Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

ExactMats Reviews

4.7 Rating 2,145 Reviews
93 %
of reviewers recommend ExactMats
4.7
Based on 2,145 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service, Courier
On-time Delivery
100%
Read ExactMats Reviews
ExactMats 5 star review on 12th October 2026
Anonymous
ExactMats 5 star review on 12th October 2026
Anonymous
ExactMats 5 star review on 26th September 2026
Anonymous
ExactMats 5 star review on 13th September 2026
Anonymous
ExactMats 5 star review on 29th August 2026
Anonymous
ExactMats 5 star review on 25th July 2026
Jennifer Sandefer
ExactMats 5 star review on 25th July 2026
Jennifer Sandefer
90
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“Material is good, but the packaging arrive that's been opened and torn box. No damage to the plastic protector. The delivery also been delayed and not arrived on time as expect”
Helpful Report
Hi Hien, Thank you for your feedback! We are so sorry that the package arrived damaged; however, we are glad to hear that the table protector wasn’t damaged and that you are loving the quality. As far as the delivery time, it looks like your order was placed on September 14th. We shipped it out on September 15th, and it was delivered by FedEx on September 16th. You selected standard shipping (Economy 2-6 business days), so it sounds like the order was actually delivered much earlier than anticipated. We hope this information was helpful, but please let us know if you have any additional questions, and we would be happy to assist. Kind regards, Team ExactMats
“The Clear carpet runner cleated riverstone was the exact size I needed to provide the protection where it mattered for my carpet. I purchased this runner to replace one that I purchased from Home Depot which did not last not even 2 months. Thank you for producing a good product.”
Helpful Report
Thank you for the review, Hector! We are thrilled to hear that the Clear Carpet Runner fits your space perfectly and is giving your carpet the protection it needs. Thank you for choosing us! Kind regards, Team ExactMats
“I was looking for a clear, thick table protector, easily maintained, and thought that this is what I got, it the size didn't match. I thought I ordered a 4 foot wide by 116 inch rectangle, but got a 4 inch by 1 inch piece. Not nearly enough to cover my table.”
Helpful Report
Hi Barbara, Thank you for sharing your feedback, and we are so sorry for any confusion regarding your order! After looking into this issue, it looks like you accidentally ordered the wrong dimensions. We would love to help you get the mat re-ordered in the correct dimensions. Our team has reached out via email, so please respond to the message we sent from support@exactmats.com if you are interested in placing the new order or if you have any questions. We would be happy to assist. Sincerely, Team ExactMats
“Good product, but I thought the mat was going to be clear, to be able to see the beauty of the runner carpet. For some reason, the runner carpet now moves around when you step on it, whereas before the runner carpet stayed in place. But I did buy the exact mat for protection to the carpet.”
Helpful Report
Hi Eileen, Thanks for sharing your experience! We are sorry to hear that the mat isn’t as clear as you expected. It looks like you selected our Cleated Riverstone material, which has a slightly pebbled finish on top and grippers/nubs on the bottom. While the material is clear, it does have more of a "frosted" look due to the slight texture. As far as the mat staying in place, I see that our support team reached out to you to diagnose the issue, and after reviewing photos of your carpet, it appears that your carpet has a high pile. However, our Cleated Riverstone material is only recommended for use on low-pile carpet/rugs. Our support team offered to get a return started for you, but you confirmed that the product will work for your application. Again, our apologies for any confusion regarding the recommended use for this material/product; however, we are glad to hear that the mat worked out for you. Feel free to reach out to us at support@exactmats.com if you have any additional questions, and we would be happy to help. Kind regards, Team ExactMats
“The mat was exactly as shown and arrived quickly”
Helpful Report
Thank you for your review, Sherri! We are glad to hear that you are loving your mat. Kind regards, Team ExactMats
“Protects new coffee and end tables but wish mats had less of a glossy finish similar to non glare glass in picture frames.”
Helpful Report
Hi Mark, Thank you for the feedback! We are glad to hear that the mats are doing an excellent job of protecting your tables. As far as the finish, it looks like you selected the Crystal material (completely clear and smooth on both sides). This material is designed to look like glass, so it does have the same reflective properties as glass when light hits it. If you are ever looking for something a bit less "reflective" than the Crystal material, we do offer another finish called Riverstone. The Riverstone material has a slightly pebbled finish on one side and a smooth finish on the other side. Placing the textured side of the material facing up refracts a bit of light. We hope this information was helpful, but if you ever have any other questions, please reach out to us at support@exactmats.com, and we would be happy to assist. Kind regards, Team ExactMats
“I used my ExactMat for a 24 x 60 standing desktop and initially was a bit disappointed as it didn't lay as flat as I had hoped. This was particulary noticible as the reflections from the room can lighting made the waves very noticable. After two weeks time (and a bit of hot air from the hair dryer) the mat has flattened nicely. I don't think it will every be as flat as a piece of glass but I have received complements and it preforms very well and very nice to have a "whole desk" pad.”
Helpful Report
Hi there! Thank you so much for sharing your honest feedback and for giving the mat a little time to settle down. We are thrilled to hear that it flattened out nicely and that you are enjoying the full-desk coverage (and getting compliments!). If you ever need any tips/tricks for speeding up the flattening process once you receive the product, please reach out to us at support@exactmats.com, and we would be happy to help. Kind regards, Team ExactMats
“I ordered a custom made, elliptical mat for a new kitchen table with a beautiful wood top. The mat arrived faster than expected, and fits the table pefectly. It's only been in place for a couple of weeks, but I can already see the value of this mat. It will for certain protect the lovely wood from spills or other damage. The mat was not inexpensive, but it is worth the cost. The only reason for 4 stars versus 5: The mat has visible "sticky woodgrain lines" on the underside, presumably from where there may have been polish (though the table was very clean and dry when the mat was placed). I tried to clean these off, but to no avail. Also, things don't slide easily on the mat, which has benefits as well as drawbacks. I assume it isn't easy for things to spill because items on the table don't move as readily as they would otherwise; on the other hand, it's a little challenging when playing cards or intentionally sliding things across the table. All in all, it looks way, way better than a clear tablecloth, which would have been the only other option to protect the lovely table and allow the beautiful wood finish to shine through.”
Helpful Report
Thank you so much for taking the time to leave such a detailed and thoughtful review! We are thrilled to hear that the mat arrived quickly, fits your new table perfectly, and gives you peace of mind protecting your beautiful wood finish. Regarding the sticky lines on the underside, it sounds like a polish may have been applied to the table that the mat is being used on. We do not recommend using polish/wood cleaner under or around our products. You can find additional information on our FAQs page regarding general care and cleaning here: https://www.exactmats.com/apps/frequently-asked-questions?faq-section-id=23788&faq-article-id=376698 It looks like our support team reached out to you via email with a few tips/tricks to resolve the issue that you are experiencing with the mat. Feel free to respond to the email that we sent from support@exactmats.com if you have any additional questions, and we would be happy to help. Sincerely, Team ExactMats
“This plastic table protector is just what I need for my new dining room table. My only issue is that I wish it was a little more of a mat finish. But it is cut perfect as I specified. And shipping was very timely. And I was kept up-to-date as to what was going on with my shipment. I’m very happy with the purchase. We just ordered another one for our new coffee table.”
Helpful Report
Hi Corrine, We’re glad to hear the table protector fits perfectly, shipping was timely, and you’re happy enough with the purchase to order another. Thanks for sharing that feedback about the finish. It looks like you selected our Crystal material, which is designed to look similar to glass. This material does have the same reflective properties/shine as glass when light hits it. If you are looking for something a bit more "matte", we would recommend our Riverstone 80 mil material. Our Riverstone material has a slightly pebbled finish on one side and a smooth finish on the other side. Placing the textured side facing up refracts a bit of light, resulting in a more "matte" look. We hope this information was helpful, but please let us know if you have any additional questions, and we would be happy to help. Warm regards, Team ExactMats
“I used these this weekend on a new dining table that I was going to have children sitting at, and they worked wonderfully. I am not giving it the highest stars only because they are going to be difficult to store when not in use. If I need to roll them everytime to store them, they will be hard to smooth out each time. They arrived rolled and I used 7-10 heavy books to get them to sit flush on the table. To their credit once smoothed on the table they stayed flush and did not roll back.”
Helpful Report
Hi Darcy, Thank you for sharing your experience! We’re glad the mats performed well on your dining table. As far as storing the mat, it can easily be rolled and stored when not in use. If you are going to store it rolled for extended periods of time, we do suggest giving the mat a little bit of time to flatten out once you are ready to use it again. So if you are pulling it out for a party or an event, depending on how long it has been stored, we would suggest giving it a day or two ahead of time to air out and return to its completely flat state. You can also speed up the flattening process with heat. (A warm setting on a blow dryer or placing the mat in warm water). I hope this information was helpful, but please let us know if you have any questions, and we would be happy to assist. Warm regards, Team ExactMats
“The carpet runner is very high quality. Unfortunately, it doesn't work where I wanted to use it.”
Helpful Report
Thank you for your review! We’re sorry to hear the mat didn’t work in your intended spot. It looks like our team reached out and offered to get a return started for you. Feel free to respond to the email that we sent from support@exactmats.com if you would like to move forward with a return or if you have any questions, and we would be happy to help. Warm regards, Team ExactMats
“Took awhile to get the heavy vinyl smell out, but I sprayed with vinyl cleaner left outside in the sun and rain for a week, and it seemed to dissapate. The fit is dead on and lets the original carpet stay visible.”
Helpful Report
Thanks for your review, Lee! We are glad to hear that the mats are a perfect fit! We are sorry that you were surprised by the smell of the vinyl when you received the mats. There is a natural off-gassing process (not to be confused with harmful “out-gassing”) for any newly made plastic or vinyl. This occurs soon after an order is produced and typically only lasts a few days after unboxing. This happens with nearly every plastic product there is, like a new shower curtain or beachball. That said, due to our products’ special formulations (pure virgin vinyl, lead-free, BPA-free, and phthalate-free), the scent you are experiencing is not harmful and should dissipate. You can find our FAQs page with additional information regarding natural off-gassing here: https://www.exactmats.com/apps/frequently-asked-questions?faq-section-id=23788&faq-article-id=254764 Warm regards, Team ExactMats
“These match the mats perfectly; I wish I had ordered them when we first bougth the car. The plastic is supple so that it stays in place; it does not curl up. Time will tell if the plastic remains supple or will harden with time. (i've only had them for about a week).”
Helpful Report
Thank you for your review!
“I love the finish on my butcher block work bench. However, I specified the exact dimensions I needed and I came 3/8 inch wider than I wanted which caused me to have to trim it.”
Helpful Report
Hi there, Thank you for your review. We’re glad you love the look of the mat on your butcher block workbench. However, we are sorry to hear the dimensions came in wider than requested. It looks like we tried to reach out several times to diagnose the fitment issues, but we were not able to reach you. If you would like to email us back at support@exactmats.com, we would be happy to help. Warm regards, Team ExactMats
“My mats fit perfectly, and I love them! I just have one minor concern: The stickers on the mats left sticky marks and scrathes after tring to rub them off with a sponge,could the stickers be placed on the wrapping papers instead?! Thank you!”
Helpful Report
Thank you, Jennifer, for your review and for your feedback. We're sorry to hear you had a harder time removing the stickers from your mats. This is not the norm, and we can certainly understand why it would not be ideal. Typically, the stickers we use are low-adhesive, which allows for easy removal. However, it's possible that, due to heat in transit, that the stickers were a little more adhesive than usual. If you are having trouble removing any leftover adhesive from the stickers, we welcome you to reach out to our Support Team at Support@ExactMats.com - after all, your experience and happiness with our products are our top priorities!
“I love these Clear Placemats because they will match any decor and the wood table looks beautiful through them. The only problem I had was that the corner of one was kind of messed up from shipping. The bag they came in wasn't very sturdy. I would definitely order from here again.”
Helpful Report
Thank you for your review! We're so glad to hear you love your new clear placemats. That said, our team did reach out to you to assist with the corner issue you mentioned, but it sounds like you were able to remove it with rubbing alcohol, which is great! Should you need any further assistance, we're here to help. Otherwise, we hope you enjoy your new placemats for years to come!
“Shipping was quick. I got exactly what I ordered. It will definitely do the job to protect an old desk top. If it helps anyone else: With my limited personal experience, I could not really imagine the look and feel of the material options. I had to make a guess. If I were to do it again, I would drop thinner from 80ml and maybe not glossy. The glossy is VERY shiny while the old desk is not shiny. It is crystal clear however, which is nice. Can’t say what the other finish option would have looked like. Overall it does the job I wanted it to do and I would order again from this company.”
Helpful Report
Thank you for your review! We're glad to hear your order was a perfect fit! That said, should you be interested in learning more about our other finish options, we're here to help. Please feel free to reach out to our Support Team at Support@ExactMats.com for assistance.
“Good quality but the texture does not allow you to see the stain on the table. We got an awesome new table and now can't see the color. Will need to shop for an option that does not hide the beauty of the stained wood.”
Helpful Report
Hi Andrew, We're sorry to hear you were unhappy with your order. That's definitely not something we want for any of our customers. That said, it looks like our Support Team reached out to assist and it turned out that you may have accidentally ordered the incorrect finish, so they went ahead and exchanged the Riverstone mat for the intended finish, Crystal. We reached out to ensure the Crystal mat arrived and is working for your purposes, but did not hear back, so we hope all is well and that you are enjoying the replacement.
“The floor mat is good quality, but didn't quite fit the 2025 Kia Telluride - the design is slightly different from the factory floor mat, as it covers the foot rest that sits to the left of the pedals. The mat had to be trimmed slightly to fit well.”
Helpful Report
We're so sorry to hear your mat did not fit as expected. We can certainly understand how that would not be ideal. However, looking at your Support Ticket with our team, it sounds like there was some confusion with the fitment. In your ticket, our Support Team relayed the difference between X-Edition and our Clear mats, which are both designed differently. Normally, we would offer an exchange or replacement if the fitment was truly incorrect, but it sounds like the fit was correct for the mat type selected, and that the mat had already been manually cut down to fit to preference. We're glad to hear you were able to trim them to fit your needs, but are, unfortunately, no longer able to do a return or exchange after at-home trimming is done. That said, we hope you enjoy your new mats and their updated fitment. Here's to keeping your vehicle clean and free of debris for years to come!
“Nice mats for a decent price I would recommend to anyone looking”
Helpful Report
We are so glad to hear that you are loving your mats!
ExactMats is rated 4.7 based on 2,145 reviews