Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Daniel Footwear Reviews

4.5 Rating 5,840 Reviews
88 %
of reviewers recommend Daniel Footwear
4.5
Based on 5,840 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
Greater than 94%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 94%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.5 out of 5
Returns & Refunds
Refunds Process
Difficult
Returns Process
Could Be Better
Read Daniel Footwear Reviews

About Daniel Footwear:

Established in 1993, Daniel Footwear houses an extensive collection of designer shoes and accessories alongside our own Daniel brand. Daniel Footwear’s head offices are situated in Leeds where the first shop was opened. Now opened in 17 different cities across the country Daniel Footwear continues to flourish.

Visit Website

Phone:

0113 3899899

Location:

Daniel Footwear 91, Roseville Road
Leeds
LS8 5DT

Write Your review

“Prompt delivery but shoes not quite what ordered.. Pnoned customer services and issue resolved immediately and discount offered. Comgratulations on first class servicd”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“Excellent service.”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“Fast, efficient service, item as described and received promptly”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“Terrible service, online the shoes were available, you took my money then realised you didn't have them and took 4 days to return my money. Contacted your customer service on the phone and email and again got very poor service, cheers for wasting my time”
Helpful Report
Posted 12 years ago
Dear Gareth, Thank you for your review. I'm sorry to hear that you are not happy with the service provided. Unfortunately our stock is pulled from store and is subject to availability as per our terms and conditions. We do have a stock buffer on the website so that we can avoid these situations, this is a rare occurrence. Your order was placed and refunded with 3 hours so your payment was voided rather than refunded. This means that the payment should have never left your bank and should have cleared instantly. I apologise if this has not happened, the payment left our bank and unfortunately took longer to clear with yours. If there is anything else we can do for you please do not hesitate to contact us and I sincerely apologise for any inconvenience caused. Kind Regards Laura Lim
Posted 12 years ago
“Fantastic service very quick and efficient great price as well”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“Shipping took over 6 days, and just after that the shoes were sent . I received a tracking nr with the wrong site for tracking. It wasn't city link, as it was said in the first mail.. It was tntpost ... I still didnt received the shoes yet... I'm still waiting... But I guess it's the last time I will buy from your site... I will go to coggles...”
Helpful Report
Posted 12 years ago
Dear Livia, Thank you for your review. I have checked your tracking and your order is out for delivery today. Our international orders are shipped as quickly as possible however please note with most international orders there is a handling time on top of the shipping timeframe once the parcel is with our courier. Handling timeframes are usually between 2-6 working days, this process is to allow the products to be returned to our head office from our stores so they can be despatched with a separate courier. From despatch TNTPOST advise that it takes 6 working days for your parcel to be delivered to Romania. I hope this helps, if you require any further information please do let me know. Kind Regards Laura Lim
Posted 12 years ago
“Very good online service at the best price I could find. Quick free delivery.”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“The boots were very good quality, but much too big although I ordered my usual size .It was therefore somewhat galling to have to pay £8 postage (on top of the £4 to receive them) to send them back. No more shoe purchases on line and I shall check the return terms very carefully in future. Have got too used to the excellent system at other on line retailers, I suppose.”
Helpful Report
Posted 12 years ago
Dear Lesley, Thank you for your review. I am sorry to hear that you were not happy with our returns policy. We offer free returns on full price items only, but you can return any order to any of our stores free of charge. I apologise for any inconvenience caused Kind Regards Laura Lim
Posted 12 years ago
“Extremely impressed, not just be the quick delivery, but by the presentation. The box was wrapped in tissue. It was as if I was opening a present (even if I had bought them for myself). Thank you ????”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“Found ordering very easy and delivery very quick and I'm very happy with my shoes”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“Absolutely loved my shoes! Nice packaging and very fast delivery. Thank you very much.”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“Very fast delivery, excellent value for money, sadly fitflops size 5 were bigger than expected but no hassle returns. Thanks”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“The communication with Laura Lim was fantastic. She is very approachable, sympathetic and willing to share her advice. Thank you so much for being so patient with me Laura. Thanks to your great assistance I have received the shoes I wanted just on time! Kind Regards, Jelena”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“They are gorgeous!”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“A good price plus fast delivery what more could you want”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“very pleased with quick sevice and packaging when received thank you will buy from you again”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“Gorgeous bag and fast delivery ????”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“I was delighted with the service from Daniel Footwear and would definitely use them again. The website was easy to use and the shoes were delivered quickly and nicely packaged. jane”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“This was my first experience of Daniel online and I was disappointed with it. The bag was filthy and was scraped along one side and at the edges. I needed the bag to match shoes which I had bought in the Daniel shop where the service was excellent. Not used to online shopping, I wasn't sure about returning goods. I decided to try cleaning it up to see if the marks would fade. It took a bit of time but it cleaned up well. There were still faint marks but they were hard to see. I'm sure that any manager would have given their staff a roasting if they had offered a customer a product in that condition in the shop. Why is it OK online? Maybe because the customer is not physically there to complain or reject it? There was a ticket inside the box to say the item had been inspected. I doubt that!! I will not use Daniel online again as I cannot trust it. However, the shop itself gave me an excellent experience and the staff were extremely helpful. If you want to encourage online services you have to do better than that. I expected more from Daniel.”
Helpful Report
Posted 12 years ago
Dear Chris, Thank you for your review. I am sorry to hear that you were not satisfied with your order. It should have been carefully inspected and quality checked before sending out to you, so if this has not been done I sincerely apologise. We will be taking this up with the store involved. I believe you have cleaned it up, however if there are still marks on the bag I would be happy to offer you a discount on this item. Please send me some photos of the damage and I will see what I can do for you. All our stock should be sold in the same condition whether it is online or in store. We do appreciate your feedbback and if there is anything else I can help you with please do get in touch. I apologise for any inconvenience caused. Kind Regards Laura Lim
Posted 12 years ago
“Very happy with my shoes and the prompt delivery was fantastic.”
Helpful Report
Posted 12 years ago
Daniel Footwear is rated 4.5 based on 5,840 reviews