Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

The Hatch Chile Store Reviews

4.7 Rating 12,267 Reviews
92 %
of reviewers recommend The Hatch Chile Store
4.7
Based on 12,267 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier, Postal Service
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
Greater than 88%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 93%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.8 out of 5
Read The Hatch Chile Store Reviews

About The Hatch Chile Store:

At The Hatch Chile Store, we have a tradition of excellence. Each year we provide fresh and flame-roasted Hatch Green Chile to thousands of customers the world over. Whether you're a displaced New Mexican, a Hatch Chile Aficionado, or a business who wants to provide your customers with the world's best Certified Hatch Chile, we have you covered!

Visit Website

Phone:

575-635-4680

Email:

support@hatch-green-chile.com

Write Your review

The Hatch Chile Store 5 star review on 23rd August 2025
Peter C
The Hatch Chile Store 5 star review on 23rd August 2025
Peter C
The Hatch Chile Store 5 star review on 24th July 2025
David F
The Hatch Chile Store 5 star review on 24th July 2025
David F
The Hatch Chile Store 5 star review on 24th July 2025
David F
The Hatch Chile Store 5 star review on 24th July 2025
David F
The Hatch Chile Store 5 star review on 11th April 2025
Devin G
1751
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
The order went to Hawaii. My friends were thrilled. Steve out
Helpful Report
Posted 3 years ago
The roasted hatch chilis are fantastic, perfect for adding to many recipes. The recipes on the site are great, I've tried a few already. My only complaint is in shipping. First of all praise for using biodegradable packing. From your house to my house was 3 days. I'm guessing the dry ice ran out somewhere on day 2. The chilis arrived in a semi-frozen state. They seemed to re-freeze OK though.
Helpful Report
Posted 3 years ago
I wish I could give you 5 stars everything about our order was great. I am a native of nm and know all about green chili, the chili we received was good not extra hot as it would be if I picked up myself from a local fruit stand in nm, it was not roasted enough to give it some of it great taste, and for 119.00 I could have gotten a few sacks of green chili roasted, so the 10 16oz bags won't go far in our house hold the plan is to drive to get it not order online. This is the only reason I can't give you 5 stars but it does taste good.
Helpful Report
Posted 3 years ago
when can i expect to see the resst of my orders sent
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi. Any idea when the product will ship?
Helpful Report
Posted 3 years ago
We're partially thawed upon receipt but we had some immediately and they were very good. We moved to Texas from NM and you just can't get chili rellanoes here made with the Big Jim's green chili. We've been dreaming of them for 10 years! You scratched our itch!
Helpful Report
Posted 3 years ago
Chili is good. The shipping process was not! The chili arrived on a Sunday, which was odd. Good think we were home. The Dry ice was completely gone, and the chili was near being completely thawed. The email I received stated I was supposed to get it on Monday. I am very glad it came on Sunday as I am afraid the Chili would have been a total loss due to being thawed for an extended period of time.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Both rellinos & chimichanga were delicious
Helpful Report
Posted 3 years ago
Excellent taste....expensive per pound cost but well worth the convenience and fact that here in CA we cannot get. Medium is sometimes not necessarily medium in heat but still works. This order sat at the FED EX station just 15 miles from me for 5 days!!! so when the chili finally arrived one pack was slightly defrosted. Not sure how to fix that delivery problem.
Helpful Report
Posted 3 years ago
I ordered 5 last of mild long green chiles. They did not disappoint with the flavor. I was disappointed with the timeliness of shipping as inclement weather kept them from harvesting the week they were supposed to be shipped. I was made aware of the delay and assured they would do everything within their power to ship the following week. When the chiles arrived, they were fresh, not bruised, and had no spots of rot. I threw them on the grill and roasted those puppies up! Thank you to the Hatch Chile Store for "feeding" my addiction!
Helpful Report
Posted 3 years ago
te HCS pizza last night, and wanted to eat 10 times more :) Out of this world. The friendly and helpful customer experience also takes first place. My only challenge, and it is NOT The Hatch Cili Store's problem, in any way, is that the prices are steep for me. I want to buy everything. Sadly, I have to budget carefully. So that makes these products somewhat of a luxury for me. Carry on - these chilis and the foods prepared with them are the very best.
Helpful Report
Posted 3 years ago
The chilies showed up in perfect conditions. I ordered hot and they are mild to medium. Was disappointed in that
Helpful Report
Posted 3 years ago
The delivery of chili was on time and notifications were helpful. The Hot chili was not hot but the mild was perfect.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Your hot stuff is spot on. Your customer this great . It tastes awesome
Helpful Report
Posted 3 years ago
Love the products less salt. We find most products are very salty.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Some of my chilies were rotten on the ends of them I don’t know how you guys can fix that
Helpful Report
Posted 3 years ago
I did try and let your company know that most of my chiles were not good. I included pictures to support@hatch-green-chile.com. This is the response I received Hi there, Thank you for reaching out to us regarding your Fresh Hatch Green Chile order! I'm so sorry to hear that you had a bad experience here! I pulled up your order and saw that you ordered one of our 5lb boxes of Fresh Hatch Green Chile. We guarantee all orders for 5lb boxes, so we compensate our customers accordingly when spoilage/damage occurs. How many chiles did you lose to spoilage/damage? Again, we apologize for this inconvenience, as we know that you were looking forward to your delicious Hatch Green Chile. We appreciate your patience and understanding as we work to resolve this issue for you. Thank you, Evan I responded with about six or more chiles being inedible. I never heard anything more. Sincerely, Deborah Kravig UPDATE: I did receive an email about my product problems, and the company did make this right! I thank them for honoring their guarantee! Thank you!
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Deborah, Oh no! Not sure what happened there. We looked at our previous communication and did not see that reply. As stated in our previous communication, we guarantee all 5lb boxes of Fresh Hatch Chile. We would like to make things rights and offer you a reshipment on that 5lb box. Please let us know if this is something you are interested! If not, we would be more than happy to work with you to reach a resolution!
Posted 3 years ago
I was pleased with the condition, and time that my Chile was delivered, was a bit surprised my other items didn’t arrive at the same time,but I am please with all products purchased.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Quick service,packed well but a little "hotter"than I thought for mild
Helpful Report
Posted 3 years ago
The tamales and the jar of chopped green chile are life savers for a person on the east coast.
Helpful Report
Posted 3 years ago
The Hatch Chile Store is rated 4.7 based on 12,267 reviews