Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Getlaidbeds.co.uk Reviews

4.4 Rating 2,721 Reviews
83 %
of reviewers recommend Getlaidbeds.co.uk
4.4
Based on 2,721 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Over 7 Days
On-time Delivery
95%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 90%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.6 out of 5
Read Getlaidbeds.co.uk Reviews
Visit Website

Phone:

020 3695 2463

Email:

hello@getlaidbeds.co.uk

Location:

Barn 3-5,
Wharf Way,
Leicester
Leicestershire
LE2 9UT

Write Your review

321
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“The order process was very simple and I booked in for delivery on 13th April. I got the 8.37 to 10.37 slot and the delivery van (Panther Logistics) turned up within the slot, albeit towards the end. Not an issue. However, that's when the problems started. After putting two packages in the required bedroom, the two lads brought the mattress in. After much sucking of air through teeth, they declared that they weren't allowed to bend the mattress and therefore couldn't take it upstairs. I protested that we already had two super king beds upstairs and they were no trouble. The lads stood their ground and refused. They even phoned the office and put me on the line. The voice at the other end confirmed that they had a legal (I think) agreement with Just Laid that they weren't allowed to bend any mattress. These two didn't even attempt to get it up the stairs before giving up. My only options were to do it myself or they could take the whole lot back. I chose to keep it as I needed thebed for weekend guests. Minutes after they had left, I then discovered that we only had 3 of the 4 packages that were supposed to have been delivered. I called the lads and the reply was that, yes they knew there were only 3 packages and it wasn't their fault. It didn't occur to them to tell me that before leaving. I then called both Get Laid Beds and Panther, both saying that I would hear within 24 hours about a redelivery. It's now Sunday 16th April and I've heard nothing. I have half a bed and my weekend guests had to sleep on the mattress on the floor. No idea where the rest of the bed is or whether the rest of it is in the box that's missing. 2 stars for the order process and timely arrival of the courier. No stars for the rest of the process. Don't know if the product is any good because I still haven't got it all.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Good Afternoon, Thank you for taking the time to leave a review. We are very sorry that our chosen delivery company was unable to successfully deliver your mattress to the room and then upon closer inspection failed to deliver all the parts they collected from us. This is certainly not the service we expect for our customers. The delivery team are instructed not to overly bed the mattresses and are advised that if they are likely to cause damage to a customers property not to proceed. This is true for all couriers. However this is at the discretion of the delivery team on the day. We are sorry this does not meet your expectations for the delivery. We had been advised that the courier would contact you directly to arrange re delivery of the missing parts as this is the contract we have with them. However it is in our best interest to also follow up on this and I am sorry the advisor involved did not follow standard procedure. Please be assured they have been managed accordingly. The outstanding items have been deemed as "missing" by the courier. We have been in contact with yourself to make arrangements for the required parts to be remade for you and sent out as soon a possible. These will be dispatched with a different courier. We are very sorry for the frustrations and disappointment caused by our services. We do hope that once you have received your replacement parts you will be able to enjoy your bed for many years to come. Once again please accept our apologies for the issues you have experienced. Kind Regards, Marie Customer Service Manager
Posted 3 years ago
“Delivery was due on Thursday March 30th. I was disappointed, because everything was going well and I had been given some help over the arrival time of my bed, because I live with Parkinson's. Unfortunately, due to some administrative error, an incorrectly sized part was included, so the pleasant and efficient men were unable to complete the construction. They were apologetic and informed the office. The next morning I received a polite email from Cara, saying that the first date that they could deliver the correct item and complete the construction of my bed , was Wednesday April 5th, and they could not give me a time. I replied, saying that I had a Zoomed study session from2.00-4.00pm on that date, so didn't wish to have their noises in the background. Cara couldn't reassure me as to the exact time, which I do understand, As I did NOT wish to wait until after the Easter holiday, which would mean 10 days without my new bed, I have reluctantly agreed to this. The company has reimbursed me £25.00 for the original delivery. I am not really contented with this compromised situation, as the bed that I am having to use currently is not so suitable for the effects of PD, and is up a further flight of stairs. I cannot comment on the bed itself, it is only the delivery that I can review and not the actual bed, which I hope and believe, due to other reviews, will prove more than satisfactory.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
“Solid bed but not happy with the finish. Supposed to be black but looks mostly brown. Looks nothing like the advert.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Good Afternoon, We are sorry to hear that you are disappointed in the finish of your bed frame. Our black frames are provided as a wash, not a solid black. I cant see any communication from yourself to customer services in regards to your disappointment, just this review. We would certainly like to look into this for you to see if there has been a mistake made or whether this is within our natural water based stain variation tolerances. Please feel free to contact the team by email on hello@getlaidbeds.co.uk. Please include your order ID in the subject title and any images that may help us understand your issue. Kind regards, Marie Customer Service Manager
Posted 3 years ago
“regular customer. disappointed that because i click on the wrong button and didn't choose the white glove installation option, you aren't willing to provide this service afterwards even though i'm happy to pay extra.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Good Afternoon, Thank you for your review. I can see that you didn't order the white glove and assembly service on your original order. After it was delivered I can see you contacted us to add the Assembly service. Due to the frame and the way it has been delivered ( flat packed fully) the assembly service is not an additional option we can provide after it has been delivered. We can help you find an alternative option if you wish, such as a trusted website to use. Please contact the team directly by email on hello@getlaidbeds.co.uk. Kind Regards, Marie Customer Service Manager
Posted 3 years ago
“Although the bed itself is good, the service is not. My wife and I travelled up to Leicester to see the bed in person, a bed we saw online and checked they had in the showroom. We got there (3 hour travel time) and there was the bed in painted black. We then got told that the website was wrong and they no longer do that colour, AND all the beds in the showroom were showing the old colour so we could see the new colour. We left very disappointed as we'd rung to check prior to arriving, asking about that specific colour and bed, and no one thought to tell us that they no longer do this. We emailed about this but never received a reply nor apology. 6 hours of my life I won't get back!”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Good Morning, Thank you for your honest review. We are sorry to disappoint you with our images and what is now available. The required changes are in production however this is a lengthy process which Customer Service do not have any control over. Your complaint will be fed back to those who can make these changes to encourage it to be a smoother transition. I can only find one phone call from the number on the order and this was just to discuss a late arrival to the showroom due to traffic. I am sorry if you have called from a different number to have this conversation regarding finish, if you could provide the telephone number privately I can listen and speak to the team member involved and discuss the errors with them. I'm sorry you have not had a response form an email you have sent. Sadly we do not have an email or message on any of our Customer Service contact services from the email address given on your order, your name or the name used to book the appointment. I have also checked the spam folders. Our Customer Service email is hello@getlaidbeds.co.uk. Please accept our apologies for not responding because of this. I am happy to see that after your visit you were still able to place an order with us for a Black Wash Four Poster Bed. Please do not hesitate to contact us on the email address above with your order ID in the subject title if you wish for me to look into any other phone calls we have had from you or if you have any further questions. I do hope that you do still enjoy your new bed frame and please accept our apologies again. Kind Regards, Marie Customer Service Manager
Posted 3 years ago
“Haven’t seen the bed yet but am a little confused as we delayed the delivery til after Christmas - but a part of the bed arrived already (at a neighbours house). Would like to have confirmation that the rest will come on the new date in January.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Rob, Thank you for your review. I am sorry to hear this. Unfortunately I cannot see any correspondence from yourself regarding a date reschedule. We will be in touch with you today to let you know about the remaining shipment. Please be assured we will get this resolved for you. Apologies for the inconvenience this has caused you. Kind regards, Lindsay Supervisor GLB
Posted 3 years ago
“Delivery date was initially cancelled (on the day). When delivered the bed is great. Unfortunately the under bed storage was poorly made and had to be returned. We still await confirmation of when the replacement will arrive. Delivery team were excellent. Assembled bed well and instantly spotted the poor manufacturing of the under bed storage”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Mark, Thank you for taking time to post a review. I am deeply sorry to hear you had some issues regarding your storage drawer. I can see that we have been in touch and arranged for a new replacement drawer to be delivered to you shortly. So pleased to hear you are happy with your bed frame and please do get in touch if there is anything further we can help you with. Kind regards, Lindsay Supervisor GLB
Posted 3 years ago
“Recently we bought Modern Bunk Petite Double Bed and two mattresses as a Christmas gift for our children ages 10 and 12, but unfortunately we could not find the quality what we expected! We bought it from Stompa company before and we can say that it was really better quality. Unfortunately, we were hardly fit the mattresses we bought because they could not be measured very well ! . All screws not looking nice without adhesive sticker to cover holes!. Slats quality than bed side frames.Paints not quality enough.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Deniz, Thank you for taking time to leave us a review. I am sorry to hear you have experienced some quality issues with your bed frame. This is not the standard we expect our items to be delivered. I cannot see any correspondence from yourself regarding this, so please get in touch if our helpful Customer Service team, as we would like to resolve these issues for you. Kind regards, Lindsay Supervisor GLB
Posted 3 years ago
“This is not great timing to ask for a review as I am still waiting to receive the bed - it is already 2 days late and no one has let me know when it is coming. All i have been told is it is delayed.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Good Afternoon, We are sorry to hear your delivery was delayed. There hasn't been any communication from you, except this review, or the couriers to make us aware of this. Please accept our apologies if you have attempted to contact us and this is not showing on our systems. I have checked your tracking number and FedEx were experiencing local delays in your area on the 12 and 13th. I can see that your order was successfully delivered today at approx 12:55 this afternoon. Please accept our apologies for any break down in communication regarding your order and for the unfortunate delay within the couriers transit time. Kind Regards, Marie Customer Service Manager
Posted 3 years ago
“Instructions are inconsistent so waste time. All screws together in one bag makes it take much longer to find the right sized screws and put together. Headboard had no guide holes in it, so again wasted time trying to line things up accurately. Hinge was put together incorrectly so I had to dismantle and then out it back together. Wrong sized foot and head rail were provided. Customer service have tried to send the correct pieces quickly, however they will still arrive after the day I have surgery, so have no bed to recover on.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
“As a company you should pay for better insurance so your vans can be left more than 400 yards from the property you’re delivering to. I had parking permits for your van and there was a street literally 30 seconds away where it could have been parked but your policy insists on it being parked in eye view of the property. So I had to take time off work and build the bed myself after ordering white glove service and this was after a long lead time delivery.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Good Afternoon, Thank you for taking the time to leave a review. We are very sorry for your experience. I can see that the Logistics Manager has spoken with the delivery team directly regarding this and will be managing the individuals accordingly and reviewing any changes to make where possible. We are sorry that they did not assemble on the day. I can see that we offered to attend on a different day but this was not suitable for yourself and you have opted for the assembly refund and to assemble it yourself. We are very sorry for your experience with the Get Laid Beds delivery team, this is not what we expect to offer for our customers. Kind Regards, Marie Customer Service Manager
Posted 3 years ago
“the bed base itself is fine, and the drawer underneath works well. HOWEVER, their delivery was APPALLING. I paid for assembly and the delivery guy was in a huge rush and just said there was no parking and dumped the bed in its box in my front hall and left. I spent 45 minutes on the phone begging for them to come back as I really needed the bed assembled on the day I had confirmed weeks before. They claimed it was because there was 'no parking' but the guy just did not want to assemble! The delivery office told me no one could come back as they were too busy, and then told me they would follow up. No one did. They are completely unreliable and have very poor customer service which is disappointing as they market themselves as customer friendly. I guess I would recommend their beds as the base we bought is fine - but be prepared to be utterly disappointed by the assembly service. It was a joke! Get your own guy to do it. and if something goes wrong, be prepared that they will not try to help at all. I remain so upset”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Good Afternoon, We are extremely sorry for the way in which the delivery team handled your delivery. There are procedures set in place in the event that there is no suitable available parking. This is in place to ensure the drivers do their very best in all aspects to park and fulfil the full assembly for our customers. I am sorry this procedure was not successful or was not followed correctly on the day. I cannot see an order number or name from this review, I am unable to look into who you spoke to from customer service. Please accept my apologies if they did not follow up as promised. This is not acceptable service from the team and I would like to investigate this further for you. Please do provide an order ID if you can. Or email directly through to hello@getlaidbeds.co.uk With your order Id we will be able to know what team attended your delivery and will be able to manage them accordingly also. Once again please accept our apologies. Kind Regards, Marie Customer Service Manager
Posted 3 years ago
“Whilst the item itself is good and what we ordered, unfortunately the delivery/assembly was not good. The bed arrived with the wrong size supporting struts and as a result the frame was assembled and just left propped up against our bedroom wall. We then had to chase you re the solution for this and we’re told the earliest someone could come out to rectify this was 1st of December based on your assembly teams availability. This was an issue for several reasons; firstly we are a mere 15 minutes down the road from where you are based I’m sure you could have tagged on a first thing visit to quickly rectify this error onto your daily schedule the following day. Secondly the assembled and left bed frame is king size and as a result large and heavy and we have a toddler who it easily could have fallen on as we didn’t have anywhere we could store it given it’s size. Additionally my partner is heavily pregnant with complication and it could have caused her injury had it fallen plus she was left without a bed. After chasing we asked that as it was purely the struts missing could someone not just drop these off and we would sort and assemble it ourselves. Clearly your assembly teams were still saying this couldn’t be done until the 1st so a very kind employee (we think her name was Trish?) from your contact centre ended up dropping them off to us on her way home. We really appreciated this but think it was probably down to this individual going out of her way to sort it rather than Get Laid the company ensuring the error was rectified quickly. All in all disappointing as we shouldn’t have hd to chase and sort a solution to this.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Good Afternoon, Thank you for your review. We are very sorry that you had the wrong size slats,this is not what we expect for our customers. This has been raised to the QC team in the daily meeting we have with them. And the individuals will be managed accordingly. When you first contacted us on the 28th, the workshop and logistics team were already finished for the day. The Customer Service team had to wait for information from the logistics team the next morning. Sadly, on the morning of the 29th you called us before they were able to give us a date. Customer service do only start at 9am and logistics had not yet reached out to us. Trish was then away from her desk most of the day trying to get everything arranged for you. Finding the best way to have it delivered to you. In this instance she offered to deliver the slats herself. This is the level of service we would expect from all of our Customer Service team. It is not unheard of for a Customer service team member to go above and beyond expectations where possible. The soonest date the assembly team were able to reach you was the 1st of December. The logistics Manager was not able to have his team arrive any sooner nor was there availability of a different team. Luckily Trish was able to provide help in this matter to deliver it herself. Your replacement slats were delivered on the 29th. We are glad we could rectify this issue within 24hrs for you. However it is very disappointing that the error happened in the first place and the original replacement delivery date of the 1st did not meet your expectations. We do hope that you can now enjoy your bed comfortably. Please do not hesitate to contact Customer Service directly if you have any questions. Kind Regards, Marie Schwenk Customer Service Manager
Posted 3 years ago
“Finally assembled my bed, looks great. However one of my side beams is covered in glue and my floating shelves are missing from my order. Just noticed some damage!!”
Helpful Report
Posted 3 years ago
“I am unable to give a rating for the bed as the wrong bed was delivered. I have to arrange for another delivery date.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
“Unfortunately I haven’t had the best experience. The bed I ordered was ordered with assembly thankfully, as the bed would not fit together some parts were to short othes just would not slot together. The team were unable to build it and it had to be taken back. Very disappointed”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Good Afternoon, Thank you for your review, we are very sorry for the inconvenience caused by the measurements on the order meaning it could not be assembled. I can see that Customer Service have been in contact with you and have arranged a replacement to be delivered on Monday with the assembly team. It is very disappointing when mistakes happen but we are glad we could have a new bed made and delivered to you shortly. Again please accept our apologies for your experience with our products. Kind regards, Marie Customer Service Manager
Posted 3 years ago
“Not great value for money. Several hours of self-assembly involved, with minimal instructions, and one box of parts was missing. The wood had lots of dents and nicks. For what we paid, I expected a better product. Would not buy again.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Good Afternoon, We are very sorry that one box was delayed in transit from the collections depot to the delivery depot during the delivery from FedEx. As an online courier we do rely on our couriers to deliver all boxes together, we are very sorry for the error that caused one box to be delivered on a different date. We can replace any of the parts you are not happy with if you wish. We would need a few photos emailed to customer service and they will be able to replace the parts that have marks on them. The Platform Storage (no headboard) bed is one of our most simplest beds to put together. Please do let us now if there is any feedback in regards to making it easier, eg the instructions to be simpler or different or any other feedback you can give. Please email customer service on hello@getlaidbeds.co.uk Kind regards, Marie Schwenk Customer Service Manager.
Posted 3 years ago
“Very negative experience of the delivery driver being aggressive .. never encountered that in years of dealing with furniture delivery- sadly let down an otherwise pleasant experience”
Helpful Report
Posted 3 years ago
“Beautiful Frame and that's about it. There's a reason why they don't list the installation instructions anywhere. The Shoreditch requires that you screw in the joints and slats, which makes assembling and taking the bed apart nightmarish and ruins the frame. The quality of the screws are extremely low end that strip or have had the heads torn off while trying to penetrate the oak. I have about 3 or 4 screws that had their heads ripped off and sticking out of the frame. The king size provides a central support piece which is not shown on the instructions or the 3d model online. I tried installing this above the slats, under the slats, and without (as the instructions do not clarify where/how to install it and the 3d model omits it). Regardless of where it's installed it doesn't touch the floor or falls in line with the other salts. without the support it slopes inwards horribly. The other horrendous issue with the bed is the squeaking. It's horribly loud. You can't roll over without making the entire frame squeak... Handmade doesn't necessarily mean quality it means errors and more expensive. Get yourself a Thuma if you want a quality frame that is silent and easy to assemble/reassemble. Avoid this company. They don't deserve your money. There's a handful of other issues, like paying for felt pads that weren't installed. Unhelpful support team when trying to figure out the central support. I can keep going, but avoid this company.”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“Medium pet bed Good: + Well made overall. Wood feels sturdy + Good paint job + Arrived on time + Easy to assemble + Looks good Bad: - Defect in one of the legs means the headboard isn’t flush - Two slats too wide to fit Really annoying: I asked customer service for the internal dimensions before purchase as we already have a mattress. I was told that the dimensions on the website ARE the internal dimensions, which seemed odd so I pressed but the agent insisted: yes, the website dimensions are definitely internal. Bed arrived: the agent was wrong, I now need a new mattress. Would have bought elsewhere if I had known! I then took the time to email and the response was pretty much ‘oh, sorry about that’… Summary: bed pretty good, though their quality control a little subpar. Customer service: pretty rubbish.”
Helpful Report
Posted 4 years ago
Getlaidbeds.co.uk is rated 4.4 based on 2,721 reviews