Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Gourmet Basket Reviews

4.6 Rating 7,452 Reviews
91 %
of reviewers recommend Gourmet Basket
4.6
Based on 7,452 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service, Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
Greater than 93%
Accurate And Undamaged Orders
96%
Customer Service
Communication Channels
Email, Live Chat

Write Your review

Gourmet Basket 5 star review on 3rd November 2025
Ashley Matthews Wray
Gourmet Basket 5 star review on 27th May 2025
Shelley Cosford
Gourmet Basket 5 star review on 27th May 2025
Shelley Cosford
Gourmet Basket 5 star review on 27th May 2025
Shelley Cosford
Gourmet Basket 5 star review on 27th May 2025
Natalie Wallace
Gourmet Basket 5 star review on 27th May 2025
Anonymous
Gourmet Basket 5 star review on 28th April 2025
Jennifer Williams
133
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“I thought the presentation was poor. Very disappointed. You also delivered someone else's basket to them. Two boxes arrived. They were told to readdress and organise a courier for it to be picked up.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“Extremely Disappointed - basket didnt arrive and 2 weeks after notifying them I still havent received the basket or any notification or advise from them!!! Would not recommend this service at all”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“I ordered and paid for a hamper to be delivered to my friend who had just started chemotherapy. The hamper wasn’t delivered and I received no response to my emails asking them to follow up. Significant outlay for no product or service”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“Unfortunately the $200 basket did not arrive at all. Poor service”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“I found out today that my delivery was no successful as address incorrect. I contacted Star Track who confirmed today that they have been trying to contact Gourmet Basket since 23July with no success! I have provided the correct address now to deliver. Your system had both my address as sender and receiver address together in the same data box, so fix your system and reply to courier people.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“Gift was broken in transit. For a next day delivery that took 4 days and I had to ring to find out what was happening. No contact from company until I rang. Worst birthday surprise ever!”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“I asked for the gift to be delivered to my daughter today 26th June but she has not yet received it and has now left for the weekend and won't return until Sunday evening. This was due to be a Birthday gift. I am extremely disappointed that she didn't receive it on time.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“Very poor customer service and follow up.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“Basket did not arrive !!!!! It is now thursday night and still no delivery”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“Delivery scheduled for Friday has not arrived yet. So my review is going to be very negative. I am so unimpressed. I want a refund and an apology. FURIOUS. Is and understatement!!!! I have emailed. I have left a message. No one has bothered to contact me yet”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“So disappointed. My delivery was booked & planned for a specific date. It did not get delivered & your company did not even realise it hadn’t been delivered when I called 3 days later. It was basically a week late. Missed the mark with timing. I did not get a call back to confirm when delivery would actually be occurring. I was offered a refund for delivery. Am yet to receive a refund (another week later). Not happy at all. Would love a call from someone to acknowledge the disappointment that’s occurred on my end.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“I paid for same day delivery and it was not delivered until 3 days later so am very unhappy with this outcome and the lack of (no) information provided along the way. I will use an alternate supplier going forward.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“I was initially very excited about being able to send a cheese and wine basket to my sister and her fiancé as they are cheese and wine lovers, however the cheese was never received. I contacted customer service straight away and they said they would send it out again straight away - no problem, a little annoying but nothing I could do. A week later still nothing received. I called back and they said it they would send it out again. A month later and still nothing. I’m really disappointed as this has defeated the purpose of purchasing this particular basket. I’m really unhappy about this service and expect to be contacted about this but I’m not going to hold my breath.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Hello Caitlin Thank you for taking the time to contact us and we would like to apologise about your recent experience.Feedback like this helps us to improve our services to our customers and for this, we are very grateful. Our customer service team have been in contact with you via email regarding this matter and we are currently waiting on a response back from you. We look forward to hearing from you soon and if you have any further questions or concerns please let us know. Kind Regards Rachael Customer Service
Posted 6 years ago
“I would give them zero except I can’t. I spent a lot of money for a product that was not provided. I was told one item was not in stock and offered an alternative. The alternative requested was not provided and now I have a little old lady with a horrid leopard print cup. Then to my disgust o discovered that almost everything else that was delivered to her was different from what was ordered without letting me know and now my mother now has a whole pile of expensive food she doesn’t like and can’t eat!”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Thank you for taking the time to contact us and we would like to apologise about your recent experience. Feedback like this helps us to improve our services to our customers and for this, we are very grateful. Our customer service team have been in contact with you via email. If you would like to discuss anything further please do not hesitate to ask. Thank you
Posted 6 years ago
“Still waiting for the delivery to occur”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Hello Jo Thank you so much for reaching out. I have just looked into this further for you and can confirm your gifts were both delivered on the 15th May. I can see that your gifts arrived a few days later then your requested gift delivery date and as a gesture of apology I have refunded the delivery fees on both your orders. If you wish to discuss this further please don't hesitate to contact the office. Kind Regards Rachael Customer Service
Posted 6 years ago
“The basket itself was wonderful but the customer service needs serious review”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Hello Keshnee Thank you for taking the time to contact us and we would like to apologise about your recent customer service experience. Feedback like this helps us to improve our services to our customers and for this, we are very grateful. I have looked into this further for you and can see my colleague has refunded your shipping fee due to the unfortunate delay in your delivery. Once again sincere apologies and if you wish to discuss this any further please don't hesitate to contact the office. Kind Regards Rachael Customer Service
Posted 6 years ago
“IT DID NOT ARRIVE! Now I have to explain to my mum why she did not get a mother's day gift and wait 3 to 5 days for a refund. So heartbroken.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“Website allowed me to order a hamper 5 days prior to delivery but then 2 days before delivery I got a call saying that you couldn’t fulfill the order”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“Pathetic delivery service!! 😡 Ordered my gift basket a week ago & still not delivered!!”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Hi Margaret, yes I can see this came in very late - it should have been delivered on the 7th. Startrack had a big backlog with Mother's Day but even this is way too long. We have already refunded your shipping as an apology, and I will send you a coupon in addition in case you wish to order another gift later in the year. Once again, pls accept our apologies, this is not acceptable from our couriers.
Posted 6 years ago
“The basket never turned up. It was for my fathers 70th birthday. You never responded to my messages and claimed it was delivered on 5th of may. Then you send me an auto feedback form. WORST SERVICE EVER. Please respond already so i can get a refund.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Hi Jessica, thank you for your feedback. I can confirm we shipped your gift on time, and there was an attempted delivery on 5th May as you requested, however it was not left on the premises as it would have been unsafe to do so. It was then taken to the nearest Post Office for collection, and a Sorry we Missed You card should have been left so your father could see a delivery was attempted. This is exactly the process we describe on our website for delivery, so it is really not fair for your to claim this is the "worst service ever". I am very sorry your Father didn't physically receive this on the 5th, but we have done exactly as we promise to do. The gift is now at Tamarama Post Office, I will send you the Consignment number in private reply so someone can pick it up. As a gesture of goodwill we will refund your shipping costs aswell. I hope that's OK. Many thanks
Posted 6 years ago
Gourmet Basket is rated 4.6 based on 7,452 reviews