Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

The Hatch Chile Store Reviews

4.7 Rating 12,267 Reviews
92 %
of reviewers recommend The Hatch Chile Store
4.7
Based on 12,267 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier, Postal Service
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
Greater than 88%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 93%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.8 out of 5
Read The Hatch Chile Store Reviews

About The Hatch Chile Store:

At The Hatch Chile Store, we have a tradition of excellence. Each year we provide fresh and flame-roasted Hatch Green Chile to thousands of customers the world over. Whether you're a displaced New Mexican, a Hatch Chile Aficionado, or a business who wants to provide your customers with the world's best Certified Hatch Chile, we have you covered!

Visit Website

Phone:

575-635-4680

Email:

support@hatch-green-chile.com

Write Your review

The Hatch Chile Store 5 star review on 23rd August 2025
Peter C
The Hatch Chile Store 5 star review on 23rd August 2025
Peter C
The Hatch Chile Store 5 star review on 24th July 2025
David F
The Hatch Chile Store 5 star review on 24th July 2025
David F
The Hatch Chile Store 5 star review on 24th July 2025
David F
The Hatch Chile Store 5 star review on 24th July 2025
David F
The Hatch Chile Store 5 star review on 11th April 2025
Devin G
1751
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Havent received the order yet?? If it was delivered it went somewhere beside to my house. Order was placed on the 16th and haven't seen it yet!!
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Tamy, Thank you for reaching out to us about your order! It looks like it has been delivered successfully. If there were any issues with your order upon delivery, please let us know so that we can discuss the resolution process! We hope you are enjoying your Hatch Green Chile. -The Hatch Chile Store
Posted 3 years ago
No trying to figure out how to dispose of them
Helpful Report
Posted 4 years ago
I have been roasting chili for years and years. And buying on line from Hatch Chili when I cannot get chili locally. This was by far the worst chili I have roasted. The skin stuck and the flesh was shriveled. What little I was able to get was not very hot.
Helpful Report
Posted 4 years ago
No chili delivered here. Wrong again. Paid but no Chili! Jbm
Helpful Report
Posted 4 years ago
My order was canceled without being notified until I asked. Very disappointed.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Never received m order
Helpful Report
Posted 4 years ago
Never did get my order of chiles so I want a refund!
Helpful Report
Posted 4 years ago
I HAVE NOT RECEIVED MY ORDER
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hopefully, my order will still be fulfilled. As of right now, it hasn't. I'll update my review if it gets fulfilled.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Still waiting for my chili, can't write anything cause I don't have my yummy chili, but once I get it I'll be fat and happy to write something :)
Helpful Report
Posted 4 years ago
I would love to enjoy my order of Big Jim's Chilis, but I never received them, and I never received a notice that there was a problem. The only way that I know there was a problem is because I checked the tracker on the shipment. And it has been over two months since I placed my order. So yes I will be contacting someone as to getting my money back or getting my order.
Helpful Report
Posted 4 years ago
While the online process of ordering chopped frozen green chile was satisfactory, I received red chopped chile, which was totally warm, (dry ice gone and I was at home at the time of delivery.) After communicating with staff, I was not satisfied with the solution. Blame was placed on me. I have choices and will consider taking my business elsewhere.
Helpful Report
Posted 4 years ago
O paid for 2 day shipping, their solution was to credit me 9 dallors for it being late and 6 dallors for having 18 bad peppers. Smiths Food & Drugs will roast 25 lbs for $19.99 in select days. People are far better off doing to them than this outfit.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hi James, We have done our best to ensure quality customer service for you regarding your order for 25lbs of Medium Fresh Hatch Green Chile. After one of the phone calls that you had with our Customer Service Manager, we gave you a store credit to compensate for FedEx delivering your package 1 day late. You paid for 2-Day and it took 3 days to arrive, so we credited you the difference for the shipping cost. This credit was issued so that you could apply it to a future order of Hot Fresh Hatch Green Chile, as you specifically requested. We also issued you a partial refund to compensate for the amount of chile that you received in poor condition. You ordered a 25lb box, which would be approximately 250 chiles. Given that 18 of them were bad, you lost 7.2% to spoilage. We issued a 10% refund for this spoilage. You verbally confirmed that this resolution was okay with you. All of our calls are recorded automatically, and we have replayed the recording to verify this. We have offered several solutions to ensure that you are compensated for the issues with your order. We have also asked what more we could do for you, as we always welcome customer feedback regarding our resolution processes. Any feedback we receive is appreciated and carefully considered. Thank you for being a customer of the Hatch Chile Store. We wish you all the best in the future. Respectfully, The Hatch Chile Store
Posted 4 years ago
My experience has not been good. Shipment never arrived and company will not respond to my messages.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hi there, We currently are experiencing a high level of volume of customer service as it is our highest point of chile season. As I see in our records, I see here that we were able to resolve your issue at the time. We do apologize about this inconvenience
Posted 4 years ago
This is by far the worst company to do business with. 18 of my peppers were either ROTTEN or VERY WILTED! Which would be about 3-4 pounds worth. Instead of shipping more peppers as an honest business should to keep their customer happy. Their solution was to give me 10% off my next order. Why would some want to do business with people who couldn't get it right the first time. I just want my money put into my account for the lost goods.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hi James, We have done our best to ensure quality customer service for you regarding your order for 25lbs of Medium Fresh Hatch Green Chile. After one of the phone calls that you had with our Customer Service Manager, we gave you a store credit to compensate for FedEx delivering your package 1 day late. You paid for 2-Day and it took 3 days to arrive, so we credited you the difference for the shipping cost. This credit was issued so that you could apply it to a future order of Hot Fresh Hatch Green Chile, as you specifically requested. We also issued you a partial refund to compensate for the amount of chile that you received in poor condition. You ordered a 25lb box, which would be approximately 250 chiles. Given that 18 of them were bad, you lost 7.2% to spoilage. We issued a 10% refund for this spoilage. All of our calls are recorded automatically, and we have replayed the recording to verify this. We have offered several solutions to ensure that you are compensated for the issues with your order. We have also asked what more we could do for you, as we always welcome customer feedback regarding our resolution processes. Any feedback we receive is appreciated and carefully considered. Thank you for being a customer of the Hatch Chile Store. We wish you all the best in the future. Respectfully, The Hatch Chile Store
Posted 4 years ago
I told you they were rotting on arrival. You wanted a picture, but I had already thrown them out. I've never received them in that condition before. I thought pre-ordering and guaranteed freshness would eliminate that. That's what I get for guessing. Have a nice day.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Haven't received it
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hi Lydia, I looked into your order, it looks like it contains our mild fresh hatch green chile. Unfortunately, our mild green chile is not quite ready to be picked. We hope to be able to start fulfilling our mild orders in the next few weeks. However, I assure you that good things come for those who wait! We appreciate your patience. Thanks, The Hatch Chile Store
Posted 4 years ago
The 25lb batch ..I roasted properly as I always did in the past..this time I was disappointed...no meat on the chilies...90% had to go down the garbage disposal...thnx hatch chilie company...
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hi David, It looks like this is the first time you've placed an order with us and didn't reach out to our customer service team about this issue. You did email in on 7/19 to let our customer service team know everything arrived in good shape. I took a look at the photo you posted. It looks like the chile was roasted at a low temperature for a long time. This causes the skin of the chile to cook rather than blister. Since the skin never blisters, it does not release. Typically when roasting chile, you want to roast it at a very high temperature very quickly—that way, the skin blisters and easily separates from the pod. To aid in the peeling process, we recommend placing the roasted peppers (while they are still hot) in some kind of sealed container. This allows steam to build up and makes the skin easier to peel off. I'm afraid we cannot offer you a free reshipment as the chile was in no way spoiled or damaged. What I can do is send another box if you are willing to cover the cost of shipping. We understand mistakes happen, and we all need to get our Hatch Green Chile fix :) -The Hatch Chile Store
Posted 4 years ago
Sent with minimal dry ice and thawed completely after one day on the shaded porch Moreover, the company takes no responsibility for delivery so don’t order unless you plan to be home to receive the package in person (and you won’t know exactly which day). The dry ice was clearly not enough to last the five day shipping transit.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hi Bryan, We apologize for the inconvenience. As we try our best to provide exceptional service, some factors like shipping and handling are outside of our control, and issues like this can happen. It looks like you never replied to our email offering you a reshipment or refund. With the lack of communication, we could not proceed with correcting the situation. Thanks, The Hatch Chile Store
Posted 4 years ago
I responded to your Father's Day promotion and ordered Chile rellenos for my husband on Monday, June 14th. I live about 3.5 hours drive from Hatch. I expected to receive my order by Saturday, June 19th, at the latest. On Wednesday, June 16th, I received a FEDX alert telling me they would be delivered on Saturday, June 19 and they were coming from West Sacramento, CA! Whaaaat!?!?!? I thought I was ordering a New Mexican product. I emailed and a gal explained your shipping system to me. Well, I finally received my order on Tuesday, June 22. All the dry ice had melted and the rellenos were thawed. We tried to heat them up and eat them and they were AWFUL! We threw them out. I did receive a prompt refund. Your shipping system may benefit people from afar but clearly is not designed for New Mexicans. I will never order from you again.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hi Barbara, We apologize that you received your chile rellenos thawed. Since it was a delay on FedEx's end, it is absolutely outside of our control. However, it sounds like we made the issue right, by giving you a prompt refund. Our main customers are those who do not have Hatch Green Chile and products readily available like we do here in New Mexico. Do not worry about shipping from California and Ohio, all of our products are directly from the Hatch Valley. We are a small family business that takes great pride in our contribution to our local community. Reviews like this really hurt businesses like ours since it is about a negative experience with FedEx's shipping delays. Thanks, The Hatch Chile Store
Posted 4 years ago
The Hatch Chile Store is rated 4.7 based on 12,267 reviews