Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Tower Reviews

4.1 Rating 5,882 Reviews
79 %
of reviewers recommend Tower
4.1
Based on 5,882 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
Greater than 72%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 80%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Over A Week
Customer Service
3 out of 5
Returns & Refunds
Refunds Process
Difficult
Returns Process
Could Be Better
Read Tower Reviews
Visit Website

Phone:

0333 220 6066

Email:

customerservice@towerhousewares.co.uk

Write Your review

“Bought 3frying pans with cerasure say dont need oil well i beg to differ i can say they do still stick advert is missleading”
Helpful Report
Posted 9 years ago
Hi Rob, We are so sorry to read that you are experiencing such a problem with your pans, could you please get in contact with our support team where we can assist you with getting this resolved for you. You can contact us on 0333 220 6066 Monday - Friday 8:30am to 6pm or alternatively you can email us on support@customersvc.co.uk Apologies again and we hope to hear from you soon. Kind Regards The Tower Support Team.
Posted 9 years ago
“""Customer service appalling. I rang two weeks ago to claim on my warranty for my blender. Never got a call back regarding the replacement part. I have tried to get through three more times and each time have had to leave a name and number as no one to answer the call. Someone did call back when I was out but only asked me to call in again!! Will think twice about buying Tower again.”
Helpful Report
Posted 9 years ago
Hi, We are so sorry to read you've not been able to get through to our customer support team! We have been experiencing an unusual amount of inbound calls at the moment so please accept our sincerest apologies for this. If you could please pop us an email over with photographic proofs of your receipt and registration for the warranty with ourselves with the model of your blender a member of our support team will be in contact with you to advise of the next steps. Once again please accept our sincerest apologies for this and we look forward hearing from you. Kind Regards The Tower Customer Support Team
Posted 9 years ago
“I purchased a Tower kettle because it clearly showed on the box it came with a three year guarantee. Once home l read the leaflet inside the box which said you had to register the product online to obtain the 3 year guarantee. Went online to register, why do you need to know if l'm male or female, why you you need my date of birth, phone number and email address. I am also required to tick a box to say l agree with your terms and conditions but they have nothing to do with registering a product for the 3 year guarantee. I can only assume you need all this personal information inordinate to use for marketing opportunities or to sell on to others. Showing a 3 year guarantee on the box is misleading and a con to obtain personal information.”
Helpful Report
Posted 9 years ago
Hi I'm sorry that you think this is what we do with the information, but I can assure you it isn't. We use the information to correlate data for ourselves, no body else. The only thing you would receive from us is our own newsletter which send offers to our wonderful customers. Point 4.3 in the T&Cs applies to the extended warranty, please see below: 4.3 The extended warranty is only valid with a proof of purchase. Proof of purchase and the registration certificate (supplied via email upon registration) must be kept for the entirety of the guarantee in order that it remain valid. If you don't wish to do this online, by all means you can call us on 0333 220 6066 to do this. Best Regards Tower Customer Support
Posted 9 years ago
“Order not arrived and no response from customer support”
Helpful Report
Posted 9 years ago
Hi Richard, Apologies for all the inconvenience caused here. My manager will contact you soon to explain the situation thoroughly. Best Regards Tower Customer Support
Posted 9 years ago
“Illuminate glass kettle lid mechanism has broken after 16 months. I have the receipt. Just discovered the 3 year warrant is hidden in the small print. For a proud British product why cant you stand by your quality? If I wanted a chinese throw-away import I would have bought one and accepted the consequences. Come on Tower !! Actually you need to know about the design fault in the lid mechanism which prevents the kettle from cutting out automatically on boiling. Details if you contact me”
Helpful Report
Posted 9 years ago
“Bought a set of pans with 10 year warranty. Handles are now falling off and rusting after 2 years and have been told that as I did not register online within 28 days of purchase, nothing will be done even though I have my purchase receipt. Will never buy from them again.”
Helpful Report
Posted 9 years ago
Hi, I am ever so sorry to hear this has happened, could you please contact us again and send a copy of your receipt to customerservice@towerhousewares.co.uk and we'll have a look into this issue for you. Kind regards, Tower Support Team
Posted 9 years ago
“Bought frying pan which clearly said Induction. When I put it on the hob - flashing number showed but NO heat. Very disappointed as my other Stellar pans work perfectly.”
Helpful Report
Posted 9 years ago
Hi, I do apologise that your frying pan did not work on your induction hob, it sounds like the pan you received is faulty I'm afraid. In case you haven't already, you can contact the retailer you bought your pan from and they will be able to sort out a replacement or refund for you. If you bought this item directly from us, then if you contact us on 0333 220 6066 or email us on customerservice@towerhousewares.co.uk we will be happy to help. Kind regards, Tower Support Team
Posted 9 years ago
“Ordered the tower microwave rice Steamer on the 2nd of December waited over a week for it to be delivered, sent 2 messages through there website with no reply made a phone and managed to speak to someone who said it will arrive in 5 working days. So I cancelled order and asked for a refund let's hope this doesn't take as long to get back. Will have second thoughts on ordering again poor customer service”
Helpful Report
Posted 9 years ago
Hi We're having a few problems with our emails being sent through the website I'm afraid. However, I have ensured this has been refunded this for you now and I am very very sorry for all inconvenience caused by this. Kind Regards Customer Services
Posted 9 years ago
“Non existent customer service. Bought a 11 litre pressure cooker and using it for the first time found it would not come up to pressure. I found the problem it was a faulty gasket and tried phoning tower customer service which seems permanently unavailable. Next step I sent customer service a message using their messeging service and got no reply,and so tried again using the messeging service and yet again no reply. I have ordered a new gasket and hopefully it will arrive before Christmas. I know it's only a £5 part but a brand new pressure cooker should have not faults and a reply from customer service would have been nice.”
Helpful Report
Posted 9 years ago
Hi Colin! I'm really sorry you haven't received a response from us and I'm sorry that this has happened to your pressure cooker. With regards to your messages, I'm afraid we are experiencing a few technical difficulties with our email systems which we are getting looked in to with our IT department. I also apologise for you not getting through to us on the phone, did you leave a voicemail at all for us to call you back? We aim to answer our calls within 3-5 standard phone rings, so I will ensure this is fed back and looked in to. Please don't let this experience put you off, I can assure you that if you were to contact us again, your experience would be much more satisfactory.
Posted 9 years ago
“Extremely poor customer care, and that's an understatement. I've been trying to sort out a complaint ive had with this company for over a year. I eventually wrote to the CEO, and have been chasing this up for about 5 months now. I tweeted them, receive an email from a customer care member to be told..... I'm sorry I've responded to your complaint and I would be satisfied with that response. Hope you are too. And within the response, I was told they are a high customer satisfaction focussed company and that I should appreciate the CEO is a very busy man. Really. So disappointed. In their customer. Are, the warranty they provide and the overall lack of respect in dealing with complaints.”
Helpful Report
Posted 9 years ago
Hi I apologise that you are not happy with the service we have provided you with. I have looked in to this and I can see that this is now being dealt with as a matter of priority. We do pride ourselves on our Customer Care here at Tower and complaints are something we take very seriously. Kind Regards Tower Customer Services.
Posted 9 years ago
“I bought this to tidy me over while I got a new cooker,big mistake.Used on a standard worktop you need to be at least 7 feet 6 inches to use the rings without having your arms in the air and food spitting in your face.If you like toast,tough,the grill is so far away from the shelf it just cooks the bread all the way through before even beginning to brown it. There is no heat control on the hob rings at all,they're either on or off.The smaller one is useful for warming your hand ,I didn't manage to heat anything on it using a normal pan.You might have more success with a pan from the pound shop but anything heavier takes away the heat before it reaches the contents. You can use the rack on top of the pan to catch spillages in the oven but it's such a tight fit that with the heat expansion you can't get the shelf out til it cools,which kind of defeats the object! It's not all bad,pizzas and pies are a doddle using the shelf alone and it looks quite pretty.When I get my new cooker I'm taking this it to the tip,I wouldn't want to saddle anyone else with it.All in all a Jack of all trades that doesn't doesn't do anything as well as a proper cooker,I should have lived on takeaways while waiting for my cooker,it would have been cheaper and less trouble.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Hi Martin I'm really sorry to hear that you are unhappy with this oven. I can only imagine the frustration you must be feeling with this! If you contact our Customer Service team, we can see if we can help you further with this. You can do this by calling us on 0333 220 6066 or emailing us at customerservice@towerhousewares.co.uk Kind Regards
Posted 10 years ago
“I contacted the company by email to complain about the Tower 2L deep fat fryer that I purchased last year. No response to email complaint and when I phoned I was not impressed with response.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Hi Neil, I'm sorry you did not receive a response from ourselves and were unhappy with the response you received when calling us. I would like to see if we can resolve this for you, could you please email us again on customerservice@towerhousewares.co.uk with the problem and please advise us that you have written this review. I look forward to hearing from you. Kind Regards
Posted 10 years ago
“The infinistone pan set received a few days ago has a serious fault with the lids. Steam and sauce is being trapped between the lids and handles. When washing the lids it is necessary to unscrew the handle from the lid! What a pain. They are being returned.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Good Morning I'm sorry to to hear that there was a fault with the lids on your pan set, this is not something we expect to happen. But I am pleased to see that you have now had this rectified :)
Posted 10 years ago
“The silicon sealing ring is too small to ensure that the cooker can support the designed pressure. Adding tape to both add additional vertical and horizontal compression to the seal allows the pressure cooker to get the correct pressure (most of the time). Looking at online reviews this is clearly not a one off occurrence. As an engineer my assessment is that the life tolerance calculations have not been performed correctly. Note replacement of the seal with a new Tower part did not solve the problem. The cooker does not have any scratches, dents or wear that would explain the sudden loss of pressure before reaching working pressure. Summary this is poorly designed and potentially dangerous device due to sudden release of steam that could result in significant burns.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Good Morning I'm sorry to hear that your pressure cooker is not functioning correctly. I can assure you that providing you have the correct sealing ring for your pressure cooker, there should be no problem with this. Please do not hesitate to contact our customer service department on 0333 220 6066 or email us at customerservice@towerhousewares.co.uk and we will be more than happy to assist you further.
Posted 10 years ago
“Bought a set of frying & sauce pans in baby blue from ideal world, they were supposed to be ceramic non-stick, THAT'S A JOKE! i tried frying an egg in the frying pan with oil & the egg stuck to the pan better than any super glue i have purchased. In fairness, contacted tower with my complaint, they replaced the pan telling me that they had been supplied with a bad batch of this item from there suppliers. On trying the replacement low & behold the same thing happened again. As a word of warning do not waste your money on these pans. I went to asda & purchased 30cm non-stick pan & guess what my egg frying abilities improved 200%, & this pan only cost me £8.00, as opposed to the £70.00 i paid for the set from TOWER.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Hi, I'm very sorry to hear that this happened to you, not once, but twice! This is not something we expect to happen at all, so please do accept my apologies for what has happened. By all means you can contact us via phone or email (0333 220 6066 or customerservice@towerhousewares.co.uk) and we can look at this further for you and/or replace your whole old set with a new set if you wish to do.
Posted 10 years ago
“Poor quality no warranty”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Don't be fooled by tower telling you to leave review and you get 50% discount. Yes you get the code but when you enter it you will get msg saying it's expired. There customer service obviously are not bothered by this as 2 emails sent and no reply back so looks like they only want to sell there products and no after care or support.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Not had the 7 piece ceramic pans long but so far very disappointed. I have an induction hob and three of them (two saucepans and one frying pan only work on my smallest ring. Which is no good to me as I live on my own and will seldom use the large ones. Also on receiving them I had to tighten ALL the lid handles and they work loose very quickly. I have disposed of the packaging but I would like to return them”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Good Morning, Thank you for your review, We will be in contact with you directly to discuss your options further. Kind Regards
Posted 10 years ago
“Don't like it. Chunky soup turns out like porridge. Sending back.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“My pans cracked after one use of them, rubbish. I wouldn't use them to beat a burglar over the head. Very dissatisfied & disappointed.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Tower is rated 4.1 based on 5,882 reviews