Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

ALEKO Reviews

3.9 Rating 3,348 Reviews
70 %
of reviewers recommend ALEKO
3.9
Based on 3,348 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service, Courier
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email
Read ALEKO Reviews

About ALEKO:

ALEKO Products was established in 2005, as a small family owned business, located in Seattle, Washington. From that time, our store has gradually grown and has now newly expanded to Canada. It is an easy, one stop shop to access all of our unique varieties of products.

Visit Website

Phone:

833-926-2323

Email:

petr.strizheus@aleko.com

Location:

8307 S 192nd St,
8307 S 192nd St
Kent
98032

Write Your review

ALEKO 5 star review on 29th September 2026
Anonymous
ALEKO 5 star review on 5th September 2026
Dennis Henderson
ALEKO 5 star review on 5th September 2026
Dennis Henderson
ALEKO 5 star review on 17th August 2026
William Vaughn
ALEKO 5 star review on 17th July 2026
BRIAN YOUNG
ALEKO 5 star review on 17th July 2026
BRIAN YOUNG
ALEKO 5 star review on 17th July 2026
BRIAN YOUNG
201
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“Do not buy, multiple issues with this product! I had it up for less than 24 hours and due to weather it already is falling apart! Three panels came off in the wind!!!!!!! The cheap plastic piece for the curtains that they recommended I buy do not hold, on the picture it shows hooks which these are definitely not, I am missing four pieces but we’re able to buy them from a local store but that isn’t the point! The product also has scratches all over from shipping. This product was put together why three people; myself, my FIL and my Dad, we followed all directions, it says that it can with stand wind up to 45 mph our wind was only 25 mph today and look..... what happened! I am honestly so disappointed! Such a crappy product to receive as my 30th birthday gift! Customer service is no help, they tell you to email and create a case and never call back!”
Helpful Report
“Nice product well made . The price was very affordable just what i was looking for”
Helpful Report
Hi Jack! Thank you for providing us with this feedback and we are glad that we were able to assist you! We thank you for being a loyal customer and we hope you purchase with us more. Stay safe!
“liked them so much i went back and purchased 3 more sets and installed them. suggestion is 1. if installing on wood frame structure use lag bolts, purchased outside this vendor web site. 2. make sure you seal around top only where goes into support arms with clear caulk to inhibit the migration of water between layers of the panels. this not only aides this feature but adds strength to the structure”
Helpful Report
Hi Larry! Thank you for reaching out to us and providing us with a 5 star rating! We also thank you for these suggestions as they may also help out other customers. As always, stay safe!
“Excellent technical service. After several problems were solve by the shipping department my Aleko swing gate opener is operating great in Mendoza, Argentina.”
Helpful Report
Hi Carlos! Thank you for getting back to us with this feedback! We appreciate your honesty and we are glad you are happy. I was actually the one who assisted you with this and I thank you for always getting back to us in a timely manner! As always, stay safe!
“We ordered and paid and when it was time to be delivered they canceled my order without my knowledge”
Helpful Report
Hi, Thank you for reaching out to us and making us aware of this issue you experienced. I do want to apologize about this as well, we would love for you to have this order placed with us and become a valued client of ours. Taking a look at your order, I see this was placed under AVS which is a security feature we have. I have attempted to call you but have had no luck, I will follow up with you periodically so we can discuss this over the phone. Please let me know if you have any more questions. Thank you!
“I ordered two of the roll out awnings. The product itself is great. Good quality and great value. The reason for 4 starts is the assembly instructions. The printed instructions supplied with the product were missing a page. After finding the missing page on-line I realized I had overlooked a step and had to rework some of the assembly. Complete instructions, or a assembly video, would earn 5 stars.”
Helpful Report
Hi Richard, Thank you for reaching out to us and providing us with this feedback. We value your feedback and we will make sure this information gets passed on so that others do not experience what you did. As always, thank you for being a client of our and stay safe!
“Awning instructions were not very good, awning works great, but the top is loose and sags...”
Helpful Report
Hi Chad, Thank you for taking the time to reach out to us with your concerns. I do apologize about the experience you have had so far. I will have a technician of mine reach out to you right away to help fix this issue. Please let me know if you have any further concerns. Thank you!
“Thi review is based on the delivery of my 3 gate opener purchases. One of first orders received came in 3 different packages. The other 2 orders were delivered by fed ex to wrong address.luckily their is still honest people, and brought those 2 gate openers to me. Aleko should follow up on deliveries and double check with costumers if packages were received.”
Helpful Report
Hi Gerardo, Thank you for your honest review. We're sorry that FedEx delivered part of your order to a different place. We're glad that you received all of the items. This review will be used to train our staff to follow up on every order to prevent this from happening again. Thank you
“My hot tub took 4 months longer than estimated and then broke on the first use. They sent a replacement which also broke first day. It is now 5 months later and I still don't have a working product. I would avoid this company. UPDATE: Customer service was very kind and offered a refund. 3 stars for service. Still wary of product quality.”
Helpful Report
Hi, Thank you for reaching out to us regarding your concerns with the product you have received. I do apologize about the inconvenience this has caused you as well. I will have my Customer Service Lead reach out to you today and assist you with a resolution, please be on the lookout for that call. Please let us know if you have any further questions. Thank you!
“The instruction/user manual for the Aleko Sliding Gate Opener AR1550/AR2450 is at best confusing. I am an electrician with over 40 years experience, The electrical conduit opening in the base of the housing will not accept a NEC fitting. The hole has to be reamed out with a round file or a dremel tool to use a 1/2 inch NEC watertight fitting. A DIY person will struggle installing this unit.”
Helpful Report
Hi Dalton, Thank you for taking the time to write this review. First, we would like to apologize for the inconvenience with the manual instructions. Please give us a call at 833-926-2323 and one of our Tech Support representatives will be able to assist you with the installation of AR1550/AR2450. Thank you
“So far what I've seen it looks good. I'm finally putting it together the next two days. We've had a lot of rain in the past month.”
Helpful Report
Hi, Thank you for taking the time to provide us with this feedback. We appreciate you choosing Aleko and being a valued client of ours. As always, stay safe and thank you!
“customer service is great to deal with.”
Helpful Report
Hi, Thank you for reaching out to us and providing us with this positive feedback! We are glad you are enjoying your product and we thank you for being a valued client of ours. As always, stay safe and thank you!
“Experienced a damaged box with some lost parts preventing installation. Contacted customer service, explained the issue, parts were expedited to me, and customer service agent CALLED me to ensure we were in agreement on the resolution. Great Effort Customer Service!”
Helpful Report
Hi, Thank you for reaching out to us and updating us with your concerns. Taking a look at your order, I see you were needing extra parts and our customer service team has just sent out the parts you were needing. I do apologize about the delay and inconvenience this has caused you. Please let us know if this has been taken care of to your liking. Thank you!
“Met all our expectations. Would be nice if it included additional ties to keep the cover from blowing during wind storms. We’ve always had great luck with ALEKO product and service.”
Helpful Report
Hi, Thank you for reaching out to us and providing us with this positive feedback! We are glad you are enjoying your product and we thank you for being a valued client of ours. We appreciate the feedback as well so that we may continue to improve as a company! As always, stay safe and thank you!
“The awning was well made and easily assembled. The best value on the market.”
ALEKO 5 star review on 7th November 2020
Helpful Report
Hi Jon, Thank you for providing us with this feedback! We are glad you are enjoying your awning and we hope you continue to remain a valued client of ours! As always, stay safe and thank you!
“Interminable hold for Customer attention which turned out to incompetent and disinterested, BUT the main problem was the infernal website where placing an order took many attempts, and was totally exasperating No interest in ever resuming business with you, and by the way, I thought I had opted out of any more emails from you.”
Helpful Report
Hi, Thank you for reaching out to us and expressing your concerns as well. I do apologize about the difficulty you had trying to place an order, we will be working on this for you. Taking a look at your order, I see your items have been delivered. I would like to offer you a discount on a future order with us. Please let me know if this works with you. Thank you!
“We started an order and our credit card was charged even though we didn't complete the order. We were told that we would be credited but haven't been yet.”
Helpful Report
Hi, Thank you for picking up my phone call today and I do want to apologize about the delay in the refund. Per our call, I have went ahead and gave you a refund for this order, I do apologize that it took this long but I am glad we finally got it taken care of. Please let us know if you have any further concerns. Thank you!
“I would give them a 5 star but the manual is poorly written. there are no video's on how to set up the ac1400 so you have to guess, A friend and I were able to piece together some of what to do but some things I still have not gotten to work like the pedestrian mode.”
Helpful Report
Hi, Thank you for reaching out to us regarding your concerns with the gate opener. I do apologize that the item has not been working for you as well. I will have one of my Technicians reach out to you ASAP to help you resolve this issue. Please let us know if this has been taken care of to your liking. Thank you!
“The item I ordered was never shipped. I waited weeks, no updates unless I contacted your company first and asked. I was told the item would be shipped the next day, then another week or two would go by and it still wasn’t shipped. I finally had to cancel the order. Your company needs to be honest with ship dates, and do not offer an item for sale unless you actually have it in stock.”
Helpful Report
Hi, Thank you for reaching out to us regarding your concerns with your order. I do apologize about the long delay in getting the shipment to you, due to Covid, we are experiencing longer than expected shipping delays. Taking a look at your order, I see it is in stock so if you would like to place this order again, we would be happy to assist you and provide a discount. Please let me know if you have any further questions or concerns. Thank you!
“Knowledgeable customer service and Tech support. Received my order in Guam in 6 days which is good.”
Helpful Report
Hi Gary, Thank you for leaving us with positive feedback on your experience with Aleko! We value you as a client and we want everyone to receive the same experience you have had. As always, stay safe!
ALEKO is rated 3.9 based on 3,348 reviews