ebuyer.com Reviews

4.74 Rating 53,490 Reviews
100 %
of reviewers recommend Ebuyer.com
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
Greater than 92%
Accurate And Undamaged Orders
98%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.47 out of 5
Read Ebuyer.com Reviews
Visit Website

Phone:

0371 521 3300

Email:

Scott@ebuyer.com

Location:

Howden, East Yorkshire United Kingdom

Write Your review

Tell us how Ebuyer.com made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
I have bought a video card which died in few months - nothing too unusual, this happens. I am waiting for replacement since February 2021 but Ebuyer does not do anything to send it to me in reasonable time or provide with alternative. They have alternative on stock but ask me to pay extra £260 (for the same spec!) Good shop would fulfil their warranty responsibilities and provide me with replacement with no cost...
Posted 3 weeks ago
I wish there was something bellow 1 star. I bought a gaming PC back in March form them. and i paid a lot of money for it, after 2 weeks it started to break down and i concated them to arrange a return so they were about to send me a collection box? you know how long that took to send a box? more than a month!!!!! i said okay no problem, i sent the PC hoping for them to repair it and what have they done? absloutely notihng they took the ram sticks and put them back they thought that has solved the problem! at least call me ask me what is the issue you think i haven't done that? then i found out that one of the RAM sticks is causing the issues to the PC. so contacted them to arrange a new ram stick. 3 weeks now and still haven't got the stick and called them earlier and chased last week they were like it was lost by DPD. how is that my fault? To sum this up i had the worst ever service in my life with them and i don't recommend dealing with them at all they have 0 customer service
Posted 4 weeks ago
I have been trying to resolve a problem with this company for days now .. They use the dreaded Yodel as their carrier ! They are adamant they delivered a laptop which did not arrive , they have zero proof of delivery but are now refusing to give me a refund. Their customer service is pathetic , they do not resolve anything in under and hour and cannot even be bothered to call you back when they say they will. When you ask to make a complaint they fob you off with nonsense ! No defined complaints procedure on their website either .. Absolute nonsense .. I will never use them again .. My advice , buy somewhere else .. ! Its taken so long I purchased a machine from laptops direct .. Arrived next day with DPD , driver came to the door and took a photograph of the delivery.
Posted 1 month ago
I bought a 4K resolution computer screen from Ebuyer. When it arrived it was clear it was the wrong item. I raised an immediate RMA and it went back next morning. They state their refund process takes 3-5 working days. This is incorrect. I am still waiting for my refund. Communication with them is poor, whether by email or on their social media platform.
Posted 2 months ago
Purchased £300 worth of HDDs from them, they won't honour the warranty as Seagate have had a hand in previous replacements. Doesn't make sense. Been customer for 18 years, will not be ordering any further kit from this company either directly or indirectly via ebay. Avoid
Posted 2 months ago
I saw a great clearance deal on a motherboard/processor bundle under B grade stock and snapped it up. Delivery arrives, only the motherboard inside. I raise this with customer services straight off, get asked to take some pics of the packaging and send them in. From this point on I had days of chasing up customers services to only be fobbed off with "they're investigating". Packaging was not damaged, clearly never shipped. Customer services were elusive and kept fobbing me off, getting downright rude when I asked to escalate. "There's no point as the senior team will only agree with me". They have a contact the MD link on their webpage, I emailed my frustrations at the poor customer service, no reply. Getting frustrated I raised a Paypal dispute, which prompted eBuyer to finally respond properly. They'd mis-listed the item apparently, and it was only for the motherboard. Strange then that a "B grade" motherboard would cost more than their listing for a new item. Their resolution? A full refund... if I returned the goods at my cost. After demanding endlessly to speak to someone sensible in customer services, I finally spoke to someone who handled it in the way it should have been handled from the off. Admit the mistake, offer to pay for the motherboard to be couriered back and a refund. Though some goodwill gesture might have been nice... The best part? Because I've raised it via Paypal, they've barred my account, and refuse to answer as to why. Apparently complaining as a customer isn't allowed. Used to always rate eBuyer, but they're absolutely awful at customer service. Avoid! Oh, oddly enough I have a quote in for a Wren kitchen, finding out they're owned by the same people as eBuyer you can guess what order won't be placed now.
Posted 3 months ago
I ordered a 2.5k GBP laptop on Saturday as it said if I pay for premium shipping and order it immediately it will arrive by noon Monday, however at noon time I receive an automated email that i must do "additional security checks". I called and the phone got picked up by "Zoe" who basically just asked me my billing address and date of birth then casually proceeded to say I passed the security checks and laptop will be dispatched at midnight for "premium" delivery tomorrow. When told that this is actually the 3rd day I'm waiting for my "1 day delivery" she proceeds to casually and in a entirely uninterested tone tell me "these are the terms and conditions you agreed when you purchased from us" OKAY WOW. I was looking at having my "premium" shipping cost refunded at the very least and was somewhat still OK with proceeding with the order but after that, I'd rather cancel it and order elsewhere which is exactly what happened. Be warned and stay away, they will mess up and forget to process your order and then throw a pathetic excuse your way in the form of a 5 second "security check" and then refuse to step-up.
Posted 1 year ago
Hi there, I am very sorry to hear that your order was held due to our extra security checks. At Ebuyer we do have security procedures in place for the safety of both our customers and ourselves. I am sorry if this procedure has caused you any inconvenience and I would like to review the service you have received to try and offer you a resolution. I am going to review your order and I will be back in touch to discuss this further. In the meantime if you would like to contact myself directly please email me at kat@ebuyer.com Kind Regards, Kat
Posted 1 year ago
Charged £10 delivery despite big advert saying free delivery.
Posted 2 years ago
Hi there, I am sorry to hear you are unhappy with the delivery charge. I will look into this and email you directly. Kind Regards, Kat
Posted 2 years ago
I tried to buy a laptop via a Black Friday deal. Completed a purchase, paid and received a confirmation email. 10 minutes later I received a cancellation email: "Your order has been cancelled for one of the following reasons: - You've asked us to cancel your order, - An item on your order has been discontinued or is now out of stock." The following day, I tried to purchase the same item on the same offer. Same thing, I received a confirmation email followed by the cancellation email 10 minutes later. On trying to log in to my account, I am told my account has been deactivated. I won't be using ebuyer again.
Posted 2 years ago
Hi Conor, I am very sorry to hear your order has been cancelled. I am going to look into this now with the relevant team and get back to you. Kind Regards, Kat
Posted 2 years ago
Very poor customer service - constantly told item would arrive - it never did - had to cancel item and wait for refund in the end
Posted 2 years ago
Hi there, I am sorry to hear your delivery was delayed. I am going to take a look into your order and will be back in touch via email. Kind Regards, Kat
Posted 2 years ago
@ebuyer is proper definition of poor and careless customer service. Yodel is delivering for them. That means your item would deliver to wrong address or never arrived, then you have to wait 4 weeks for your refund. Use Amazon instead.
Posted 2 years ago
Hi Nick, I am sorry to hear you are unhappy with the service you have received. My senior advisor has asked me to pass you her personal contact details. Please feel free to email me directly for the contact details or direct message on Facebook or Twitter. My email address is kat@ebuyer.com. Kind Regards, Kat
Posted 2 years ago
so i have been ordering white 90gsm paper in bulk from you for a year...the price crept up from just over £3 to £3.51 but the free delivery kept me a customer....then today went to order and its £3.99 with £40 delivery. how could you possibly justify that increase? your blatant greed has lost you a customer spending £7000 a year with you...i will buy from ebay which is now considerably better value
Posted 2 years ago
Hi John, I'm sorry to hear this. Please can you email me over your previous order number so I can investigate further into this? My email is Kat@ebuyer.com. Kind Regards, Kat
Posted 2 years ago
I looked for a promo code via MailOnline and it suggested up to a 40% discount but the deal I got was the same as anyone else. A little disappointing and I sense a little dishonest. Promos should be straightforward. PH
Posted 2 years ago
Hi Paul, I am so sorry to hear this! I have emailed you directly to see if we can resolve this for you. Kind Regards, Kat
Posted 2 years ago
Witheld information regarding a return. Very poor service on that part
Posted 2 years ago
very POOR AT RETURNS AND REPLACEMENTS HAVE BEEN PROMISED TWICE THAT A REPLACEMENT WOULD BE SENT, NOT TURNED UP YET AFTER A MONTH
Posted 2 years ago
Poor customer service saying company does not give compensation covered by Consumer Rights. Poor deliver speed (once in stock). Poor reprocessing of orders incorrectly sent back due to yodel failures saying not returned (But did take over a week) when tracking showed it had been returned. Always occasions when you have problems it's how you deal with them that's important
Posted 3 years ago
Generally they are pretty poor. The cost of Click & Collect has just gone up from £1.95 to £4.99. If you have a problem the returns process is a nightmare. I had an item with a TWO year warranty fail after 7 months and Ebuyer tried to only partially refund me because the item was more than 6 months old. I told them I would rather send it back to the manufacturer and they told me it was too late because they had disposed of my faulty item. Eventually I got a full refund but you shouldn't have to fight for things like that. Their promotions are misleading - they were offering 10% all items in their stationery category and following the menu system that should have included printers - but surprise surprise it didn't. Not great.
Posted 3 years ago
Hi There, I'm really sorry to see that you've experienced a couple of issues whilst ordering with us. If you could send me your details to scott@ebuyer.com then I can see if there is anything further we can do to rectify these problems for you. Thank you Scott
Posted 3 years ago
Order cancelled without explanation. Email states i either cancelled the order, which I didn’t, or the item is out of stock. However it is still available to order on the website so I placed another order. Let’s see what happens this time.
Posted 3 years ago
Ordered a monitor I required urgently, so I paid for next day service. Arrived as planned, but the monitor was faulty. one of those things I know, but what was disappointing was the after sales service to replace the monitor. Nearly two weeks on and I still don't have a monitor. Surely a replacement should have been sent out immediately, not wait for a courier to take a week to get it back to Ebuyer and then be told its another 3-5 days for "testing".
Posted 3 years ago
Company was purchased by another company but ebuyer will not change the company name on my accounts.
Posted 3 years ago
Ebuyer.com is rated 4.74 based on 53,490 reviews