Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Gourmet Basket Reviews

4.6 Rating 7,452 Reviews
91 %
of reviewers recommend Gourmet Basket
4.6
Based on 7,452 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service, Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
Greater than 93%
Accurate And Undamaged Orders
96%
Customer Service
Communication Channels
Email, Live Chat

Write Your review

Gourmet Basket 5 star review on 3rd November 2025
Ashley Matthews Wray
Gourmet Basket 5 star review on 27th May 2025
Shelley Cosford
Gourmet Basket 5 star review on 27th May 2025
Shelley Cosford
Gourmet Basket 5 star review on 27th May 2025
Shelley Cosford
Gourmet Basket 5 star review on 27th May 2025
Natalie Wallace
Gourmet Basket 5 star review on 27th May 2025
Anonymous
Gourmet Basket 5 star review on 28th April 2025
Jennifer Williams
133
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“Once an item was selected, an additional item was offered for a reasonable price, not so at the end. Shipping prices were a travesty. Multiple items to the same address were individually charged insane shipping. Never again!!! $80.00 for 12 pretzels for children whose home burned down near Denver”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“Shocking no communication what so ever this basket was ordered 18 dec still not here”
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hi Tina, Thank you for your feedback. We have looked into your order and can see this matter has now been rectified by our customer service team. Again, we apologies for any inconvenience casued. We hope to see you again. GB team
Posted 4 years ago
“Even though I selected the delivery date of 28th of December it has still not been delivered. That’s a bit disappointing that it didn’t arrive for Christmas. My daughter is going away today so won’t be home to accept it.”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“Never arrived. Despite following up by us - this need to update - ordered 20 Dec. Not delivered as at 1 Jan despite more following up by us. A warning to others.”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“Gift never arrived”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“Did not meet delivery expectations and when it finally arrived, the ingredients were just shoved in a cardboard box. No gift basket or box, and no decent packaging either. So disappointed-and definitely not value for money.”
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hi Anne, Thank you for reaching out to us and we are sorry to hear you were not completely satisfied with your hamper. Can we please ask that you email a photo of the hamper, as received to our customer service team at service@gourmetbasket.com.au Thank you, GB Team
Posted 4 years ago
“Delivery was well after due date. Package was left at school gate. No one was notified of delivery. package left in sun. Lucky to be found. Not happy with your service.”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“Still not received”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“Gift has not arrived!”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“Terrible. I ordered 48 hours in advance and never got delivered, even though delivery was to a suburb in metro Sydney. Won’t be ordering from here again”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“This is the second time I was asked to provide feedback. This in itself shows the level of care and standard of services being provided! Overall there was basically no services after payment, though the customer service was prompt to respond, but basically, no help in getting answer re delayed delivery. And the only way to track delivery was to go to your courier's website. No information was available from Gourmet Basket!”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“Hasn't been delivered yet”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“Not received as yet.”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“Two weeks to have my gift delivered”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“Really disappointing. I emailed that the discount voucher was not working & have not received a reply. Website is also frustrating to use. This is a bad look for your company.”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“STILL waiting on delivery. Should have used a different company, shipping delays are a poor excuse for bad service. Never again will I use your company.”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“The hamper did not arrive.”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“I am still trying to find out where it is. Once we have received it might be able to give you feedback. Nothing more fun than waiting on the phone to find out where an order is.”
Helpful Report
Posted 4 years ago
“I paid extra for same day delivery and chose your company specifically for that purpose. I didnt arrive until the following day and then I got addittional tracking numbers saying it was delivered the day after that too which it wasn't. After contacting your customer service for a refund of the same day fee, they said they had done it but have in fact charged me for it again. After providing evidence of this, my email has been ignored.”
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hi Natalee, Thank you for reaching out to us. We apologies there was a slight delay with the delivery of your hamper, we understand how frustrating it can be. Please know we have looked into your order and confirm the team had responded to you confirming only your original order was charged and that a refund for the shipping had been processed - no additional payments were deducted. If you have any further questions or concerns, please feel free to contact our team on 1300 354 393 Thank you.
Posted 4 years ago
“Absolutely shocking - we ordered and paid for express delivery and the item has not arrived 4 working days after expected delivery!”
Helpful Report
Posted 4 years ago
Gourmet Basket is rated 4.6 based on 7,452 reviews