Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Tower Reviews

4.1 Rating 5,882 Reviews
79 %
of reviewers recommend Tower
4.1
Based on 5,882 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
Greater than 72%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 80%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Over A Week
Customer Service
3 out of 5
Returns & Refunds
Refunds Process
Difficult
Returns Process
Could Be Better
Read Tower Reviews
Visit Website

Phone:

0333 220 6066

Email:

customerservice@towerhousewares.co.uk

Write Your review

“I received my item damaged i was told unless I could send a picture there was nothing they could do even when I said I can not do that . I'm sorry dut it should have been picked up and exchanged all so was not delivered on time I was told next day but was not”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Jason, Thank you for your review. We're sorry to hear that you are unhappy with our service, unfortunately our process involves taking images so that we can physically see how the item has arrived to you so that we can feed this information back to the couriers. We can also appreciate the fact that sometimes our customers do struggle to do this but we can see on your email thread that you had initially asked your daughter to do this for you. Take care. Carina @Towerhousewares
Posted 5 years ago
“We never received the Tower fan!!!”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello John, Thank you for your review. We have looked into this a bit further for you and can see that you have not yet emailed in to us so we have emailed you. If you can get back to us as soon as possible with the information that we need we will be able to rectify this issue for you. Take care. Carina @Towerhousewares
Posted 5 years ago
“AVOID AT ALL COSTS - THERE'S A REASON FOR THE GROWING NUMBER OF ONE STAR REVIEWS. Received the Glitz storage canisters for Christmas. The coffee lasts 2 days in the canister before it goes off (dark and bitter). This is the response (eventually) from Customer Services. "The contents that you place inside will therefore have a limited shelf life. Unfortunately this would be the same with any replacements you receive. Unfortunately this isn't a fault and we're sorry that the canisters don't perform to your expectations." So they're selling storage canisters that provide a limited shelf life of TWO DAYS and think this makes their product fit for purpose. What a joke.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Melanie, Thank you for your review! We're really sorry to hear that you are unhappy with our customer service. I would like to rectify this issue for you and so will reply to your email now. Take care. Carina @Towerhousewares.
Posted 5 years ago
“Only had it 2 months and it just Bleeps and flashes even when it's been unplugged!!! I gather from other sites that this is not unusual and that it is probably broken. Dinner in the bin. Thank you.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Joanne, Thank you for your review. We're sorry to hear that you are having an issue with your item. If you can get in touch with us at customerservice@towerhousewares.co.uk and mark your email for the attention of Carina I will get back to you as soon as possible. Take care. Carina @Towerhousewares
Posted 5 years ago
“The Tower products we have are great however, the Tower website is simply not fit for purpose. Over two years ago I could not register a product. This was subsequently resolved by Customer Services confirming the extended warranty. Recently I needed to make a claim but could not login to my account. Once again resolved by Customer Services but I had to open a new account which does not show the products I have registered. The process of making the claim involved sending much information that had already been provided when extending the warranty. Why could Customer Services not access this information rather than me having to send it all again? I believe there has been no attempt to solve the "technical difficulties" you, and more importantly the customer, have been experiencing for at least over two years.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Ken, Thank you for your review. We're sorry to hear that you have had not had a very good experience with your account. We will certainly raise this with the relevant departments as you have made some good points regarding the process. We thank you for that. We can see that your query has now been dealt with by one of our colleagues. Take care. Carina @Towerhousewares
Posted 5 years ago
“If I could leave Zero stars - I would!! Worst company I have ever used. First my parcel didnt arrive Next Day as I paid for, it was then a battle for me to request my next day delivery charge to be refunded. I took the day off work to accept delivery on paid day. When they eventually sent out for delivery, I wasn't available therefore had to leave a note to refuse delivery - Parcel was returned straight back to Tower. This was on 22nd July. We are now 2nd August and Tower are claiming they are yet to receive this back and will issue a full refund ten days after they recieve the undelivered parcel back. I have received confirmation from the courier (as getting no sense out of the non-existent customer service team at Tower) - Appreicate the staff are working from home, but what are they actually doing working from home if phone lines closed and they dont answer querys when opening a ticket. I have chased this on a few occasions over the last two weeks and still none the wiser. I have now had to open a dispute with my bank to request my refund back. AVOID THIS COMPANY AT ALL COSTS. DO NOT WASTE YOUR TIME OR MONEY - SHOP ELSEWHERE!!! They also remove some reviews as my initial one was removed. Wish I read the reviews beforehand as it seems ALOT of other customers feel the same and have receieved the same terrible service.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Rebecca, Thank you for your review. We're sorry to hear that you are unhappy with our service. We can completely understand your frustration with the couriers too. From our records your parcel was out for delivery on the 22nd July but you stated that you wanted to refuse delivery. Parcels are not returned to us straight away this can take a few days to even register on the system that they are coming back to us as is down to Hermes. I can also see that you have emailed in multiple times and we have merged these emails together so there is only one thread of emails and we are not duplicating work, this will be why they have been closed without a response. I will personally reply to your email now to resolve this issue for you. Take care. Carina @Towerhousewares.
Posted 5 years ago
“Tower Air Fryer developed a fault requiring a replacement part. Received an automated reply but no response for over two weeks (despite 2 reminders for me) so I was left totally unaware of whether they would help me and eventually in desperation had to buy a new one. Response now (an obvious "cut and paste" reply) is that they will pass on my fault details to their quality assurance team to consider in the next iteration of redesign! Am I seriously supposed to be comforted by that?!!!!”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Mike, Thank you for your review. We are sorry to hear that you are unhappy with our service and we are extremely sorry that you had to wait for a reply from us. What happens when we get multiple emails sent in to us is that your reply time gets pushed back as we have a 24 hour reply service. We really understand your frustration regarding this though. I can see from your emails that my colleague has been in touch and offered to send a timer dial out to you free of charge to resolve your issue. Take care. Carina @Towerhousewares.
Posted 5 years ago
“Ordered from you on the 20th july for next day delivery, we are now 29th july still no item. E mailed numerous times told i cant cancel because its already with the courier. Teacking has no update. Sent me a returns label to return it for a refund. Still no item to return and no refund. How long do you want to hold my money for? Customer service is shocking. Dong use this company.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Samantha, Thank you for your review. We're so sorry to hear that you are unhappy with our service, unfortunately we couldn't cancel your order as it had left our warehouse and was with the courier. We can now see that our colleague has been in touch with you and refunded your order due to Hermes misplacing your parcel. We can also only refund once we get confirmation from Hermes via email to state that parcels are missing. We hope this information helps. Take care. Carina @Towerhousewares
Posted 5 years ago
“Ordered an air fryer on 16 July for next day delivery order number 11574. Now 29 July and still waiting for it to be delivered. No one answering phone just told to send email which I did but emails are also ignored. You had no such delay in taking my money though - my account debited 16 July! Absolutely shameful customer service - tantamount to theft - only giving one star as can’t give less! Will be reporting to my credit card company to get my money back. EVERYONE DO NOT BUY ANYTHING FROM THIS COMPANY -TOTAL SCAM.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hi Katie, Thank you for your review, We're so sorry that your order has not yet arrived to you, this is due to unprecedented demand of our item and as your item wasn't dispatched this is why you didn't get a confirmation email. Unfortunately we have a 24 hour service reply on all of our emails but if multiple emails get sent in to us this pushes your reply time back. I have now refunded you your money for your item and replied to your email. Our apologies again. Take care. Carina @Towerhousewares
Posted 5 years ago
“No belt after order”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Ordered a knife block on 19th July, and paid extra to have next day delivery. I received a confirmation email and an order number (12128) Since then - nothing. I have emailed several times - no reply I have phoned - phone line says everyone working from home. So what is the problem????????? Companies that have got staff working at home say how successful it is , And going forward are going to stay this way. No where on your site does it state there are problems and hold ups, So come on Tower get a grip and pull your socks up. At the moment you are not worth the 1 star l have put on. (You have only got this as it will not accept nil star) Customer service is non - existent, and yet you are still taking orders and people’s money. Sharron”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Sharron, Thank you for your review. We're extremely sorry that we haven't been in touch sooner and completely understand your frustration, we do have a service level to answer emails within 24 hours, unfortunately due to you sending multiple emails, this has pushed back your answer time. Please accept our apologies for this. Your frustrations with not having knife sets stating at time of purchase these will not be on NDD have been noted and sent to the relevant department to hopefully prevent this happening again. Take care. Carina @Towerhousewares
Posted 5 years ago
“Do not deliver order, and no response from the customer service team.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Matthijs, Thank you for your review! We're so sorry that your order didn't arrive to you next day, we have been experiencing a surge in sales and so this has caused some delays. I can now see from our records that your parcel has now arrived to you. Take care. Carina @Towerhousewares
Posted 5 years ago
“Feet keep falling off fan and the metal ends are razor sharp. Slit in thumb very painful. The whole design is cheap and wobbly.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Order number-000012333 Ordered two fans for next day delivery. Not had any notifications for despatch, not reply to emails and still no fans 2 days later. If you can’t get them to me please refund me so I can buy them from elsewhere!!! Kids are boiling away.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello. Thank you for your review. We're so sorry that your order didn't arrive next day. I can see that one of my colleagues has answered your email directly. Take care. Carina @Towerhousewares.
Posted 5 years ago
“Next day delivery and customer service is non-existent!! Very poor. Would not recommend this company.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello! Thank you for your review. We're sorry to hear that you are unhappy with our service and your order has not arrived next day. We have been experiencing a delay in orders being dispatched due to a surge in sales. This has now been rectified. Take care. Carina @Towerhousewares
Posted 5 years ago
“Ordered and paid for airfryer on Sunday next day delivery expecting delivery on Tuesday, nothing, order status today still says being processed, tried to phone, what a joke that is, sent an email and no response, they are quick enough having your money, not impressed at all, will not be using these again. CUSTOMER SERVICE NON exstitent.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Tracey, Thank you for your review. I can see from our records that your parcel arrived late to you and for that we apologise. Unfortunately there was an issue with our courier. If there is anything else we can assist with, please can you reply to my email. Take care. Carina @Towerhousewares
Posted 5 years ago
“Phone lines closed down due to staff WFH. Fine. My support tickets are being closed with no communication, no resolution - no matter how many times I raise the issue. The issue is that I ordered a fan which arrived damaged. Can you please respond to me at least? Really poor customer service, and substandard product. I have other Tower products and they have been great... so don't know what's going on here. Will change my customer service ratings once you provide some.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Ravindra, Thank you for your review. We're really sorry to hear that your fan has arrived damaged, please accept our most sincerest apologies for this. We're happy to say that we have now resolved your issue and sent out a new fan to you on a 24 hour courier. The reason your customer support tickets have been closed is because you sent multiple emails in and so we merged all the tickets to not duplicate queries or answers. I hope that this clarifies why your tickets were closed. Take care. Carina @Towerhousewares.
Posted 5 years ago
“I recently purchased a Tower T17005 to replace my acti-fry for the sole purpose of cooking healthy chips / fries. However the chips only cook on the top layer, therefore you have to shake the basket every 5 mins to stand a chance of trying to get them cooked evenly. I would not recommend this product for cooking chips / fries and would return it if possible but will definitely be purchasing another acti-fry.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Ordered 2 fans before 9 am, 2 days ago and paid extra for next day special delivery. According to faq and email I have received all special delivery orders made before 12 should arrive the very next day and I should receive tracking once posted. At the time of posting - no item, no tracking, no answer for my email to Customer Services, no answer over the phone. The only reason why I ordered from 'Tower' was to get them next day. If I knew it will take so long I would definitely go elsewhere.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Toast would not pop up high enough. Returned”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Tower is rated 4.1 based on 5,882 reviews