justanswer.co.uk Reviews

1.2 Rating 224 Reviews
4 %
of reviewers recommend justanswer.co.uk
1.2
Based on 224 reviews
Customer Service
Communication Channels
Live Chat, Email, Telephone
Queries Resolved In
Under An Hour
Returns & Refunds
Refunds Process
Difficult
justanswer.co.uk 1 star review on 4th September 2023
Rhiannon
justanswer.co.uk 1 star review on 4th September 2023
Rhiannon
justanswer.co.uk 1 star review on 4th September 2023
Rhiannon
justanswer.co.uk 1 star review on 30th November 2022
C Francis
justanswer.co.uk 1 star review on 29th July 2022
Anonymous
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
SCAM!! they give no real advice and trick you into signing up for a membership. Paid £5 for advice, which was the same as I got from google, and today i saw they took £38 for a membership i didn't agree to!
Helpful Report
Posted 9 months ago
Hello, Thank you for letting us know. We can't seem to locate an account using the email address you provided with us. Please reach out to us using my contact information so we can look into your account and provide the necessary assistance. We look forward to your email. Regards, Vanessa JustAnswer Customer Care VanessaVC@justanswer.com or 1-800-941-1229 ext. 28
Posted 9 months ago
JustAnswer is a devious company. They sign you up for a monthly membership without making that clear. So even though you think you're paying a one-time-fee, a few days later they will hit you with a monthly membership fee. (£50 in UK) In my case I was asking for legal advice and paid for a phone call. The advice given was very basic ... no better than I could get for free on google. So a waste of money. Worse, I was lured into the phone call as it sounded like the advice would be worthwhile. So they induced me into a situation where I paid for sh1t advice and then they charged me £150 over the next 3 months until I realised that they were repeatedly charging me. An awful company. Avoid. Update, 22/9/23: JustAnswer asked me to update this review after they refunded me the £150. Although I am glad to have got my money back it doesn’t change my opinion. Devious business practice. If they want positive reviews they should change their business ethics.
Helpful Report
Posted 9 months ago
Hello Nigel, We apologize that you had this experience with JustAnswer. We've refunded your membership payments. The funds are made available to your bank the next business day, however, the bank may take 3-5 business days to release the funds back to your account depending on their policy. Please let us know if we can assist you further. Regards, Vanessa JustAnswer Customer Care VanessaVC@justanswer.com or 1-800-941-1229 ext. 28
Posted 9 months ago
I did not get the correct answer + lost my credit score!! I asked a legal question. The person answering me was clearly not an expert in the field. Gave me wrong and unrelated answers. I first tried to explain more and direct her to my question. But, then I gave up. I was told to pay $5 fully refundable. But then two days later they charged me £50 for membership! Apparently, they had done such before and had complaints against them. So, my bank called me before authorizing the payment, I denied, and then had to cancel my credit card and ask for a new one with an adverse impact on my credit score!! Date of experience: August 25, 2023
Helpful Report
Posted 9 months ago
Hello Ali, I'm happy to help with your concern. According to our records, it appears that your £50 payment did not successfully process through our system as it was declined by the payment processor. Your membership was turned off on August 25, 2023. Your account is on a pay-per-question basis. Moving forward, you will not see any recurring membership charges. Please let me know if you need further assistance. Regards, Vanessa JustAnswer Customer Care VanessaVC@justanswer.com or 1-800-941-1229 ext. 28
Posted 9 months ago
States £5 for a question...then takes £50 for membership. Read the small print. Customer service no chance of getting money back.
Helpful Report
Posted 9 months ago
Hello, I definitely want to rectify this concern for you. I've refunded your payment. The funds are made available to your bank the next business day, however, the bank may take 3-5 business days to release the funds back to your account depending on their policy. Please let us know if we can assist you further. Regards, Vanessa JustAnswer Customer Care VanessaVC@justanswer.com or 1-800-941-1229 ext. 28
Posted 9 months ago
This site is an absolute scam. It should be illegal. Firstly they offer no real advice of any value at all, secondly they continues to charge your card even after you cancel. I paid for almost a year after cancelling many times and each time I requested a refund they refused. Stay away. It’s a scam.
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hello Jodie, We don't intend for you to feel this way when using JustAnswer. We've refunded your membership payments. The funds are made available to your bank the next business day, however, the bank may take 3-5 business days to release the funds back to your account depending on their policy. Please let us know if we can assist you further. Regards, Vanessa JustAnswer Customer Care VanessaVC@justanswer.com or 1-800-941-1229 ext. 28
Posted 9 months ago
It’s a scam company, they tried to ripping me off from my bank with £30 on 14 of august. Luckily I didn’t have money on it
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hello, Thank you for reaching out to us and we apologize for any inconvenience. This is to confirm that your membership has been cancelled. Your account is on a pay-per-question basis. Moving forward, you will not see any recurring membership charges. Please let me know if you need further assistance. Regards, Vanessa JustAnswer Customer Care VanessaVC@justanswer.com or 1-800-941-1229 ext. 28
Posted 8 months ago
💯 scam take money illegally and don't answer questions after charging you five quid do not use I googled citizen advice and this came Steer well clear
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hello, We don't intend for you to feel this way when using JustAnswer. I have confirmed that your membership has been deactivated. If you require further assistance, please don't hesitate to contact me. Best, Julie, JustAnswer Customer Care help@justanswer.co.uk 4408081680054 http://www.justanswer.co.uk/help/
Posted 8 months ago
Scam, they ask £1 for membership then refuse to help unless you call them at a cost of £16, avoid at all costs.
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hello, I'm sorry to hear this. JustAnswer offers a phone call to all of our customers for those who would rather talk than type. Your Expert should have continued assisting you online. I hope you got your question answered! Best, Julie, JustAnswer Customer Care help@justanswer.co.uk 4408081680054 http://www.justanswer.co.uk/help/
Posted 8 months ago
Useless! On hold for an hour, nobody answered the question and charged me £5 for nothing, luckily saw these reviews and went in and cancelled the membership that I never signed up for! SCAM - do not use it.
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hello, I'm sorry to hear that the Expert wasn't helpful. I hope you found an answer to your question. Your membership has been canceled so you won't see any recurring charges. Please reach out if you need additional assistance. Best, Julie, JustAnswer Customer Care help@justanswer.co.uk 4408081680054 http://www.justanswer.co.uk/help/
Posted 8 months ago
I got a parking note 2 months ago and wanted some help to see if I could not pay it. I had to speak with 3 different "experts" and all of them wanted to give me the shortest possible answers and finish quickly. Their answer was nothing useful as was just info I could find on Google in 2 minutes. Today I realised that I have been changed 2 months of membership at a total cost of £100 even though I didn't sign up for it. I only wanted to use it as an one-off service. Today, I contacted the customer service team which was very rude as they didn't answer my question properly and ended the chat mid-way through our conversation. I have cancelled the membership now but I am still £100 out of pocket. I would give them 0 starts if I could. Not only the "experts" were useless, but they also hide very well that when you sign up you end up into a membership automatically rather than just paying for the service you need. Avoid at all cost, what a scammy company.
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hello Paolo, Thank you for trying JustAnswer. I will escalate your concerns about being treated rudely by our CS team so this doesn't happen again. I see that you have received the two months of refunds. Please reach out through my contact information if you need additional assistance. Best, Julie, JustAnswer Customer Care help@justanswer.co.uk 4408081680054 http://www.justanswer.co.uk/help/
Posted 8 months ago
Scam. No answer was provided and had to cancel my membership before taking 50£.
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hello Dan, I'm sorry to hear that you didn't get an answer to your question. I see that the Expert tried and would have been glad to come back to assist you further. Please reach out if you need further assistance from us. Best, Julie, JustAnswer Customer Care help@justanswer.co.uk 4408081680054 http://www.justanswer.co.uk/help/
Posted 8 months ago
Scam do not yous this service £5 then £50 out your bank It auto takes your money and you don’t get it back All the banks fraud department are aware of this site and are trying to block them
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hello Scott, I apologize for the delay in responding to you. Unfortunately, I'm not able to locate your account with the information that you've provided here. If you still need assistance, please reach out through my contact information. Best, Julie, JustAnswer Customer Care help@justanswer.co.uk 4408081680054 http://www.justanswer.co.uk/help/
Posted 8 months ago
I read an advert about Justanswer I had never heard of them before so I contacted and I was charged £5 I didn't mind paying that for an answer but next on turn my question went to a solicitor I messaged quickly to cancel but they ignored it and went on to write the answer and charged me £43 I was so upset because they had taken my last money even though I had cancelled . Its a clever way to get money because once they have bank details the money is gone within seconds. Don't make the mistake I made.
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hello, Thank you for the opportunity to assist you. I apologize for your experience. I can verify that your membership has been turned off so you won't see any recurring billing. Please reach out if you need further assistance. Best, Julie, JustAnswer Customer Care help@justanswer.co.uk 4408081680054 http://www.justanswer.co.uk/help/
Posted 8 months ago
Scam, be careful. They tried to charge me £35
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hello Subba, I apologize for the delay in responding to you. Unfortunately, I'm not able to locate your account with the information that you've provided here. If you still need assistance, please reach out through my contact information. Best, Julie, JustAnswer Customer Care help@justanswer.co.uk 4408081680054 http://www.justanswer.co.uk/help/
Posted 8 months ago
I am shocked to deal with such horrific service and despicable experience. I do not know how they are legally working. They asked if I want advice, I clicked yes, and afterwards they inform me is £50. I called within 30 seconds and cancelled the "membership" with their advisor, it has been confirmed cancelled, it is cancelled on the order history but for the last 2 months they still charge my credit card. I would never use them and do not recommend to anyone.
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hello Adrian, I apologize for the delay in responding to you. Unfortunately, I'm not finding your account with the information that you've provided here. Would you please reach out through my contact information so we can make this right for you? Best, Julie, JustAnswer Customer Care help@justanswer.co.uk 4408081680054 http://www.justanswer.co.uk/help/
Posted 8 months ago
It's a scam....and if you see positive reviews don't fall for it, it's all made up. They tried to scam me for £50 , as they had my debit card details and used it to try n debit my account. Fortunately I was saved, my bank blocked my debit card assuming it's fraud. Bloody scammers!!!
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hello, I apologize for your experience. Our system will continue to bill customers for their membership so that they don't lose out on the benefits of their membership. I've cancelled your membership to prevent any further charges to your account. Best, Julie, JustAnswer Customer Care help@justanswer.co.uk 4408081680054 http://www.justanswer.co.uk/help/
Posted 8 months ago
I have seen a lot of negative reviews, but my experience was positive. "Just answer" do upsell - The total cost was £38.60, but I received a phone call from a GP within 20 mins - Highly recommended
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hi David, Thank you for sharing this! We're always glad to hear about good experiences. Best, Julie, JustAnswer Customer Care help@justanswer.co.uk 4408081680054 http://www.justanswer.co.uk/help/
Posted 8 months ago
They took £5. For a trial that they said they would refund . They didn’t refund me . They wanted to speak on the phone at a cost of £44.00 I refused and said I want to cancel . I haven’t heard from them sinse . This has taught me never to give bank details online . I hope they get caught . Very nasty individuals . BEEARE.
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hello, I apologize for your experience on JustAnswer. I see that you have received the refunds you requested. Please reach out if you need further assistance. Best, Julie, JustAnswer Customer Care help@justanswer.co.uk 4408081680054 http://www.justanswer.co.uk/help/
Posted 8 months ago
Charged £40.00 for one question. Initially say they will charge £1.00 but end up paying £40.00. Complete rip off .
Helpful Report
Posted 11 months ago
Scammer. Hidden fees. Be aware.
Helpful Report
Posted 11 months ago
justanswer.co.uk is rated 1.2 based on 224 reviews