TourRadar Reviews

4.6 Rating 6,589 Reviews
91 %
of reviewers recommend TourRadar
4.6
Based on 6,589 reviews
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Read TourRadar Reviews

About TourRadar:

TourRadar is the world’s first Adventure Booking Platform, where you can effortlessly book private, group and tailor-made multi-day organised adventures in 160+ countries around the world.

Traditionally, booking an organised adventure was a tedious and time-consuming process. Where will I stay? What activities will I do? What meals am I going to have? What operator can I trust? TourRadar makes booking multi-day adventures seamless and timely, partnering with 2,500+ operators to offer more than 50,000+ adventures in 160+ countries. Founded in 2010, TourRadar was the first to transition multi-day tours to an online marketplace, making them the leader in the industry.

In 2021, TourRadar further revolutionised the industry by introducing the Adventure Booking Platform, connecting travellers, operators, and travel agents to organised tours through one platform.

Visit Website
TourRadar 5 star review on 2nd November 2021
ROBERT
TourRadar 5 star review on 28th January 2021
Stephany
TourRadar 5 star review on 28th January 2021
Stephany
TourRadar 5 star review on 28th January 2021
Stephany
TourRadar 5 star review on 15th December 2020
Cristy
TourRadar 5 star review on 1st December 2020
Fernando
TourRadar 5 star review on 1st December 2020
Fernando
15
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
One day after booking a tour. The price dropped by $800 ($400 per person). Called (nice person on phone but) was told the TourRadar ‘price guarantee’ did not apply for existing bookings. First time using TourRadar. Lesson is to watch and wait for best deal. Dont book early as suggested.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello Gord, Thank you for taking the time to leave a review and glad to hear that your call with us was pleasant. We regret to hear that your tour price has dropped and can understand how this can be disappointing. With that said, please bear in mind that waiting for a price drop also has you running the risk of missing out your spot on your preferred departure date due to availability. Similar to the airline industry, it is not uncommon to see a price drop after you have booked your flight. As advised, our best price guarantee mainly applies to travellers prior to booking and does not include price drops on an existing and confirmed booking. Hope this helps clarify your situation and please don't hesitate to reach out in your booking page if you have any additional questions. Best Regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
This is not the first time I book through tourradar. Usually booking is easier. This time I paid the tour fee and filled all the required info with flight details and passport number but the tour operator still did not send me my travel voucher.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Saria, Thank you for taking the time to write us a review. We have had a look at your booking and can see that the operator mentioned that they will send your tour vouchers once they have a copy of your passport. Whilst you did provide the details of your passport, this is not sufficient, as some countries legally require operators to provide an actual passport copy to secure certain services within your tour. We hope that helps! Kind regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
Pros: Quick replies from the moderator. Cons: Misleading information posted on the brochure and website, or poor explanation from the moderator. 1. Brochure with full itinerary and trip details for 5 day tour package in New York. https://www.tourradar.com/t/130349/pdf/ec47/130349._tourradar.pdf Website Itinerary of the tour with high lights: https://www.tourradar.com/t/130349#included I based on this information to book the tour, thinking the tour following the trip details for 5 days. 2. The moderator confused me by saying the tour only includes airport transfer and accommodations, and all attractions are optional. This made me confused and upset because no tour only provides transportation and accommodations. A tour with an itinerary should include what describes in the tour. If you do not honor what you posted, it is cheating. 3. I'd like to solve this issue to the end to have a tour that is planned like promised. I'm shocked to hear from the moderator that the attractions from day 1 to 5 is just a proposal and optional. What kind of tour is it? Please contact me to solve this issue at ntvivian@gmail.com. Thank you.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi there Vivian, Thank you for your review. We have had a look at your booking and can see that you have been in touch with the operator regarding the inclusions for your tour. We regret to hear that you are feeling confused and upset and will be reaching out to your operator on your behalf once they reopen. As soon as we have a better understanding of the situation, we will follow up with you directly on your booking page to provide some clarity around your concerns. Thank you for your patience in the meantime, and thank you for choosing TourRadar. Kind regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
I needed confirmation of my tour to buy my flights but Tour Radar told me that I had to wait until Monday because it was the weekend! I lost 100 euros on my flights Paris Toronto/Montreal Paris
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hey Evelyne, We appreciate you taking the time to write your review. Although we offer 24/7 service, many tour operators are closed over the weekend, which is standard in the touring industry. With that said, we are glad that we were able to confirm this booking for you. You have booked a great tour with a great tour operator and we know you will have an amazing touring experience! Kind regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
Unable to understand the coordinator well. There are extra hidden cost like hostel and pick up and return to airport not factored into package and was unclear. Many back and forth emails going on to settle this. Different pictures of accomodation that I have to pay for sent. Until now still unable to understand if additional cost is per person. Great if someone fluent in English can call me back.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi there, Thank you for taking the time to write us a review! We have had a look at your booking and can see that there is a bit of confusion surrounding the tour's inclusions. We will get in touch with your operator once they reopen and would be more than happy to give you a follow-up call to provide clarification around any information you feel is still unclear. We appreciate your patience during this time; thanks for choosing TourRadar, and have a wonderful weekend! Kind regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
Well, the tour we are on is great, and we did book at fairly short notice BUT we had to take matters into our own hands and contact the operator direct to check we could get on it in order to book flights. A phone call from Australia to Tourradar was picked up in Toronto (!) the time zone difference made his ‘as it’s Sunday, we’ll just have to wait for the operator to come back’ very frustrating to us - half way through Monday. And the emailed communication was imprecise and unhelpful.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi there Jane, Thank you for taking the time to write us a review! We have had a look at your booking and can see that a number of our agents had reached out to the operator multiple times every day within a 3-day period to check the status of your booking. Each time, the operator informed us that they were still waiting on their local operations team in Australia to confirm your spaces. To clarify, operators often need at least 2-3 business days to confirm most bookings that depart within 30 days. This is because they need to reach out to all their local suppliers to ensure that all components of the trip will be available for you. We can certainly understand the sense of urgency you experienced, as your tour was set to depart in just 5 days from when you sent through your booking request. We regret that we were not able to expedite the booking process but are glad that you are on tour now and enjoying your time. Thank you for choosing TourRadar, and happy touring! Kind regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
Do not reply to messages sent.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello Leanne, Thank you for your feedback. TourRadar is a marketplace for booking tours, where we offer our customers the opportunity to search and compare tours from more than 1000 tour operators partnered with us. Each operator is very different, and some of them may need a few business days to answer enquiries (especially if they have a small team). We are sorry that you did not hear from them yet, we will do our best to have them answering your question as soon as possible. Note that though you will not have an instant answer to emails, our experienced Customer Support team is available 24/7 over the phone and live chat. So feel free to reach out to us on our toll-free number if you have any other concern, our team will always be online. Kind Regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
Started of well with initial booking and deposit, Collection of information for the trip through the portal was a little rough as the Tab key which normally advances to the next field just flipped you to a random area on the next person. Then asked a question through the portal about address for the first hotel so I could complete on line visa and got a decent answer in 24+ hours. Then asked about making a change to extend from an included 1 day to a 3 Day pass for Angkor Wat in Siem Reap and silence for days. Should be an easy an incremental price from $37 USD to $62 USD. Was hoping to try and use Tour Radar Credits to cover increase. Asked again if anyone was even going to acknowledge or eventually replay and still waiting for a single response, going on a week and still silence. The Chat option seems to be the best choice and my experience with it was good. Eollow up email with promo code was also a nice touch. Will revert back to Chat if i don't get a reply soon. Deposit transaction went through as expected.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi there Richard, Thank you for taking the time to leave us a review. We have taken a look at your booking and can see that you, indeed, sent through an inquiry a few days ago, on February 26th. Currently, it is taking us around 72 hours to get a response out to all passengers as we are experiencing a high volume of inquiries. We sincerely apologise for the delay and will follow up with you shortly via your booking page. For all urgent inquiries, we are available 24/7 via phone and live chat. We are very glad to see that you have successfully reached us via live chat and urge you to continue using this feature. Thank you for choosing TourRadar, and have a fabulous weekend! Kind regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
Overall I have to say I’m disappointed with Tour Radar so far. Finding the tour was relatively easy; getting booking confirmed took much too long. Long story short, I found out the booking was confirmed through a competitor (Vacations To Go) 3 days before Tour Radar notified me. Once my deposit was processed Tour Radar appears to have taken my money & run...I’ve sent 3 messages over the last 3 days & have yet to hear a single word from them. Customer service - grade F.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Julie, Thank you for your review. We’re happy to hear it was easy to find a tour! TourRadar is a marketplace for booking tours, where we offer our customers the opportunity to search and compare tours from more than 1000 tour operators partnered with us, all over the globe, before booking their trip. Regarding the booking confirmation, there had been a delay as the tour operator advised us this departure date was on request meaning it does take 2-3 business days to confirm this tour which we also confirmed with you before submitting your booking. As your booking page is not a live messaging system, for any urgent enquiries we always encourage travellers to utilize our 24/7 live chat or give us a call on our toll-free number. We'll reach out to you directly to clarify any questions you have about your booking shortly. Your feedback is very much appreciated and if you have any other questions, our support team is available 24/7. Regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
Cruise info and special terms are either revealed after collecting money or change all the way up to sailing!
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello there, Thank you for your review. Looking at your booking conversation page we agree there has been some confusing communication, for which we sincerely apologise. Your booking will be overseen by a supervisor moving forward to ensure everything runs smoothly in the lead up to your trip. We very much value your feedback and hope you have a wonderful time on your cruise! Sincerely, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
Misleading advertising. Booked the Orkney, Ullapool & Highlands Tour. Price $572, advertised as including accommodation. Booked Tour, price doubled as accommodation not included.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Angela, Thank you for your review. You've booked a wonderful trip and we have no doubt you'll have an unforgettable time on tour! Regarding your tour accommodation, while most tours do include accommodation, you'll find on the tour page for your tour, under the "What's included" section, it states that no accommodation is included. There is also a reminder of this on the booking page before checking out. Your feedback is very much appreciated though and if you have any other questions, our support team is available 24/7! Regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
The initial tour booking was satisfactory although slow and I had to chase it up. It said "Instant Booking" but I had to wait for confirmation. A follow on tour I wished to book and with the same tour company as the first, only had date for 6 weeks ahead, I inquired using on-line Chat. I receive a curt response that "We do not have dates for your trip". End of story and effort. With an online inquiry and emails the provider company, Tangol, quickly prepared a quote and the booking made within an hour. So little effort or to lazy lost your company my business and I lost the Valentine's Day Discount and or the emailed 3% discount. I would have looked at booking flights through TourRadar but will go elsewhere now. I use Firefox browser, none of the Links on your website would work, but worked fine when I changed to Edge. Similarly the email links would not work on my MS Outlook email program but when I forwarded them to my Gmail a/c they worked fine. I don't have an explanation but it was very frustrating. Any other email or website links worked normally - it was a problem specific to TourRadar. Hope that is some help to you.
Helpful Report
Posted 3 years ago
HI David, Thank you for taking the time to leave this review. Your feedback is incredibly valuable and as such a member of our team will be in contact to discuss all points that have been raised in your review. We are confident that we will be able to add clarity to the topics outlined. We thank you for booking with TourRadar! Many thanks, The TourRadar Team.
Posted 3 years ago
I recently booked trip for four people sailing in Croatia, putting down 20% deposit. When I received the invoice, there was an additional charge of $1,200 for cabins. The 20% deposit does not cover this additional cost so it feels like it has been added on. I am trying to make the changes in cabin selection to get us back down to the brochure cost that I registered for, but I have not yet gotten the assistance needed to do this. Nicole Avery
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Nicole, Thank you for your review and sorry to hear that you have not received any assistance yet. We've reviewed your booking and will investigate further by contacting the tour operator directly and verifying pricing with them to ensure everything is accurate in your booking page. Upon clarifying and resolving the issue with the tour operator, we will be in touch with you to gather more feedback about your booking experience. Regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
I booked a package 6 days detox at Selina Manuel Antonio and the hostel wasn’t aware of this. I am still waiting. Also they didn’t received the payment while I already been charged and asked me to pay! I am still there it is my first night and doesn’t know where my money is. Moreover the price mentionned on the website is not correct i paid more! I want to be refund at least some part of the package.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Alida, Thank you very much for taking the time to write us a review, even whilst you are on tour. We can see that a member of our customer relations team has been in touch with you directly and that the hostel successfully located your booking and checked you in. We would like to clarify that the operator sells this tour in US dollars, which we converted to Canadian dollars for you. Currently, the US dollar is worth more than the Canadian dollar as per market exchange rates, so you paid the equivalent amount in Canadian dollars. We will continue to have our customer relations team communicate with you directly to ensure that the rest of your tour goes smoothly. Thanks for choosing TourRadar, and happy touring! Best regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
Your supplier Europamundo was incompetent. I purchased an extra night post tour and paid for it but yet they kept asking if I needed an extra night. This made me wonder if they would reserve the hotel stay and whether they would ask me to pay again. More importantly it made me wonder what the tour would be like if they couldn’t manage a simple issue like this.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Frank, Thank you for your review! We can see that you have recently been in touch with one of our team members who has since reached out to the operator to ensure that pre-tour accommodation gets added to your booking accordingly. We always ask our operators not to add additional services to bookings until they receive written confirmation from the passenger that he or she accepts the quoted amount. Since one of our agents added this to your booking via your verbal confirmation on the phone, the operator wanted to be absolutely sure before proceeding to book your pre-tour accommodation. We sincerely apologise for any inconvenience this has caused and will follow up with you shortly via your booking page. Best regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
I have requested three times and have had zero follow up on my questions 1. can I add on one night hotel the night before the tour? 2. Can i get transportation pick up from the airport? PLEASE respond...I am starting to get nervous...
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi there Ellen, Thank you for reaching out to us! We can see that you sent the operator messages to request additional services but have not received a reply. We sincerely apologise for the delay and will ensure that the operator responds to you when they reopen during their normal business hours, as they are closed through the weekend. Best regards, TourRadar
Posted 3 years ago
We were never able to complete our booking.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello Ronald, Thank you for your review. It appears there seems to be some confusion as we have sent you your booking confirmation. We'll reach out to you directly to clarify any questions or concerns you have. Kind Regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
I tried to book 2 tours. The first one you asked me to pay MORE than the double of the price as I was going by myself. More than the double??? The second was confirmed but right away someone wrote a message that it wasn’t and I should wait. I asked if it was solved and in 30 hours nobody aswered me. I phoned. Then I found out that it was cancelled and that I would be refund. But only because I phoned!!! It’s 10 days to try to solve a etinerary this and nothing. Just troubles. It’s a pitty because I was a client already. Companies are putting a lot of different days available at the website, I beleave it doesn’t help to make a group. Unfortunetly your service that is to book the trip fail completely with me and cause me a lot of stress and trouble. No aswer??? A book confirmed by mistake and nobody tell me??? I have to find out myself that I have no trip? The last thing that you want when you are in holidays and try to buy convinience. I’m not giving 0 or 1 just because the contact at the phone was nice.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello Mariana, We're sorry to hear about the troubles you have had with booking your trip. You're a valued customer Mariana and we have already reached out directly to you and look forward to working toward a resolution. Best Regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
when you make a mistake to book online on wrong day, I want to change a date, it hard for me to get in touch and answer from the the company oversea. ,I have to wait so long 2-3 days to get the answer.' I am very dissapoint about it. The agent in US is ok, Monica I had been booked 3 days ago, Jan 23, 2019, if you can help me to correct it , I am appreciate
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Monica, Thank you very much for taking the time to leave us this feedback. We can see that the tour operator had changed your tour departure in their system, however it had not been reflected in your booking details. We certainly acknowledge the confusion this may have caused. We can see that this has now been rectified by our team and the date has been updated as per your request. Just a reminder that we are available via a phone call or online chat system 24/7. We look forward to assisting you with your travel plans leading up to this trip of a lifetime! Happy travels, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
I’ve sent a request for information regarding a booking and no one has got back to me. It seems that once I’ve paid no one is interested in dealing with further queries. Not what I expected, however having read reviews about Tourradar I don't think I’m an isolated case.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello Peter, Thanks for taking the time to speak with us on the phone today. We've been more than happy to process your request. If you ever need to get in touch with our team as a matter of urgency, we're available for you 24/7 both via phone and online chat. Kind Regards, The TourRadar Team
Posted 3 years ago
TourRadar is rated 4.55 based on 6,589 reviews