Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Tower Reviews

4.1 Rating 5,882 Reviews
79 %
of reviewers recommend Tower
4.1
Based on 5,882 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
Greater than 72%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 80%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Over A Week
Customer Service
3 out of 5
Returns & Refunds
Refunds Process
Difficult
Returns Process
Could Be Better
Read Tower Reviews
Visit Website

Phone:

0333 220 6066

Email:

customerservice@towerhousewares.co.uk

Write Your review

“I sent message about my pans I bought from Ideal world and still waiting reply .i am not happy as the lids are rusty inside glass and one pan showing chipping inside . These are ceramic pans with ten year warranty and I would like these replaced or my money back Margaret Duncan”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Good Morning Ms Duncan, We are very sorry to hear that you are having problems with your Tower pans. We will be in direct contact shortly to discuss these issues and a resolution with you. Kind Regards, Tower Customer Service Team
Posted 11 years ago
“Recently purchased a seven piece ceramic pan set from ideal world ...very disappointed with this product from opening the box to find one pan scratched .contacted ideal world immediately.. But no reply from them meant we had gone past the return date . upon using these pans the eggs slide to the edge and stick .have wasted a lot of eggs trying to get one decent fried egg ..only used silicone or wooden kitchen tools in these pans and never cooked on high heat yet food still sticks ..scrambled egg in a saucepan .you would think easy with these pans think again . great for cooking peas in but that's about it.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Good Morning Mr Biggs, We are sorry to hear that you are having problems with your new Tower pans. We will be in contact directly to discuss your options. Kind Regards, Tower Customer Service Team Tel; 0871 221 3623 Email; support@customersvc.co.uk
Posted 11 years ago
“Bought your 5 ltr pressure cooker on Ideal World never again the booklet that came with it was rubbish no recipes hardly any instructions on how to use the cooker very disappointed with such a large company ellenmcavoy98@gmail.com”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Good Afternoon, We are sorry to hear that you are not satisfied with the information provided. We will be in direct contact to discuss the issue with you and provide further assistance in the use if your new cooker. Kind Regards, Tower Customer Service Team
Posted 11 years ago
“Terrible poorly made cheap product, Shoppers do not waste you money. Motor burned out after I used for 2 weeks. Thankfully I got my refund as I had bought product through a reputable company.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Good Afternoon Shirley, We are very sorry to hear that you had a problem with your blender so soon. Whilst the product is well made, as with any electrical goods, there can occasionally be a manufacturing fault. We are pleased to hear that your retailer was professional and dealt with the situation to a satisfactory standard for you. Kind Regards, Tower Customer Service Team
Posted 11 years ago
“I bought the vita blend blender model T12002 in January of this year (2015) and have had issues with the seals on the blender blades. During January one of the seals had split or slipped into the bladed area. The twisting motion of tightening the blade attachment onto the cups I believe forces the seal to stretch and protrude into the bladed area. Now a second seal has broken rendering my blender useless after only 5 months of use. After every split the juice leaks which not only stain the appliance but also may diminish its use gradually. No doubt I will have to now contact tower on a regular basis to purchase numerous seals which will no doubt be costly... Danny WB”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Good Afternoon Danny, We are sorry to hear that you are having problems with the seals on your new blender. We will be in touch directly to discuss the cause of these problems, how they can be avoided and the replacement of your damaged seals which we do not charge for. Kind Regards, Tower Customer Service Team
Posted 11 years ago
“I have never used as much crap in all my life, the frying pans are basically useless, I got the set from ideal world, NEVER AGAIN WOULD I BUY TOWER, the small frying pan had a chip in the ceramic the large one was no better,I have ruined more eggs trying to fry them in these , in fact Edwina Currie was better for eggs than this crap”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Good Morning Mr Hibbert, We are very sorry to hear that you are not happy with your purchase of the Tower ceramic pans. We will be in touch directly to discuss your options moving forward. Kind Regards, Tower Customer Service Team Tel: 0871 221 3623 Email: support@customersvc.co.uk
Posted 11 years ago
“My purchase broke the very first time I used it. I felt the machine was a little to powerful for the attaching part and caused friction causing the machine to smoke up. I was only wisking eggs. On the positive side the warranty lady I spoke two to replace the parts was understanding and professional, it will take 15 days to received new parts. Hopefully I can start using my purchase after that.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Good Morning Simone, We are sorry to hear that your blender has become faulty so soon. We are glad that the customer service agent you spoke to has resolved the issue and we will aim to have the replacement part with you within 5 working days, though it may be up to 15 working days if an overseas order is required. Kind Regards, Tower Customer Service Team
Posted 11 years ago
“When I first opened the box I was surprised at how heavy the motor was,however that is a good thing in my book.When I tried to lock the bowl and motor together,It felt wobbly,as if the top wasn't locked onto the bowl.It did switch on and worked empty briefly.Time to load up,decided the first job was going to be ground bayleaves.The leaves I dried completely in my dehydrator, put them into the bowl switched on and got nearly whole leaves back.Next I broke them down in a pestle and mortar,put them in the bowl and still they didn't grind.I finished them off in the pestle and mortar and ended up with the desired powder.I can only assume there's some sort of design fault with the fitting together of the device.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Good Afternoon Christopher, We are sorry to hear that you are not happy with your new grinder. We will contact you directly to establish if your item is faulty and discuss possible solutions. Kind Regards, Tower Customer Service Team Tel: 0781 221 3623 Email: support@customersvc.co.uk
Posted 11 years ago
“Absolute gubbins. Recieved this as a work gif and on first use the blender had thick black smoke coming out of it. A quick look at Amazon shows many other customers having the same experience. This is down to the motor grinding against the poorly made rubber contacts which is a clear design flaw. I spoke to Tower and despite the warrenty they told me I would need to speak to my employer. Avoid at all costs.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Good Morning, We are very sorry to hear that you weren't satisfied with your new blender. Whilst this issue would most certainly be covered under warranty, unfortunately with no proof of purchase, we are unable to say when or where the item was legally purchased. As such, our customer service team would have to advise you to contact your employers accounts department for this information. If there is any further advice or assistance we can offer, please don't hesitate to contact us. Kind Regards, Tower Customer Service Team Tel: 0871 221 3623 Email: support@customersvc.co.uk
Posted 11 years ago
“very poor first one I received the lettering came off even though only used a paper towel and nothing else, second one decided to overheat and cook too fast even though temperature and time were set correctly , I have been using halogen ovens for over 5 years now and have found a couple of manufacturers who make this item that they are faulty in some way or another....sorry for negative comments”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Good Afternoon Penny, We are very sorry to hear that you are disappointed with your purchase. If you would like to contact us via telephone or email we will be happy to advise you as to your replacement or refund options. Many Thanks, Tower Customer Service Team Tel: 0871 221 3623 Email: support@customersvc.co.uk
Posted 11 years ago
“Bought this product and was rubbish. Everything stuck to the pan. While cooking the pan turned a dull yellow colour. Got money back bought another cheap brand non stick pan and does the job amazing”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Good Afternoon Arran, We are sorry to hear that you were disappointed with your purchase. We are able to offer clean and care instructions on request to maintain the non-stick of our pans, however, we are pleased you have found a resolution you are happy with. Kind Regards, Tower Customer Service Team
Posted 11 years ago
“Very disappointed - I consider it to have been a waste of money, dread to think what my wife will say when she is back from holiday.The surface is really 'none stick' but the cooking surface of the pan is 'domed' so that all the cooking fat/oil collects 'ditch like' around the edge of the pan leaving the central cooking area dry resulting in the food 'burning' and there is no transfer of taste from the cooking fat/oil to the food. The inner surface was definitely 'grey' when the pan was brand new but after the first use in parts only about 2cm around the rim is grey most of the surface is a dull white and only brightens a little on heating. Conclusion - Good idea pity it doesn't work !”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Hi Gareth I'm sorry to hear you are unhappy with your purchase, Our customer service team will contact you via email on arranging a replacement within the next 24 hours. Many thanks Tower Customer Service
Posted 11 years ago
“Sent a number of emails about a faulty soup maker costing £100 asking for it to be fixed as it was a present from my late mother and is still under warranty but never had any reply from customer service.For a company with 100 years service this is unacceptable and rude.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Hi Mr Graham, We are very sorry that we haven't got back to you about your faulty soup maker, if you have received no automated response then there may be a problem with our email service that we look into immediately. If you would like to discuss your refund or replacement options with us, please call our customer service line and we will try and resolve this issue for you. Many thanks Tower Customer Service Tel: 0844 984 0055
Posted 11 years ago
“Very disappointed with the pressure cooker / smoker .Booklet no use at all.Online info.applies to a USA model and requires you to order ingredients from there.Wish I had not purchased this. If I. had not registered the guarantee I would return it.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Hi Jean Our customer service team have now emailed an updated manual to you for your reference, I hope this will resolve the matter and will enhance the enjoyment of your pressure cooker. If you have any further queries the team are happy to help. Many thanks Tower Customer Service
Posted 11 years ago
“sad as it sounds I looked around for ages for a decent frying pan and decided on the Tower, I've had it for 2 weeks and already the handle is very wobbly! It doesn't sit safely on my gas hob so wouldn't recommend for anyone with gas hob as it feels unsafe. I'm going to return it really disappointed and although I may be unlucky with the faulty handle it isn't as I say suitable for gas hobs.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Good Afternoon Anne, We are very sorry to hear that you are not satisfied with your pan. We do make the handles removable as they have a 10 year guarantee and handles can get damaged in this time.As such, they can be loose sometimes but are easily tightened. With regards to the pan being gas hob compatible, they are all gas hob safe, however, we can never guarantee that they will be appropriate for every hob design as they vary considerably. If the pan is not right for you then we hope you have been successful in returning it. Many Thanks, Customer Service Team
Posted 11 years ago
“I was very disappointed with this appliance I have cooked chips in a tefal air fryer for some time always with a good result but the ones I cooked in this fryer were awful. although your product is more versatile and you can cook more in it I needed to replace the chip option. I am awaiting a label to return to the supplier I purchased from via amazon but to date they havent bothered to send it. So all in all a bad purchase.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Good Afternoon Zena, If you are still in possession of the air fryer then we would be happy to send some cooking instructions and recipe ideas to help you make the most of it. With regards to awaiting a replacement label from Amazon, unfortunately we are unable to comment on their returns procedure, though they can be contacted on 0800 496 1081. Kind Regards, Customer Service Team Tel: 0871 221 3623 Email: support@customersvc.co.uk
Posted 11 years ago
“Very poor quality for a Tower product Plastic not finished off left very rough”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Good Afternoon Maurice, We are sorry to hear that you are disappointed with your purchase. If you would like to contact us further we will be happy to discuss your replacement or refund options. Kind Regards, Customer Service Team Tel: 0871 221 3623 Email: support@customersvc.co.uk
Posted 11 years ago
“Very poor Customer Service. They have no knowledge of how to use the machine. The leaflet that comes with it lists health & safety pointers, how to dispose of the cooker & how to navigate the buttons, but that is all. Could benefit from some sort of recipe guide. These were the questions that I asked:- Is rice cooked in the main bowl or basket, is it to be steamed or cooked in water? Optimum amount of water for steaming? Ingredients for yoghurt? Frying – is it for shallow fry or deep fry – how much oil or fat? The small leaflet that came with the Multi Cooker also advertised that cakes could also be cooked in it, not giving details as to which cooking mode, if the mixture went in the main container or if it was to be put in a baking tin. Can you recommend a useful book please? Cooker may turn out to be good if more information is supplied by the company. They tell me that the booklet will be updated. Was at first very excited by my purchase but now feel very let down!!”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“Would have given it NO stars at all, as it has already broke. Used maybe 5 times. Even took out the 3 year extended warranty, it would have been nice to get past 3 weeks. Rotary switch feels faulty to me, certainly not the same as first use. Cant believe this is a one off. It seemed a good purchase as Morrisons had reduced the price by £20 but £30 for 5 smoothies is a bit much.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“Cost me a fortune all the electrics blew when used for first time, electrician said there was a fault with the machine, took it back for a refund”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Tower is rated 4.1 based on 5,882 reviews