Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

elbec garden buildings Reviews

4.3 Rating 2,601 Reviews
79 %
of reviewers recommend elbec garden buildings

Write Your review

Good website and efficient ordering
Helpful Report
Posted 3 hours ago
I placed the order over 4 weeks ago and have yet to receive confirmation of a delivery date. It’s ironic I should be invited to review this company when I have yet to receive a product or indeed a likely date when I can expect to receive the product!
Helpful Report
Posted 5 hours ago
I bought a small Forest Garden pent shed. Ordering and delivery were very straightforward.
Helpful Report
Posted 9 hours ago
Easy to assemble, looks great when completed
Helpful Report
Posted 15 hours ago
Instructions were poor and knots on shed fell out while building
Helpful Report
Posted 1 day ago
The instructions were easy to follow, but it did take a day for 3 of us to build it. It was difficult to get the hinges in correctly so that the door and windows shut correctly and stay shut. The window catches are not very good quality. Having said all of that our granddaughter loves it and it looks very pretty.
Helpful Report
Posted 1 day ago
Quality poor broken lap panel sides and doors warped. Delivery was poor n overall unimpressed with customer service which is non existent
Helpful Report
Posted 1 day ago
Excellent building looks great
Helpful Report
Posted 1 day ago
On time and good product
Helpful Report
Posted 1 day ago
Was put together by my brother-in-law and a couple of his friends, thank goodness! It took a little longer than half a day, more like two whole days but the end product is really great!!
Helpful Report
Posted 1 day ago
Ordered a 10 x 8 pent shed with no windows and received one with 2 pairs of windows which will end up against the side wall of the house as it is effectively being used as a lean to shed 🙄.Other than that the shed looks ok.
Helpful Report
Posted 2 days ago
The roof is poor with no central support and also the front overhang has little support and there is nowhere for teh front panel to be sevcured apart from the ends. The instructions whils good do not include all the tools required to build the building. It only lists 2 drill sizes when there at at least four required.
Helpful Report
Posted 2 days ago
My greenhouse is beautiful but it arrived with a warped door which does not close properly and is putting a massive strain on the door fittings.i contacted you for help and you passed me over to the suppliers who in my opinion are clowns who are fobbing me off.very unhappy customer.
Helpful Report
Posted 2 days ago
Good Afternoon, Thank you for taking the time to leave your feedback. We’re very sorry to hear about the warped door and the issues you’ve experienced with the supplier. This is not the level of service we aim to provide, and we understand your frustration. Please contact our Customer Care Team with your order number so we can review your case and assist you in moving this forward. Kind regards, elbec Garden Buildings.
Posted 2 days ago
We bought a hybrid greenhouse and although it took time to put together, it is impressive. Makes a bit of rattly noise if it's windy. When we had a damaged part a new one was sent out instantly. I have had more success germinating seedlings than ever before and I can do a bit of painting in the greenhouse too. Very happy overall.
Helpful Report
Posted 2 days ago
Good Afternoon, Thank you for sharing your experience with the hybrid greenhouse. We’re delighted to hear you’re pleased with its performance and the germination results. We note the wind-related rattling and will pass your comment to our team. It’s great that a replacement part was sent promptly. If you need any further assistance or have questions, please don’t hesitate to contact our Customer Care Team. Kind regards, elbec Garden Buildings
Posted 2 days ago
The quality of the summer house is very good, the building instructions could be clearer and cutting a section of the roof leaves the roof a bit weak. I was a pain of glass was missing but a quick phone call sorted it although its not here yet should be tomorrow. Over all very happy with the product.
Helpful Report
Posted 2 days ago
Good Afternoon, Thank you for taking the time to leave your review. We’re glad you’re happy with the overall quality of the summer house. We apologise for the unclear instructions and the slight weakness in the cut roof section. It’s good to hear a replacement pane was arranged quickly via phone. Please contact our Customer Care Team with your order details to help us assist you with your missing part. Kind regards, elbec Garden Buildings
Posted 2 days ago
Poor design at upper levels - roof has no overhang at front and back, apex parts do not fit flush with tops of walls so lots of gaps to fill to keep it watertight, door does not fit square at top as the door is not supplied with all four corners being right angled and one long edge is not straight all the way up. The base fitted well though with the walls, no gaps. Flimsy hinges, not long enough, won’t weather well. Roof felt was in roll and squashed flat, so when unrolled it was cracked across every 10-12 centimetres and thus had to be replaced - Elbec acted quickly to contact Shire Buildings in North Cambridgeshire to send another piece of roof felt, which did arrive intact by courier. The shed looks good on the sales photos but is not of the good quality anyone would expect from the price. I was therefore disappointed. It was also disappointing that from reading the sales literature Elbec appeared to make the sheds they sell, but in the case of this tool shed it was not made by them at all. So whilst the marketing information leaves you thinking you are buying a good quality Elbec produced shed, at least in relation to this tool shed, there is a quality control issue and they used an unrelated supplier elsewhere. After a lot of filling of gaps, changing door hinges and door furniture to weatherproof by buying better quality, and asking for new roof felt, buying new pieces of OSB board for roof and cutting to ensure overhang all round, I now have a shed which is functional and weatherproof and should last quite a few years!
Helpful Report
Posted 3 days ago
Good Afternoon, Thank you for taking the time to leave your feedback. We are very sorry to hear about the design and quality issues, gaps, and roof felt problems, and that parts required replacement. This is not the level of service we aim to provide. Please contact our Customer Care Team with your order number so we can review your case to help assist you in moving this forward. Kind Regards, elbec Garden Buildings.
Posted 2 days ago
Two missing panels and 2 roof parts damaged. Been waiting 2 weeks for replacement parts. I just want my shed after paying £800!
Helpful Report
Posted 4 days ago
Good Afternoon, Thank you for taking the time to leave your feedback. We are very sorry to hear about the missing panels and damaged roof parts, and that you’ve been waiting two weeks for replacements. This is not the level of service we aim to provide, and we understand your frustration. Please contact our Customer Care Team with your order number so we can review your case and arrange the replacement parts as a priority. Kind regards, elbec Garden Buildings
Posted 2 days ago
Excellent building delivery was good Very impressed only problem was I was given 5 M instead of 6 M of felt for roof Luckily I has some spare although it was a different colour i
Helpful Report
Posted 5 days ago
Good Afternoon, Thank you for taking the time to leave your review. We are glad you are impressed with the building and delivery. We are sorry to hear about the discrepancy with the roof felt, and if you require any assistance or have any questions, please do not hesitate to contact our Customer Care Team. Kind regards, elbec Garden Buildings
Posted 4 days ago
Looks good .however having worked in construction for over 40 yrs putting stuff together ain't an issue for me. and I know my way around a mastic gun .but it still leaks like sieve .and the opening light swells every time it rains .so it won't open till the sun's dried it out .no point easing the window as it would pour in .sadly not too impressed really.
Helpful Report
Posted 5 days ago
Good Afternoon, Thank you for taking the time to leave your review. We are sorry to hear about the issues you have encountered with the glazing and the opening light swelling when wet. We would recommend applying a wooden preservative to the timber to help minimise the swelling and shrinking of timber during the changes in the weather and seasons. If you do require any assistance or have any questions, please do not hesitate to contact our Customer Care Team. Kind regards, elbec Garden Buildings
Posted 4 days ago
Very quick delivery. Excellent product.
Helpful Report
Posted 6 days ago
Good Morning, Thank you for taking the time to leave your positive review. We are glad to hear you found the delivery quick and the product excellent. We aim to ensure customer satisfaction, and we are pleased that your order has met that goal. If you require any assistance or have any questions, please do not hesitate to contact our Customer Care Team. Kind regards, elbec Garden Buildings
Posted 4 days ago
elbec garden buildings is rated 4.3 based on 2,601 reviews