Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

The Hatch Chile Store Reviews

4.7 Rating 12,267 Reviews
92 %
of reviewers recommend The Hatch Chile Store
4.7
Based on 12,267 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier, Postal Service
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
Greater than 88%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 93%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.8 out of 5
Read The Hatch Chile Store Reviews

About The Hatch Chile Store:

At The Hatch Chile Store, we have a tradition of excellence. Each year we provide fresh and flame-roasted Hatch Green Chile to thousands of customers the world over. Whether you're a displaced New Mexican, a Hatch Chile Aficionado, or a business who wants to provide your customers with the world's best Certified Hatch Chile, we have you covered!

Visit Website

Phone:

575-635-4680

Email:

support@hatch-green-chile.com

Write Your review

The Hatch Chile Store 5 star review on 23rd August 2025
Peter C
The Hatch Chile Store 5 star review on 23rd August 2025
Peter C
The Hatch Chile Store 5 star review on 24th July 2025
David F
The Hatch Chile Store 5 star review on 24th July 2025
David F
The Hatch Chile Store 5 star review on 24th July 2025
David F
The Hatch Chile Store 5 star review on 24th July 2025
David F
The Hatch Chile Store 5 star review on 11th April 2025
Devin G
1751
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
I’ve ordered before was disappointing this time. Hardly any peppers inside the cheese I won’t be ordering again.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for providing honest feedback. We don't normally get this feedback so we want to know more. We would be happy to assist you in making this right, so we have reached out to you via email. We look forward to hearing back from you soon! -The Hatch Chile Store
Posted 1 year ago
The product was too jot to eat. Thry should have put a warning for the product on their website about the heat index of the peppers used 😥 disappointed
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thanks for the feedback. We are sorry you weren't happy with your order. We do have a notice that these items are made with medium-heat chile. We recommend pairing your food with dairy, such as sour cream and cheese to help quell the heat. Hope this helps! - The Hatch Chile Store
Posted 1 year ago
Never thought I’d write something negative about Hatch. I ordered chimis, tamales & other stuff. It was for Thanksgiving dinner. Except for one box, the food arrived late & defrosted. Wasn’t even cold.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for providing honest feedback. We don't seem to have any record of you reaching out to us when your order was delivered. We cannot resolve an issue if we don't know about it. We would be happy to assist you in making this right, so we have reached out to you via email. We look forward to hearing back from you soon! -The Hatch Chile Store
Posted 1 year ago
I can't even rate them. They were nothing what iv ever had before! Maybe a teaspoon of cheese, very tough , never will I buy them again, just awful,I was embarrassed serving them ,for my daughters birthday! So disappointed!
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for providing honest feedback. We don't seem to have any record of you reaching out to us when your order was delivered. We cannot resolve an issue if we don't know about it. We would be happy to assist you in making this right, so we have reached out to you via email. We look forward to hearing back from you soon! -The Hatch Chile Store
Posted 1 year ago
Would not recommend due to pricing!
Helpful Report
Posted 1 year ago
They cannot seem to organize their shipping department. I ordered frozen green chile and it was shipped with no shipping notice from the seller, no tracking notice from the shipper, and no label on the box that it was perishable. Thus, it arrived while I was traveling and although I had made arrangements to have all mail brought inside my home in my absence, there was absolutely no indication that unpacking was needed. So I returned home to a fetid mess. The store acknowledged that they were having trouble with the transition to a new shipper and they offered to resend the order, which was kind. However, at the same time I purchased an additional product (tamales and rellenos) to the second order, which was shipped in a separate box. And the second box with the additional product suffered from the same original problem! No tracking notice, no label that it was perishable , and no indication for the person bringing in the packages that it should be unpacked. I travel a great deal for work, and again this package was left to rot inside my house by the person who brought in my mail- who successfully unpacked and put away the one package with reshipped green chile, because I had been given adequate info to prepare! So, buyer beware- if you can sit in front of your door or delivery location 24 hours a day, seven days a week and pounce the moment something arrives, you may as well take your chances. I need to work in a location that is not in my home, so that is not available to me as an option.. Fool me once shame on them, fool me twice shame on me. I will never order from them again.
Helpful Report
Posted 1 year ago
I hate to say that this is the worst chili I've ever had it is not roasted there's no flavor of roasting there's no flavor to the chili it's very blind and not even a little bit mild heat and I am very disappointed paying $65 for a 5 small bags also I requested my refund and nobody was returned to my call do not buy from this store it is not good hatch chili. Part 2. I asked for a refund today but was only offered to buy more chili at 40% off. No way! I want my full refund. SEE BELOW THE FLAVOR IS NOT GUARANTEED! DO NOT BUY! DID NOT GET A REFUND!! Hi Julia, I want to acknowledge the fact that we respect your opinion and I'm sorry you weren't happy with the chile. That said, we are confident that our chile is the best that you can find in the Hatch Valley. This is an agricultural product and it varies from crop to crop and batch to batch. There is simply no way we can guarantee how a chile is going to taste. We are not able to refund you but we are happy to offer a discount on a new order. Please let us know if you would like to proceed. Best, Daniel
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for providing honest feedback. We don't seem to have any record of you reaching out to us when your order was delivered. We cannot resolve an issue if we don't know about it. We would be happy to assist you in making this right, so we have reached out to you via email. We look forward to hearing back from you soon! -The Hatch Chile Store
Posted 1 year ago
I ordered red and got mostly green with a couple of red and a few that were turning, if I had wanted green I would have ordered green, if I had wanted to take the time to wait for them to ripen I could have grown my own like I did with seeds I saved from the green peppers I ordered last year.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hey Gerald, Thanks for your feedback. I'm sorry this happened. We'd like to make this right, so we've reached out to you personally. We look forward to hearing back from you! The Hatch Chile Store
Posted 1 year ago
I never received it!
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Marius, We are so sorry this happened. This is unusual so we are looking into it and will contact you directly. We look forward to seeing this resolved! The Hatch Chile Store
Posted 1 year ago
Yet to receive products No updates at all
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello Dan, We are sorry you have not received your order. This is unusual and there has to be an explanation. We are looking into this and will reach out to you directly. We look forward to seeing this resolved. The Hatch Chile Store
Posted 1 year ago
The spam email is so abusive I regret buying from this company.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello Joshi, We are sorry you were not happy with our email newsletter. The nature of our business requires us to keep in constant communication with our customers since we are shipping an agricultural product while it is in season. You can unsubscribe by responding to any email. The Hatch Chile Store
Posted 1 year ago
I live in Florida and I received my hot hatch Chile's. Delivered by UPS the peppers were easily 120 degrees because the back of Ups truck in Florida is about easily 135 degree s here. The peppers looked like they were pick 7 to 10 day ago. They were old when they shipped. The cut part of the stems were black. Never again will I buy from the hatch Chile store.
Helpful Report
Posted 1 year ago
I know this was a rough season. Many farmers of all kinds were negatively affected by weather conditions this year. I understand. But still, this is the worst box of chilis I've ever gotten in all the years I've been buying from you. It makes you look very overpriced.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello Michael, Thank you for your honest feedback. We don't seem to have any record of you reaching out to us when your order was delivered. We cannot resolve an issue if we don't know about it. We would be happy to assist you in making this right, so we have reached out to you via email. We look forward to hearing back from you soon! -The Hatch Chile Store
Posted 1 year ago
Poor batch this year-- produced no 'meat' after roasting/peeling. Very disappointed.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Reta, Thank you for providing honest feedback. We don't seem to have any record of you reaching out to us when your order was delivered. We would be happy to assist you in making this right, so we have reached out to you via email. We look forward to hearing back from you! -The Hatch Chile Store
Posted 1 year ago
The Chile I received were very thin ,was very u unhappy with the shipment I received.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hello Tony, Thank you for providing feedback about your order! We don't seem to have any record of you reaching out to us when your order was delivered. We cannot resolve an issue if we don't know about it. We would be happy to assist you in making this right, so we have reached out to you via email. We look forward to hearing back from you soon! -The Hatch Chile Store
Posted 1 year ago
Haven't received it
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hello Peggy, We are sorry for the confusion. Your order shipped a couple of days ago. We just sent you another email with tracking information. Please let us know if you have any other concerns or questions! The Hatch Chile Store
Posted 2 years ago
This years medium is very disappointing. No heat and little flavor. We have tried 3 different recipes with the same result. Honestly this is the first year we are let down. We have used their products for almost 40 years.
Helpful Report
Posted 2 years ago
I received my order & half of them were bad. I took pictures & sent them to you & never received a response. Am very disappointed in them!
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Susan, We are so sorry you did not receive a response. An agent reached out to you on August 3rd but our response must have gone to your spam folder. We just followed up again on that original thread so we can help you get this resolved. Please let us know that you received it. -The Hatch Chile Store
Posted 2 years ago
Terrible thin skinned, over ripe, threw most away. Never again!!!
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hello Ronald, Thank you for providing feedback about your order! We don't seem to have any record of you reaching out to us when your order was delivered. We cannot resolve an issue if we don't know about it. We would be happy to assist you in making this right, so we have reached out to you via email. We look forward to hearing back from you soon! -The Hatch Chile Store
Posted 2 years ago
I got an email saying that my chiles would be shipped on 7/26, with shipping info sent to FedEx on 7/23. I check the tracking, and it says they created a label and will send info once they have the package. Today 8/6, I get this email asking if I am enjoying my chiles. Where are they? Are they ever going to arrive? Have they been shipped? So far, not impressed.
Helpful Report
Posted 2 years ago
The Hatch Chile Store is rated 4.7 based on 12,267 reviews